OT: PuchMaxi m/MZ150 motor
Fra : Thomas Hjort

Dato : 10-04-02 17:33

Hos knallerterne er der en der har monteret en MZ motor på en PuchMaxi.

MC?? :)

Mvh Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-04-02 21:22

> Hos knallerterne er der en der har monteret en MZ motor på en PuchMaxi.

Tja, det lyder som fantasi...

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-04-02 21:45

Steen Schmidt wrote:

> Tja, det lyder som fantasi...

Tjaeh, den kunne sikkert være kilde til meget sjov (eller gys på en
go-cart bane Det er jo ikke mere vandvittigt end hvad motortosserne går
og laver

Hmm, 120 km/t på en maxi... Jeg prøvede at køre 35 på en, selv med den fart
var det en blævrende oplevelse
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-04-02 21:50

> Tjaeh, den kunne sikkert være kilde til meget sjov (eller gys på en
> go-cart bane Det er jo ikke mere vandvittigt end hvad motortosserne
går
> og laver

Jeg tænker mere på at det ville være næsten umuligt at få plads til den i
Maxi stellet, for ikke at tale om at få kædeføringen til at passe.

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-04-02 22:01

Steen Schmidt wrote:

> går
>
> Jeg tænker mere på at det ville være næsten umuligt at få plads til den i
> Maxi stellet, for ikke at tale om at få kædeføringen til at passe.

Det ville ihvertfald være lidt af en udfordring
Well, mon ikke fantasien bare er løbet af med knallertknægten

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 11-04-02 19:38

> Jeg tænker mere på at det ville være næsten umuligt at få plads til den i
> Maxi stellet, for ikke at tale om at få kædeføringen til at passe.
>
> Mvh
> Steen

Naa, hvis nu man monterer den oven på bagagebæreren?
Det skulle nok kunne lade sig gøre. Så blev man selvfølgelig nødt til at
have en bensinpumpe på.... Hmm, og skifte gear med hånden eller...... Den
skulle selvfølgelig løbes igang... Hmmm....

Det er vist godt jeg ikke lige har en MZ motor til at ligge, det lyder som
et kuleskørt og temmelig vanvittigt projekt som jeg ville kunne finde på at
kaste mig ud i bare for at se om man kunne

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 09-04-02 21:30

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Tja, det lyder som fantasi...

Jeg har rimelig svært ved at se hvodden det overhovedet skulle kunne lade
sig gøre, selve cylinderen ville sådan set sidde mit i tanken?!?

Men på den anden side kørte der da i min fars tid en evertonknallert rundt
med en cz motor... ( den skulle efter sigene rive tænderne af bagtandhjulet
når man ville lave hjulspind med den!- sikkert nok en ligeså sandfærdig
historie som maxien med mz motor)

mvh Claus
(der nu nøjedes med en yamaha motor på hans yamaha)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 10-04-02 21:52

Steen Schmidt skrev i meddelelsen ...

>Tja, det lyder som fantasi...

Tjae, for ca 25 år siden prøvede jeg min fætters Everton med 250 ccm
Victoria motor monteret. En såkaldt Victon, skræmmende i ordets egentlige
forstand

mvh
Orla