Dreamweaver og css
Fra : Cathrine Mejse

Dato : 10-04-02 18:01

Hej!

Jeg har lavet et eksternt stylesheet med Dreamweaver, men DW giver ikke
muligheden for at styre links med det, dvs lave hover-effekt etc.
Jeg har tidligere kun erfaring med interne stylesheets, hvor tingene jo er
skrevet med *enter* imellen, så jeg har lidt svært ved at regne ud, hvordan
og hvor jeg skal skrive den kode, der skal styre linkene ... når jeg åbner
..ccs-filen i notepad, står det hele ud i en smøre. What to do?

Med venlig hilsen, Cat :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-02 18:42

Hent Top Style Lite på
http://www.bradsoft.com/topstyle/download/index.asp og brug den
til css.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-04-02 21:43

> Hent Top Style Lite på
> http://www.bradsoft.com/topstyle/download/index.asp og brug den
> til css.

Også en mulighed. Lad den skrive til den eksterne fil, som DW også bruger.
Så kan du redigere fra begge steder, og anvende classes til wysywyg styling
af opsætningen i DW.

/Per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-04-02 21:41

"Cathrine Mejse" <cat@cat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg har lavet et eksternt stylesheet med Dreamweaver, men DW giver ikke
> muligheden for at styre links med det, dvs lave hover-effekt etc.

Jo den gør...
Start med at lægge en style på <a>, og kør videre derfra.
Det lyder lidt kryptisk, men jeg har kun vers. 2 ved mig nu, og den kan
ikke.
Men vers. 4 kan, jeg kan bare ikke lige huske detaljerne lige nu...

/Per

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 10-04-02 21:56

> [...]
> ikke.
> Men vers. 4 kan, jeg kan bare ikke lige huske detaljerne lige nu...

Jeg har nu ellers 4'eren her, og kan ikke se, hvor det er, jeg skal gøre
det. Der kommer et vindue op med 'style definition', de muligheder, jeg har
i mit stylesheet, og dér indgår ikke links, kun alm. tekst. Synes at det er
lidt mærkeligt...

Jeg kan desværre ikke forstå, hvad du mener med at lægge en style på <a> og
køre videre derfra ... mener du i dét, der står i stylesheet'et?

Jeg har hentet Top Style Lite, - tak for tippet, Knud, men jeg skal lige
rode lidt med det først .... umiddelbart ser det dog stadig ud til, at mit
problem ikke løses. Det, jeg ikke ved, er præcis hvor og hvordan, jeg skal
skrive link-effekterne ind. Skal der være nogle tegn rundt om dem, eller
skal der bare være semi-kolon og kommaer? Er helt blank.... piv.

Mvh Cat :)

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-04-02 13:48

"Cathrine Mejse" <cat@cat.dk> wrote in message

> [...]
og
> køre videre derfra ... mener du i dét, der står i stylesheet'et?

Kig her:
http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/ts/documents/ahover.htm

Og der er mængder af anden lige så god information på sitet.

/Per

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 10-04-02 22:02

Hej igen

5 minutter senere... og meget klogere! Jeg har gennemskuet Top Style Lite,
og har nu links lige efter min næse :)

Tak for hjælpen, begge to!

Mvh Cat :)