Opladning af Batteri ??
Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 13:52

Hej kan jeg lade mit Batteri med 12.5V og 3A ?? og evt. hvor længe
skal det så ha ?
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
Ps.på forhånd tak for svar der måtte komme her

Fra : james

Dato : 11-04-02 14:34

Skyrider #1 wrote:

> [...]
> Mvh.
> MCP_Poul-M Olsen
> Ps.på forhånd tak for svar der måtte komme her

ja. Min lader er mere skånsom, 1.5 A....men 3A skader ikke. Husk at have
på vand op til rigtig niveau. Min lader lyser "Ladet" når den er
færdig....andre har en nål som viser hvor mange A er på vej ud...og du
holder den på indtil det er lige 0. Efter vinteren har en gennemsnit af
de 3 jeg har ladet taget ca 1 time. De var i god stand, ladet om
efteråret. Alle skulle have vand på.....én rigtig meget endda.

-james

Fra : Bendt Grunge

Dato : 11-04-02 14:39

du deler dit batt. amp. med det du lade med eks. 9A batt. og lader med 3 må
du ikke lader meget mere end 3 tilmer, og holde øje med at det ikke koger
ret meget, lidt bobler skal det lave lige inde det er fuldt opladet ellers
taber du A.timer og især start Ampere Pga. oxyderet overflade på pladerne i
batt. så har man et batt. der ikke rigtig vil tage imod eller har tabt meget
start effekt skal det have en lille overladning så pladerne igen bliver
rene.

Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 15:20

On Thu, 11 Apr 2002 15:38:45 +0200, "Bendt Grunge" <micro@sucks.cum>
wrote:

> [...]
>start effekt skal det have en lille overladning så pladerne igen bliver

Kanon Med alle de dejligt svar og hjælp mand for her i NG Takker Igen
Nu håber jeg ski det hjælper med frisk batteri på
Da jeg løbet tør for ide'er med min CBX750F og start problemmer...
målet alle ledinger efter ingen ting galt !!
kan stadig få liv i starter ved kortslutte relæg
og kan kun måle (på relæg) at der kommer lidt mere strøm på når jeg
aktivere start knap,men stadig ikke liv i starter.
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen

Fra : Morten

Dato : 11-04-02 15:17

Du komme nu ikke ret langt med 12,5volt - hvor har du dette tal fra?

- Det er vel ikke en gammel walkie-strømforsyning

Bruger du en "strømforsyning" skal du justere til ca. 14,4 volt - og så
naturligvis holde øje med ladestrøm og tiden du lader.

Det der med svag ladestrøm osv. 1/10 amperetime-tal osv giver jeg ikk' så
meget for - mon ikke akku'erne er bygget til at sidde på MC'en - og den
lader MEGET mere en 1-2 ampere

Når bare ikke Akku'en bliver alt for varm, skal den nu nok holde - og hold
så øje med at der HELE tiden er vand nok på!...

IMHO
Morten

Fra : Bendt Grunge

Dato : 11-04-02 15:31

"Morten" <m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote in message
> Du komme nu ikke ret langt med 12,5volt - hvor har du dette tal fra?

nej det skal være højere.

> Bruger du en "strømforsyning" skal du justere til ca. 14,4 volt - og så
> naturligvis holde øje med ladestrøm og tiden du lader.

jep, elles er det at de oxydere på overfladen, hvis ens MC kun lader med
eks. 13,8 så prøv at få det justert til 14,4-14,7V
eller prøv at få et nyt laderelæ hvis der er problemer med stømmen.

> Det der med svag ladestrøm osv. 1/10 amperetime-tal osv giver jeg ikk' så
> meget for - mon ikke akku'erne er bygget til at sidde på MC'en - og den
> lader MEGET mere en 1-2 ampere

ja det kan det sagtens hold til, man skla bare huske at det stadigvæk ikke
må komme højere op end ca.14,5V

Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 16:11

On Thu, 11 Apr 2002 16:16:56 +0200, "Morten"
<m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Du komme nu ikke ret langt med 12,5volt - hvor har du dette tal fra?
Fra mit Multimeter og hvad der står på den oplader jeg har lånt
mig til
>- Det er vel ikke en gammel walkie-strømforsyning
Nej
> [...]
>
>Det der med svag ladestrøm osv. 1/10 amperetime-tal osv giver jeg ikk' så
>meget for - mon ikke akku'erne er bygget til at sidde på MC'en - og den
Mulig men jeg holder mig nu til hvad de siger der hvor de laver
Akku'en
Citat_start
Q.:What is the normal charge rate for a battery?
A.:Naturally, batteries of different capacities require different
charge rates. Generally, a battery should be charged at a slow charge
rate of 1/10 its given 10 hr. capacity.
Citat_slut
>Når bare ikke Akku'en bliver alt for varm, skal den nu nok holde - og hold
>så øje med at der HELE tiden er vand nok på!...
gør jeg tak
>IMHO
>Morten

Mvh.
MCP_Poul-M Olsen der

Fra : Armand

Dato : 11-04-02 17:42

Skyrider #1 <skyrider19@hotmail.com> skrev i en

> [...]

> A.:Naturally, batteries of different capacities require different
> charge rates. Generally, a battery should be charged at a slow charge

Hvor stod der noget om 12½ Volt dér???

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-04-02 18:03

Morten <m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en

> Det der med svag ladestrøm osv. 1/10 amperetime-tal osv giver jeg ikk'
> så meget for - mon ikke akku'erne er bygget til at sidde på MC'en - og
> den lader MEGET mere en 1-2 ampere

Når den kan, ja!

Laderelæets opgave er bl.a. at opfatte hvilken mængde batteriet vil
modtage og justere for blusset i henhold dertil.

Jeg kender ikke den maksimale strøm som batteriet koldt vil tage imod;
men når generatoren en sjælden gang er i knæ, skyldes det kun
overforbrug på ledningsnettet - (man kan for såvidt regne generatoren
for at levere strøm til hele mc'ens forbrug under kørsel og kun
efterlade i givent omfang på akkumulatoren!)

For ikke at koge batteriet af under u-overvåget ladning (á natten over
:-/ ), er den med 10% af batterikapaciteten* god nok, og eftersom at
den qua 10%-faktoren gerne skulle kunne lade et helt tømt batteri op på
10 timer, rækker det jo også fint!

*)
Hvis ens batteri f.eks er af den gængse størrelse: 14 Ah (amperetimer)
er 10% deraf => 1,4A ideal-ladestrømmen!

--
Armand.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-04-02 15:34

> Hej kan jeg lade mit Batteri med 12.5V og 3A ?? og evt. hvor længe
> skal det så ha ?

12,5 V er for lidt, du skal som en anden nævnte op på 13,5 - 14,5V. Et fuldt
opladet 12V batteri kan nå en tomgangsspænding på ca 13,2V, så der er en
risiko for at du vil aflade batteriet istedet for at oplade det.
mvh
Anders Olesen

Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 16:19

On Thu, 11 Apr 2002 14:51:56 +0200, Skyrider #1
<skyrider19@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Mvh.
>MCP_Poul-M Olsen
>Ps.på forhånd tak for svar der måtte komme her

Oki men nu hvor i siger min 14V så må jeg høre om jeg kan måle om der
kommer power på det med et multimeter?
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-04-02 16:33

> Oki men nu hvor i siger min 14V så må jeg høre om jeg kan måle om der
> kommer power på det med et multimeter?
Først måler du spændingen over det ubelastede batteri, derefter belaster du
batteriet (f.eks. ved at tænde alt lyset på MC'en). Hvis spændingen falder
katastrofalt ved belastning, så har dit batteri ikke meget power....
Men hvis motoren nemt kan startes ved at kortslutte starterrelækontakten, så
mangler dit batteri tilsyneladende ikke power.

Mål spændingsfaldet over de to tynde ledninger til starterrelæet og aktivér
startkontakten: Hvor høj bliver dette spændingsfald og hvor lav bliver
spændingen, når startknappen slippes!?

Prøv evt. MED og UDEN selve starterrelæet.

Hilsen
Lars

Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 18:39

On Thu, 11 Apr 2002 17:33:08 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote:

cut
> [...]
>Men hvis motoren nemt kan startes ved at kortslutte starterrelækontakten, så
>mangler dit batteri tilsyneladende ikke power.
Kanon Mange Takker
>Mål spændingsfaldet over de to tynde ledninger til starterrelæet og aktivér
>startkontakten: Hvor høj bliver dette spændingsfald og hvor lav bliver
>spændingen, når startknappen slippes!?
Det her så lidt mere triggi jeg har 4 ledninger til mit Relæg og kan
kun mål 0.03V over dem alle når jeg trykker på Start hopper den til
0.8V falder igen ved slip !
>Prøv evt. MED og UDEN selve starterrelæet.
Skal da jeg helt klart !!
>Hilsen
>Lars

Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : james

Dato : 11-04-02 20:11

> Din "dødmandsknap er ikke kortsluttet, vel?

-james

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-04-02 20:40

Hej Poul!

> Det her så lidt mere triggi jeg har 4 ledninger til mit Relæg og kan
> kun mål 0.03V over dem alle når jeg trykker på Start hopper den til
> 0.8V falder igen ved slip !

Aha! - Der ligger hunden nok begravet! - Hvis det er et mekanisk relæ, så er
det aaaalt for lidt til, at relækontakterne vil tilslutte startermotoren!
Vi skal altså længere ind i ledningsnettet på maskinen!

Jeg har et bud på, hvad de fire ledninger gør:
Prøv, at afbryde spændingen via. tændingsnøglen og mål spændingerne mellem
motorcyklens stel (batteriets minuspol) og hver af de fire ledninger (med
relæet påsat)
..... kunne det tænkes, at du kan finde 2 af disse 4 ledninger, der hver
måler en spænding, der svarer til batteriets polspænding?

Hvis min idé passer, så skal du ikke bekymre dig om dem: De er sandsynligvis
forbundet internt i relæet til batteriets pluspol! - Og skal "blot" levere
strøm til batteriet via. ladeensretteren og levere strøm fra batteriet til
resten af motorcyklen: Og det gør den sikkert fint!
Disse vil altså ikke have noget direkte med starter-relæet at gøre.

De to andre (tror jeg) skal du bekymre dig om, for det er nok de 2
ledninger, der skal trække relæet!
Mål spændingen igen over disse 2 ledninger (for en sikkerhedsskyld), både
med og uden start-kontakt aktiveret.... meget tæt på 0 volt i begge
tilfælde.... ikke!?

Prøv lige, at vende tilbage, så vi kan få be- eller afkræftet mine påstande!
Kan de bekræftes, så foresætter vi bare, hvor vi slap!

Hilsen
Lars
(fjern NOSPAM fra min E-mail adresse)

Fra : Armand

Dato : 11-04-02 23:12

Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en

> [...]
påstande!
> Kan de bekræftes, så foresætter vi bare, hvor vi slap!

Hvad lige med en mavesur kommentar? :

Al det måleri, og måske udgiften til (det planlagte) batteriskifte,
kunne være undgået hvis ethvert alternativt startrelæ havde været testet
istedet :-|

--
Armand.

Fra : Skyrider #1

Dato : 12-04-02 08:39

On Fri, 12 Apr 2002 00:12:08 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hvad lige med en mavesur kommentar? :
>
>Al det måleri, og måske udgiften til (det planlagte) batteriskifte,
>kunne være undgået hvis ethvert alternativt startrelæ havde været testet
>istedet :-|
Sikkert men hvad hjællper det når man hvade købt brugt-nyt relæg og
det ikke hjalp or is me der ikke med mere LOL
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
Der er Meget glad for den hjælp i gir !!

Fra : Armand

Dato : 12-04-02 15:46

> Sikkert men hvad hjællper det når man hvade købt brugt-nyt relæg og
> det ikke hjalp

Ok!
Det havde jeg ikke lige set

--
Armand.

Fra : Skyrider #1

Dato : 12-04-02 16:03

On Fri, 12 Apr 2002 16:46:02 +0200, "Armand"

Nej men skal der da også være plads til
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : Skyrider #1

Dato : 12-04-02 09:13

On Thu, 11 Apr 2002 21:39:57 +0200, "Lars T. Thomsen"
> [...]

>.... kunne det tænkes, at du kan finde 2 af disse 4 ledninger, der hver
>måler en spænding, der svarer til batteriets polspænding?
Jeps fandt 2 med samme V som Akku
> [...]

>Mål spændingen igen over disse 2 ledninger (for en sikkerhedsskyld), både
>med og uden start-kontakt aktiveret.... meget tæt på 0 volt i begge
Jo 0 volt på dem begge både aktiv og ikke aktiv startknap
>Prøv lige, at vende tilbage, så vi kan få be- eller afkræftet mine påstande!
>Kan de bekræftes, så foresætter vi bare, hvor vi slap!
Det kunne vi )
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-04-02 20:07

Hej Poul!

> Jo 0 volt på dem begge både aktiv og ikke aktiv startknap
Jeps!

> Jo-Nej !! kan måle 12v ca. med minus på Akku og plus på de to Ben der
> har med start at gør Når jeg trykker start ind stiger den fra o til
> 12.56V!!!!
Jeps, når du bruger motorcyklens stelpunkt som reference! - Nu har du hermed
vist, at forbindelsen til startknappen er i orden! - Og at relæspolen ikke
er brændt af!

Afmontér de to ledninger til relæet og foretag en ny måling: Altså sæt den
ene målepind fast til minusterminalen på batteriet og benyt den anden
målepind til at skitevis måle spændingen på hver af de to ledninger.
Hvis det er, som jeg regner med, så vil du kunne måle:
En spænding på ledning 1 og ingen spænding på ledning 2 (med start-knap
aktiveret)
Ingen spænding på ledning 1 og ingen spænding på ledning 2 (uden start-knap
aktiveret)
Du kan ikke måle nogen spænding på ledning 2? - Prøv, at måle mellem
batteriets pluspol og ledning 2, træk koblingen og i frigear..... 0V....
ikke!?

FACIT: Ledning 2 er knækket!!!
Jeg kender ikke diagrammet for motorcyklen, men jeg tror, at denne går op
til hhv. frigears- og koblingskontakt, så må bruddet på ledningen ligge et
sted mellem dette samlingspunkt og tilslutningen til start-relæet: Jeg tror
næppe, at ledningen er knækket to forskellige steder på samme tid.... men
hvem ved!

Kan du ikke finde bruddet, så kan du (muligvis) bare nøjes med at sætte
ledning 1 ind i relæet og montere en ny ledning i relæet, hvor ledning 2
skulle have siddet, hvortil denne nye ledning tilsluttes motorcyklens stel.

Fordel: Motorcyklen man startes med startknappen
Ulempe: En masse: f.eks. kan starteren aktiveres, når koblingen ikke er
trukket og maskinen er i gear... osv.

Desuden: Så er det jo fusk!

Led derfor godt efter fejlen! Om du vælger den anden løsning, er op til din
egen samvittighed!

> Må nok sige jeg ved at være forviret )

Er der ikke ved, at tegne sig et billede!?

Vend lige tilbage!

Hvis du har et diagram til MC'en, så vil jeg gerne undersøge sagen nøjere!

Hilsen
Lars

Fra : Skyrider #1

Dato : 13-04-02 13:22

On Fri, 12 Apr 2002 21:07:01 +0200, "Lars T. Thomsen"
> [...]

>vist, at forbindelsen til startknappen er i orden! - Og at relæspolen ikke
Okay det da en god ting
> [...]
>Du kan ikke måle nogen spænding på ledning 2? - Prøv, at måle mellem
>batteriets pluspol og ledning 2, træk koblingen og i frigear..... 0V....
Kniber lige PT da jeg kom ned til morgen for at gør som du har
beskrevet fik jeg et Nyt problem den hvade ingen tæning mere !!! Hmmmm
om jeg fatter det ! jeg gik så lige den efter og fandt ud af at den
sikring der sidder i start-relæg var røget og skifte den men stadig
ingen tæning hmmm....så alle sikringer efter OK! nå nu ved jeg ski
ikke hvad det så er der gør den ikke har tæning mere.
Kan sige at når jeg drejer nøglen kan jeg se min omdrejningtæller slår
lidt ud i det jeg prøver !
> [...]
>næppe, at ledningen er knækket to forskellige steder på samme tid.... men
Så langt nået jeg ik
> [...]
>skulle have siddet, hvortil denne nye ledning tilsluttes motorcyklens stel.
Har diagrammet til så det vil jeg tro jeg kan
> [...]
>egen samvittighed!

>Er der ikke ved, at tegne sig et billede!?
Jo helt sikkert er helt med på det du skriver men fik jo lige et andet
LOL
>Vend lige tilbage!
Gør jeg også nu LOL
>Hvis du har et diagram til MC'en, så vil jeg gerne undersøge sagen nøjere!
Ja oki tro det kniber den bog jeg har er en kopi fra Køster's
boghandel og han har jo lavet den fra en ogr.. og kopi af den så jeg
tro ikke min scanner kan lave en kopi af det så det kan læse bagefter

>Hilsen
>Lars

Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-04-02 17:32

> Kniber lige PT da jeg kom ned til morgen for at gør som du har
> beskrevet fik jeg et Nyt problem den hvade ingen tæning mere !!! Hmmmm
> om jeg fatter det !

Nej, det lyder besynderligt.....!
Hvis du ikke har "lavet" andet end at måle med et voltmeter, så skulle det
alene *ikke* virke destruktivt!

Du skrev sidste gang:
> Jeg kan lige sige at vis jeg giver relæg power fra Akku så virker det
> med at starter køre rundt !!

Kunne det være årsagen!?

Hvor langt nåede du i fejlfindingen og tror du, at det nye problem opstod
under selve fejlfindingen?!
Du er sikker på, at alle sikringerne er i orden? Samt at det ikke er en
simpel tanketorsk: f.eks. dødmandsknappen eller en "glemt" ledning?!
Er der stadig lys i lygterne og instrumenterne, frigearslampen etc.?!

> Har diagrammet til så det vil jeg tro jeg kan
Ja: MEN vent, med de fysiske indgreb til vi har helt styr på ledningerne!

Prøv, at scanne diagrammet ind til mig: Bare send den til ltth00@kom.auc.dk
Og gerne i 256 gråtoner GIF og i stor størrelse, så kan *næsten* alt læses!

Hilsen
Lars

Fra : Skyrider #1

Dato : 13-04-02 19:21

On Sat, 13 Apr 2002 18:32:09 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote:
Hej igen

>Nej, det lyder besynderligt.....!
>Hvis du ikke har "lavet" andet end at måle med et voltmeter, så skulle det
>alene *ikke* virke destruktivt!
jep
>start-relæg var røget og skifte den

det mere for sige at jeg går ud fra min starter er okay når jeg kan
aktivere den ved at lave det trix
>Kunne det være årsagen!?
Til ? nå til sikring or ??
>Hvor langt nåede du i fejlfindingen og tror du, at det nye problem opstod
>under selve fejlfindingen?!
Nej tro sådan set bare at min MC er en mandags cykel og at den bare
kommer med nye fejl (muligvis flere kabelbrud )
>Du er sikker på, at alle sikringerne er i orden? Samt at det ikke er en
>simpel tanketorsk: f.eks. dødmandsknappen eller en "glemt" ledning?!
>Er der stadig lys i lygterne og instrumenterne, frigearslampen etc.?!
jeg har gået det igemmen og gør det igen imorgen altid 2 gange for
være sikker LoL
Men Nej jeg har bare midsted det helt den er død..!.. men om jeg
fatter hvordan den kan lave det NR. når den "bare" har stået natten
over.
> [...]
>Og gerne i 256 gråtoner GIF og i stor størrelse, så kan *næsten* alt læses!
Shit Oki skal lige ha fixed en Win98 Installation så da min
Scanner er en lidt ældre model og ikke lige køre på det her system
Nå men Da jeg er mere end glad for den hjælp her laver jeg lige
en install imorgen og scanner den til dig.
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-04-02 20:47

> Nej tro sådan set bare at min MC er en mandags cykel og at den bare
> kommer med nye fejl (muligvis flere kabelbrud )
Okay! - Jeg var lidt bange for, at jeg havde ledt dig i uføre!

> jeg har gået det igemmen og gør det igen imorgen altid 2 gange for
> være sikker LoL
> Men Nej jeg har bare midsted det helt den er død..!..
Springer den stadig sikringen!?

men om jeg
> fatter hvordan den kan lave det NR. når den "bare" har stået natten
> over.
Ork! - Det sker når man mindst venter det! - Efter 14 år med vind og vejr
samt vrikken frem og tilbage, så er det ligefør, at jordens rotation og
magnetfelt er nok til at splitte et ledningsystem ad!

> Nå men Da jeg er mere end glad for den hjælp her laver jeg lige
> en install imorgen og scanner den til dig.
Takker, vi skal nok få pustet nyt liv i det monster!

Hilsen
Lars

Fra : Skyrider #1

Dato : 14-04-02 14:56

On Sat, 13 Apr 2002 21:47:29 +0200, "Lars T. Thomsen"

>Okay! - Jeg var lidt bange for, at jeg havde ledt dig i uføre!
Nej nej
> [...]
>samt vrikken frem og tilbage, så er det ligefør, at jordens rotation og
>magnetfelt er nok til at splitte et ledningsystem ad!
Ja se det nok der det ligger LoL
>Takker, vi skal nok få pustet nyt liv i det monster!
"Takker" Nej nej Det ski mig der Takker
Jeg for først den scannet den ind imorgen desvære
>Hilsen
>Lars

Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : Skyrider #1

Dato : 15-04-02 15:13

> [...]

>Og gerne i 256 gråtoner GIF og i stor størrelse, så kan *næsten* alt læses!
Er sende nu Kl 16:00 ca..
dog i BMP og pakket med Winace !

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 15-04-02 20:13

> Er sende nu Kl 16:00 ca..
> dog i BMP og pakket med Winace !
Godt så flytter vi "fejlfindingen" over på den private E-mail (Hvis der ikke
er nogen, der har noget imod det!?)

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 15-04-02 21:36

> ltth00@kom.auc.dk

> Godt så flytter vi "fejlfindingen" over på den private E-mail (Hvis
> der ikke er nogen, der har noget imod det!?)

Næh!
Hvis blot vi lige bliver delagtiggjort i konklusionerne

--
Armand.
(der jo ikke kan blive klogere på denne måde)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 15-04-02 22:26

> Næh!
> Hvis blot vi lige bliver delagtiggjort i konklusionerne
Jeg er helt enig med den tanke!

> (der jo ikke kan blive klogere på denne måde)
Nej, men så skal du sikkert bare prøve, at måle lidt på den røde ledning!

Hilsen
Lars

Fra : Skyrider #1

Dato : 12-04-02 13:11

On Thu, 11 Apr 2002 21:39:57 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote:

>Hej Poul!
Cut..

Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 18:22

On Thu, 11 Apr 2002 17:19:08 +0200, Skyrider #1
<skyrider19@hotmail.com> wrote:

>Oki men nu hvor i siger min 14V så må jeg høre om jeg kan måle om der
>kommer power på det med et multimeter?
>Mvh.
>MCP_Poul-M Olsen
Vil lige tilføje at det bobler vilket vel betyder at den lader ik ??

Fra : Skyrider #1

Dato : 11-04-02 18:36

> [...]

>Mvh.
>MCP_Poul-M Olsen
>Ps.på forhånd tak for svar der måtte komme her
Jeg Siger lige Undskyld for Fejl Info til jer Guy's...
Jeg kigget bare på den lader jeg har lånt og der stod 12-6 V lader og
har et Ampære meter på og satte den til og har så ladet i 4 timer
14Ah/3A=4 timer (vis jeg forstod det rigtig)
Jeg har så målt på lader den giver 13.5V vilket er inden for den
grænse i Siger..! så nu skulle der ikke være noget i det jo LoL.
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
Der lige om lidt skal ned og se om der liv i MC'en nu Håbe Håbe Håbe
krydse krydse.)))))