Suppekuren frister !!
Fra : Alice Nielsen

Dato : 11-04-02 09:03

Hej i gruppen.

Suppekuren !!! ...........Den skal da prøves
Så nu har jeg provianteret og går på kuren i dag, jeg glæder mig
til at se virkningen

Nu er der efterhånden gået en uges tid, siden kuren blev
bekendtgjort her i gruppen, der må jo allerede være andre 'nye'
der nu kan rapportere om vægttab.

KH
Alice
---
Meld dig til vore kurser i Paint Shop Pro.
Eller meld dig på vores Paint Shop Pro - Tema liste
Køb alle Prosoft's produkter, hos os.
www.pspskole.dk

Fra : Mette Svangren

Dato : 11-04-02 10:46

"Alice Nielsen" <alice_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der efterhånden gået en uges tid, siden kuren blev
> bekendtgjort her i gruppen, der må jo allerede være andre 'nye'
> [...]

Jeg er på 3.dagen og har indtil nu tabt mig 1 kg. Jeg har valgt selv at søge
yderligere oplysninger på nettet (prøv at søge på Google på "cabbage soup
diet"), og her er der ting at læse, som ikke nævnes eller er i direkte
modstrid med de tidligere indlæg.

Dels er det ifølge langt de fleste sider om emnet _ikke_ tilrådeligt at
bruge kuren til et større vægttab. Man bør altså ikke blot holde to dages
pause, og så begynde forfra i det uendelige, da dette skulle medføre direkte
fejlernæring. Kuren er kun egnet til et mindre vægttab eller som kick-start
og motivator i forb. med generel efterfølgende kostomlægning og et mere
moderat vægttab (sådan har jeg også selv tænkt mig at bruge den).

De fleste sider nævner ligeledes, at man kan føle et vist ubehag i
forbindelse med kuren (i modsætning til den nævnte "velvære"): ørhed,
manglende koncentrationsevne, en følelse af svaghed og irritabilitet. Dette
er også allerede nu min erfaring.

Kuren kan være ret hård ved fordøjelsessystemet med sine mange grove
grøntsager, og al den kål giver en del luft i maven.

At si grøntsagerne fra skulle være en dårlig ide, da det netop er
omsætningen af disse grøntsager i tarmsystemet, der forbruger en masse
energi. Pointen er efter sigende, at der forbruges flere kalorier på dette,
end grøntsagerne selv indeholder. Dette skulle give den "fedtforbrændende"
effekt. Kan man ikke lide de store stykker grøntsager i suppen, kan man
istedet blende den.

Endelig varierer opskriften på suppen lidt, og på de amerikanske sider er
der stort set enighed om, at man på 4.dagen må spise 8 og ikke 3 bananer,
samt drikke al den skummetmælk, man har lyst til.

Og sidst men ikke mindst lader det til, at historien om at kuren stammer fra
et hospital, er ren og skær myte.

Det skal lige siges, at ovenstående blot er en gengivelse af information, og
ikke et udtryk for min egen mening eller en stillingtagen til, hvorvidt
denne information er korrekt.

MVH Mette (der dog heldigvis synes, at suppen faktisk smager ret godt, -men
med endnu 4 dage tilbage kan jeg jo nå at blive træt af den

Fra : Alice Nielsen

Dato : 11-04-02 10:54

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> skrev

Hej Mette.

Tak for dine informativ gennemgang af kuren

> Jeg er på 3.dagen og har indtil nu tabt mig 1 kg.

Det er jo flot )

> [...]
et mere
> moderat vægttab (sådan har jeg også selv tænkt mig at bruge

Det er også mine planer ...........Jeg har kun ca. 10 kilo's
overvægt, og hvis jeg af denne vej kan komme af med dem, thjaaa
hvorfor så ikke

> [...]
ørhed,
> manglende koncentrationsevne, en følelse af svaghed og

Ups, det håber jeg at blive forskånet for, med mit arbejde )

> [...]
"fedtforbrændende"
> effekt. Kan man ikke lide de store stykker grøntsager i suppen,

Ingen problemer her, jeg elsker grove grønsager ) - Dog har
jeg det lidt svært med de flåede tomater, det er ikke liiige
sagen, men tør jeg undlade dem ????

> MVH Mette (der dog heldigvis synes, at suppen faktisk smager
ret godt, -men
> med endnu 4 dage tilbage kan jeg jo nå at blive træt af den

Jeg syntes den smager ganske udmærket ...............Må man
virkelig spise ubegrænset af den ???

KH
Alice

Fra : mus

Dato : 11-04-02 11:14

Tror det er den samme kur som jeg prøvede mange år tilbage. Er suppen lavet
på bla hvidkål og flåede tomater.

Hvis ja så tabte jeg mig skam ved den. Og der stod i den udgave jeg havde
dengang at man ikke måtte fortsætte med den i det uendelige.
Jeg tog det hele på igen desværre. Var nok ikke god nok til at ændre mine
kostvaner. Vi ved jo at det er det der skal til.

Og ja det med velværen mindes jeg bestemt ikke. Ja jeg blev ør - lidt
svimmel og havde svært ved at klare direkte sollys. Men alt dette kan jo
skyldes at man får renset kroppen ud???

Alligevel er jeg da interesseret i kuren, da jeg har smidt min væk. Det
kunne jo være............uforbederlig.

Fra : tb

Dato : 24-04-02 12:17

Hej

Jeg starter kuren idag, og vil da gerne høre om andres oplevelser også! Jeg
kan også li suppen, og er generelt vild med suppe. Så jeg håber da at jeg
"overlever" ugen! Jeg tænker at spise den 1 uge, holde 2 ugers pause, hvor
jeg spiser fornuftigt fedtfattigt og varieret som jeg plejer (mine ekstra
kilo skyldes hormonmedicin :o/ ) og derudover øge motionen. Jeg vil så spise
suppen igen 1 uge og holde 2 ugers pause. Ialt vil jeg gøre det en 3-4
gange, for så skulle forbrændingen være sat godt igang, og så skulle de
fornuftige kostvaner være nok til at fortsætte vægttabet sammen med
motionen.
Hvad siger I?

Har I tabt jer på kuren og har det holdt? hvor meget har I tabt og hvor
længe har I tænkt jer at fortsætte med kuren?

Mange slankehilsner
tb

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-02 08:33

hejsa

så starter jeg på "dag 2" i dag.... eller det vil sige... jeg starter
egentlig på dag 3 men jeg syndede den første dag så det hele blev skubbet en
anelse....
vægten har allerede bevæget sig... ( jeg vejer mig hver morgen for at holde
øje med det hele) jeg startede på 68.8 og vejer nu 67.8.......
jeg er sikker på at vægttabet stammer fra kuren for det er denne tid på
måneden hvor jeg normalt tager et par kilo på*G*

til tb: jeg påtænker at bruge kuren en uge og så gøre som du med nogle uger
med god fedtfattig kost ( regner med at bruge grundprincipperne i
vægtvogternes diætplan)
hvorvidt jeg fortsætter med kuren og tager en uge mere på et senere
tidspunkt afhænger af mit vægttab og min læge... jeg står nemlig for at
skulle opereres inden længe ( skal have opereret en stomi ind igen) og lige
efter er diæt nok ikke lige det smarteste....

om det holder... tja.. det vil tiden vise... jeg har ingen tyktarm mere så
den kan ikke skabe nogle problemer for mig*G*

min "vægthistorie" ser sådan her ud:
jeg er164 centimeter høj og vejer pt 68 kg.... det er 8 år siden jeg fik min
søn men vægten har drønet op og ned siden ( pga sygdom )
jeg vejede 70 da jeg blev gravid.... ( pænt fordelt... følte mig dengang
ikke overvægtig) fløj op på 88 kg da jeg var gravid.. 81 efter fødslen og lå
der og vippede i et års tid.... der var fastheden på kødet også forsvundet
så jeg følte mig FED... så tabte jeg mig 5 kg og lå der i nogle år....

så skred min søns far... og jeg smed 12 kg på to måneder... wooow hvor blev
jeg lækker ) 63 kilo fordelt på 164 cm.... der følte jeg mig rigtig godt
tilpas.... her lå jeg så og havde det godt på 63-65 kg i et års tid.... så
blev jeg syg... tog 10 kg på på 3 uger pga noget medicin jeg fik... de blev
hængende i et år... og jeg havde det RIGTIG dårligt... for nu havde jeg jo
været dernede hvor jeg drømte om at ligge....

jeg kontaktede min læge og fik efter forskellige diæter og motionsprogrammer
udleveret letigen ( min krop fungerede ikke optimalt efter den medicin jeg
fik... derfor kunne jeg ikke tabe mig på almindelig kur) og smed 8 kg i
løbet et halvt års tid...
og havde det fint med det... jeg er så blevet liggende på omkring de 68 kg
men pga min sygdom kan jeg ikke dyrke motion så det har fordelt sig knapt så
lækkert...

så pt er jeg på slankekur... vil gerne smide bare 3-4-5 kg så jeg ryger ned
på 65 måske lidt under... så det kæmper jeg for lige nu....
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-04-02 09:09

hov.. glemte at sige at jeg propper temmelig meget salt i suppen... dels for
smagens skyld ( jeg kan godt lide salt) og dels for at modvirke den
vanddrivende effekt.... og så fordi når jeg ingen tyktarm har skal jeg have
mere salt....

Fra : KNM

Dato : 11-04-02 13:37

Hej
Jeg vil da gerne en kuren.
Hvis en vil sende den til mig, ville jeg blive glad...

Knm@dvdtown.dk

Hej fra
Karina

Fra : Susanne

Dato : 11-04-02 13:46

KNM <knm@dvdtown.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb5831d$0$12122$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg vil da gerne en kuren.
> Hvis en vil sende den til mig, ville jeg blive glad...
>
> Knm@dvdtown.dk
>
> Hej fra
> Karina

Den står lidt længere nede af siden under teksten " Suppekur der virker!! "

Held og lykke

Sanne

Fra : Lindes

Dato : 11-04-02 15:55

Heeej Alice

Long time no see..
Jeg regner med at det er dig ude fra Salling-egnen ??
ka´ du ikk´ huske mig fra FedLedKed (du var jo også en af de gæve
tøser fra gruppen) ??
Ja vi jo var næsten naboer (det var jo det man sagde dengang)..

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Alice Nielsen

Dato : 11-04-02 16:41

"Lindes" <charlote@get2net.dk> skrev

Heeeej Charlotte ))

> Long time no see..

Helt enig !!! ...........Skønt at møde dig igen ))

> Jeg regner med at det er dig ude fra Salling-egnen ??

Du kan tro det er mig )

> ka´ du ikk´ huske mig fra FedLedKed (du var jo også en af de
gæve
> tøser fra gruppen) ??

Skøn tid )

Charlotte kender du til denne suppekur ????

Knus
Alice

Fra : Camilla Larsen

Dato : 11-04-02 19:20

¨Hejsa Alice

Er det virkelig dig? Koooors hvor er det da længe siden jeg har set
dig på nettet*GG*

Kan du huske mig....Mille *SS* var også en af tøserne fra
FedLedKed*S*

Camilla
--
Camilla

Fra : Alice Nielsen

Dato : 11-04-02 21:30

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev

Heeeej Mille )

> Er det virkelig dig? Koooors hvor er det da længe siden jeg har
set dig på nettet*GG*

Det er da mig Mille, hvor godt at 'se' dig igen ))

> Kan du huske mig....Mille *SS* var også en af tøserne >fra
FedLedKed*S*

Selvfølgelig husker jeg dig 'MUS' )

KH
Alice