Smsbesked.dk
Fra : LaPPe

Dato : 10-04-02 18:30

Tidligere fandtes en side - smsbesked.dk -, hvor man kunne registrere sig og
sende sms med købte point.
Det smarte ved dette sted var, at modtageren kunne se, at afsenderen var den
registreredes eget nummer og ikke en tilfældig sms-centrals nummer.
Nå, men sidenhen er siden blevet lukket ned uden, at vi brugere fik noget at
vide.
Jeg har skrevet til hhv studienet.dk og freeway.dk, som er ejere af
smsbesked.dk, og har aldrig fået svar.
Problemet er, at jeg og sikkert mange andre brugere med kreditkort har
betalt penge for de point, man skulle bruge til at sende smsbeskeder med.
Disse point/penge er nu i lommen på ejerne af smsbesked.dk uden, at jeg har
fået den service, jeg har betalt for.
Kaldes dette ikke svindel eller bedrageri?

Hvad gør man i sådan en situation?
Jeg har idag sendt det tredje brev til dem...

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Peter G C

Dato : 10-04-02 19:03

LaPPe <lars@lappe.dk> skrev:

[klip]

> Kaldes dette ikke svindel eller bedrageri?

Nej.

> Hvad gør man i sådan en situation?
> Jeg har idag sendt det tredje brev til dem...

Hmmm. Jeg har en skummel ide (ikke ulovlig!) - hvis der ikke kommer andre
gode forslag....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : LaPPe

Dato : 11-04-02 13:27

> Nej.

Men det er vel heller ikke lovligt (?)

Fra : [9000] Søren

Dato : 11-04-02 01:46

> [...]
den
> registreredes eget nummer og ikke en tilfældig sms-centrals nummer.

Det samme kan du gøre fra www.coolsms.dk gratis. Man har sin egen
'telefonbog' derinde så man blot klikker på det navn man vil sende til, og
når de modtager beskeden, vises den som om den er afsendt fra dit eget
telefonnummer.

Fra : TGD

Dato : 11-04-02 16:40

"[9000] Søren" <2760098m001ræv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'telefonbog' derinde så man blot klikker på det navn man vil sende til, og
> når de modtager beskeden, vises den som om den er afsendt fra dit eget

Nu når vi er blevet sporet ind på OT kan vi da forsætte, ja collsms kan det
samme, men de virker ikke pt.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-04-02 13:39

On Wed, 10 Apr 2002 19:29:43 +0200, "LaPPe" <lars@lappe.dk> wrote:

>Kaldes dette ikke svindel eller bedrageri?

I dagligsprog: Jo. Rent juridisk: Formentlig ikke.

>Hvad gør man i sådan en situation?

Skriver til dem - et rigtigt brev altså, hvis du har en adresse. Kræv
at få dine penge tilbage (hvis du kan opgøre kravet præcist, ellers et
omtrentligt beløb).

Meddel også at du vil overgive sagen til advokat, hvis beløbet ikke er
modtaget inden f.eks. 14 dage. Men så bør du også være klar til at
føre den retssag der kræves - herunder lægge ud for retsafgift mv.

--
Jakob Paikin

Fra : Robert

Dato : 12-04-02 21:10

"LaPPe" <lars@lappe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kaldes dette ikke svindel eller bedrageri?
>
> Hvad gør man i sådan en situation?
> Jeg har idag sendt det tredje brev til dem...

I daglig tale kaldes det:
Den kloge narrer den mindre kloge.

Nogle ville kalde det lærepenge.

Som anført andetsteds; Send et rigtig brev,
men inden, husk da at nærlæse de regler du sikkert
accepterede dengang du selv "oprettede" en "point" konto.
Står der noget om money back ??

Mvh
Robert