INI FILES ?????
Fra : Bjarne

Dato : 11-04-02 10:52

Hej NG
Jeg ville gerne kunne smide min INI fil direkte ned , hvor mit program kører
fra :
DelphiIni := TIniFile.Create('delphi32.ini'); ( DET VIRKER IKKE)

SKAL der peges med drev/ sti
DelphiIni := TIniFile.Create('C:\windows\delphi32.ini');

ANY HELP ???

Bjarne

Fra : Thomas Munk

Dato : 11-04-02 14:05

Følgende opretter en INI-fil i samme bibliotek som EXE-filen:

Ini := TIniFile.Create ( ExtractFilePath(Application.ExeName) +
'MyFile.ini' );

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-04-02 21:54

"Thomas Munk" <thomasmunk@ofir.dk> wrote:

>Følgende opretter en INI-fil i samme bibliotek som EXE-filen:
>

> Ini := TIniFile.Create ( ExtractFilePath(Application.ExeName) +
>'MyFile.ini' );

Det ligner jo lidt min måde at gøre det på:

MainIniFile := TIniFile.Create( ChangeFileExt( ParamStr(0), '.INI' ) );

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : René Jensen

Dato : 11-04-02 16:51

Bjarne wrote:
> Jeg ville gerne kunne smide min INI fil direkte ned , hvor mit program kører
> fra :

F.eks. kan du bruge GetCurDir(0, MinFolder), hvor MinFolder indeholder
den fulde sti til den folder, hvor programmet bliver kørt fra.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"