Flerbruger database med BDE
Fra : Harald

Dato : 10-04-02 17:42

Hej

Jeg har lidt problemer med at få en paradox database med BDE til at virke.
Jeg bruger Delphi 6 pro og Windows 2k.

Jeg har fundet ud af at man i BDE administrator skal sætte NET DIR under
"Driverse/Native/Paradox" til at pege på det netværks drev hvor database
filerne ligger, dvs. at man på alle klienter skal sætte NET DIR til at pege
på den samme NET fil.

Men hvis jeg så går ind i databasen og begynder at ændre på en record så
bliver den ikke spærret, dvs. at andre klienter kan gå ind og rette på samme
record på samme tid og det er jo ikke så smart.

En anden ting er at hvis man sætter denne NET DIR til at pege på et drev på
en anden maskine og denne maskine så er slukket på et tidspunkt så kan man
ikke starte et program op som benytter en lokal BDE database for så kommer
BDE bare med en fejl der siger at den ikke kan finde NET filen som jo ligger
på den maskine der er slukket.

Hvis jeg sætter NET DIR til at pege på C:\ på den maskine jeg arbejder på og
så starter mit database program op 2 gange og går ind i det ene program og
begynder at rette i en record så kommer der fint besked i det anden program
om at denne record er ved at blive redigeret af en anden brugere.

Er BDE noget skrammel eller er det bare mig der ikke kan finde ud af det?

Mvh
HK

Fra : Kurt Bilde

Dato : 10-04-02 22:23

Hej Harald !

> Er BDE noget skrammel

Tja, det er det jo delte meninger om... Men jeg ville glemme alt om BDE
og gå direkte til Interbase/Firebird og Interbase Express. Hvis du
anvender OpenSource af Interbase, så kommer det ikke til at koste.
Kræver Delphi 5 eller større. Tro mig du kigger ikke tilbage !!!

-Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-04-02 23:18

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message
> Er BDE noget skrammel eller er det bare mig der ikke kan finde ud af
det?

BDE er egentligt ganske godt på mange områder, men det er ikke nemt at
få til at arbejde med mere end én bruger og installation er noget bøvl.

Selv anvender jeg DBISAM (www.elevatesoft.com) i stedet. Det er ikke
gratis, men der er god support og det er klippestabilt, hvis den slags
betyder noget for dig

Hilsen
Uffe