Night Of The Living Dead
Fra : PRESTIJ

Dato : 10-04-02 17:07

Jeg synes alle snakker om denne film og den skulle være en af de bedste
gyser / zombie film nogensinde.

http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=5987

Jeg har tænkt mig at købe den men kun pga ren nysgerighed (men måske kan jeg
li' den).

Evil Dead 1 sagde mig intet, men 2'eren var for fed.
Alien filmene er naturligvis fede film...har købt boxen og jeg støver den af
hver dag

Alle de der Bad Taste og andre lign kan jeg slet ikke holde ud at se.

Så jeg tænkte på om der nogen derude der har set subject.....al kritik og
ros har interesse.

På forhånd tak

Fra : Jakob Madsen

Dato : 10-04-02 17:10

> [...]
>
> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=5987
>
> Jeg har tænkt mig at købe den men kun pga ren nysgerighed (men måske kan

Jeg har den til salg i R2 hvis du er interesseret:
http://zoidberg.dk/dvd/?side=salg

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

http://zoidberg.dk
http://z-files.tk <- Min DVD samling
http://dvdshopping.tk <- Shopping guide

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-04-02 17:28

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message
> Jeg synes alle snakker om denne film og den skulle være en af de bedste
> gyser / zombie film nogensinde.
>
> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=5987

En skam du først bliver interesseret nu, da det ikke er længe siden at
Bensonsworld gav den væk gratis. Men mon ikke der er nogen der har et
eksemplar, som de vil sælge billigt, hvis du spørger pænt i
news:dk.marked.privat.tv+video.dvd ?

Det er helt sikkert ikek den bedste gyder nogensinde, men hvor den ligger på
zombie listen, skal jeg ike kunne sige, da jeg ikke er særligt velbevandret
i genren. Der er vidst ingen tvivl om at vi snakker B-film her, og
skuespillet virker måske i starten lettere komisk, men er vel egenligt ret
tidstypisk når det kommer til stykket. Den er vel mere kult en klassiker.
Den er ikke specielt skræmmmende og slet ikke ulækker efter dagens standard.
Meget afhænger vel af hvordan man vælger at se den. Man kan sætte sig ned og
grine af hvor latterligt alting er, eller man kan prøve at sætte sig ned og
leve sig 20 år tilbage og lade sig fange. Det ene gør den ikke nødvendigvis
dårligere eller bedre end det andet, eller gør det til en god eller dårlig
film. For meg var den pengene værd, da jeg jo fik den gratis, men je gville
aldrig betale fuld DVD pris for den.

Joakim

Fra : Jeppe Møller

Dato : 10-04-02 18:40

> [...]

> dårligere eller bedre end det andet, eller gør det til en god eller dårlig
> film. For meg var den pengene værd, da jeg jo fik den gratis, men je

Helt forkert
Klassisk horror når deter bedst, og at filmen er B-film er fuldstændig
ligegyldigt når den hverken halter efter indholdsmæssigt eller i
skuespillernes præstationer. Det eneste man skal 'være opmærksom på' er at
det ER en film fra 60'erne, S/H og skuespil og film VAR anderledes dengang.
Ikke desto mindre er filmen stadig en helstøbt gyser-zombiefilm jeg
derudover ikke ville sammenligne hverken med Evil Dead og Bad Taste der er
meget mere humoristisk funderet. Night of the Living Dead er funderet i
horror genren hvor den så absolut befinder sig i den bedre halvdel!
Hvis man er til den genre er filmen et must, hvis man ikke er er filmen
stadig god.

/Jeppe

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-04-02 07:23

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
> horror genren hvor den så absolut befinder sig i den bedre halvdel!
> Hvis man er til den genre er filmen et must, hvis man ikke er er filmen

HØRT!! :]

Fra : Morten DH

Dato : 11-04-02 15:11

Peter Larsen <????Trump@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb52b55$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote in message

> dengang.

> HØRT!! :]

Jeg er med jer hele vejen og har faktisk netop idag fået min Millennium
Edition (skal ses i aften når det er blevet mørkt...) - ved ikke helt om
Dawn of The Dead er bedre eller bare lige så god; men det er i hvert fald
min yndlings zombie film...

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 11-04-02 11:09

> [...]
> skuespillernes præstationer. Det eneste man skal 'være opmærksom på' er at
> det ER en film fra 60'erne, S/H og skuespil og film VAR anderledes

På hvilken måde adskiller det jeg skriver fra hvad du skriver så meget at
det jeg skriver åbenbart er "helt forkert"?
Det eneste jeg kan se at du kan tage afstand fra er at jeg skriver at den er
mere kult end klassiker. Og med det mente jeg egentlig bare at det ikek var
en klassiker uden for sin genre, på højde med det man normalt forstår med en
klassiker som Casablanca, Borte med Blæsten og så videre.

Joakim

Fra : Jeppe Møller

Dato : 11-04-02 16:15

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a93nbi$1ioo$1@ID-81106.news.dfncis.de...
> [...]
en
> klassiker som Casablanca, Borte med Blæsten og så videre.

Du mener at skuespillet er komisk, hvilket ikke er tilfældet- det er faktisk
godt (hvordan zombier ellers skuespilles godt???)
Filmen er derudover en klassiker... og dermed mere masse-kult end kult hvis
vi endelig skal benytte os af de begrebsdefinitioner
Hvis man ikke er til gys og gru henvender denne film sig selvsagt heller
ikke til dig, men inde for genren er det en klassiker.

mvh Jeppe

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 11-04-02 17:04

> Du mener at skuespillet er komisk, hvilket ikke er tilfældet- det er
faktisk
> godt (hvordan zombier ellers skuespilles godt???)

Jeg skrev: "... og skuespillet virker måske i starten lettere komisk, men er
vel egenligt ret
tidstypisk når det kommer til stykket."

Du skrev: "...og skuespil og film VAR anderledes dengang ..."

Jeg kan ikke se at de to ting er modsigende. Jeg synes skuespillet virkede
komisk i starten, inden jeg blev revet mere med af filmen. Men sådan VAR
skuespillet den gang, selvom det med nutidens øgne kan virke komisk. Jeg
skriver ingen steder at det ikke er godt, selvom jeg nok egentlig vil påstå
at det er typisk b-filmsskuespil.

> [...]
> Hvis man ikke er til gys og gru henvender denne film sig selvsagt heller
> ikke til dig, men inde for genren er det en klassiker.

Afhængigt af hvor smalt man definere kult, kan du da godt have ret. Men at
kalde det en klassiker, uden at have "inden for sin genre" med, er lidt af
en tilsnigelse i mine øjne. Kald det gerne en "zombieklassiker",
"horrorklassiker" eller sådan , men "klassiker" uden at andet vil jeg ikke
gå med til.

Jeg har lidt imod at du skriver at det jeg skriver er "helt forkert". For
det første er det min mening, og for det andet, så skriver jeg ikke noget
som du modstiger. Især da jeg mener at det jeg skrev var rimeligt objektivt.
Jeg nedgører på ingen måde filmen, så jeg forstår stadig ikke hvorfor du
brokkede dig over det.

Joakim

Fra : Jeppe Møller

Dato : 11-04-02 19:14

> Jeg nedgører på ingen måde filmen, så jeg forstår stadig ikke hvorfor du
> brokkede dig over det.

Brok og holdninger er to forskellige ting
Jeg står stadig ved min holdning- som jeg mener adskiller sig fra din.
Jeg ser ingen grund til at uddybe mine begrundelser yderligere, det ville
bare udvikle sig til en kamp om ord.

mvh Jeppe

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 13-04-02 09:15

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg står stadig ved min holdning- som jeg mener adskiller sig fra din.
> Jeg ser ingen grund til at uddybe mine begrundelser yderligere, det ville

OK, du har nok ret, jeg forstår bare ikke helt hvorfor du skrev at mit
indlæg var helt forkert. Jeg står også ved mine udtaleser

Joakim

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-04-02 17:52

On Wed, 10 Apr 2002 18:06:45 +0200, "PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=5987
>
>Jeg har tænkt mig at købe den men kun pga ren nysgerighed (men måske kan jeg

Prøv her i stedet

http://www.bensonsworld.co.uk/redirect.asp?code=rt&url=notd.htm

Kurt Brixen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-04-02 18:26

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote in message

> Prøv her i stedet
>
> http://www.bensonsworld.co.uk/redirect.asp?code=rt&url=notd.htm

Og jeg som troede at det skib var kørt for længe siden ... Der kan man bare
se.

Joakim

Fra : Steffen Moestrup

Dato : 10-04-02 21:23

Kanonfedt tilbud må man sige. Håber ikke de er rendt tør, da jeg lige
har bestilt. Har de ofte så gode tilbud??

/Steffen

Fra : PRESTIJ

Dato : 10-04-02 22:07

Øhhhh...nu havde jeg nu ikke ligefrem forventet den til ca.13 kroner eller
næsten gratis...........

MEN TAK FOR HJÆLPEN!!!!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-04-02 17:03

når du har set den, så køb Dawn of the Dead som er den største
zombieklasiker nogensinde uden overdrivelse... ja blodet er lidt lyserødt og
ja de har store bakkenbarter, men hvad den osse har er atmosfære...
Directors Cut udgaven skal ses en mørk rolig nattetime og følelsen af at
være alene i verden med kun sultne zombier kan tage sin begyndelse!
Er du til zombie og ikke har set DOTD har du det aller aller bedste til
gode... jeg har set den masser af gange og snupper den stadig jævnligt....
når den blå neger bider af sin kone så er jeg ved at ørle.... men nu holder
jeg kæft så du kan fise ned i butikken og få dit eget eksemplar... tag dig i
agt for censurramte kopier... Directors Cut udgaven løber i 142 min på min
LD, men på DVD udgaven står der vist 139 men skulle være den samme udgave.
Køb den igår!

sniper_Nolight (der måske skulle tage sig en ny Night, Dawn og Day
marathon)