lukning af multiuser program
Fra : jan

Dato : 11-04-02 13:12

Jeg har et program som afviklets som et shared app placeret på en server.
Hvordan får man programmet til at afvikle fx. en opdatering af programmet
selv ? - skal ske når sidste bruger lukker programmet.

M.v.h.

Jan

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 11-04-02 22:41

jan skrev:
> [...]
programmet
> selv ? - skal ske når sidste bruger lukker programmet.

Du får jo nok svært ved at få programmet til at opdatere sig selv -
det er måske ikke umuligt, men ret besværligt, når programfilen jo er
i brug, idet programmet jo kører.

Det at forsøge en opdatering, f.eks. hver nat kl. 03.00, er derimod
ikke så vanvittig svært.
Et program til dette vil i mange tilfælde være ren "overkill".

Hvad med en lille bat-fil, med noget i retning af (frit fra
hukommelsen):

@Echo off
If not exists C:\Opdatering\Prog.exe Goto Exit
Echo Forsøger at opdatere Prog.exe
Ren C:\Program\Prog.exe *.old
XCopy C:\Opdatering\Prog.exe C:\Program\Prog.exe /d /y
Del C:\Opdatering\Prog.exe
:Exit

Bat-filen skal blot sættes til at køre hver nat (der er flere
muligheder for dette afhængig af hvilken Windows version der
benyttes), og det vil kun opdatere, hvis der ligger en NYERE fil
Prog.exe klar.

-------
Tomas

Fra : jan

Dato : 12-04-02 10:08

Har selv løst problemet.

Lavet et lille program som ligger afventende i systray. Programmet forsøger
med et interval at slette filen som skal opdateres. Når det lykkedes at
slette filen bliver den nye exe-fil lagt på plads og overvågningsprogrammet
afslutters.

m.v.h.
Jan