To kåbe.. that's the answer
Fra : PeterW

Dato : 10-04-02 16:34

Hejsa,

Endnu et nyt problemo er kommet for min næse.. Min Topkåbe på min XJ600S
(1993) er gået i stykker ved venstre side, hvor man spænder den fast til
stellet.. surt! Den tidl. ejer har været væltet med cyklen så der er lappet
i glasfiberen der.. Nu er det "brækket" af kåben..

Nu tænker jeg på at prøve at anskaffe en anden topkåbe.. men ANER ikke hvor
jeg skal kigge.. eller "lappe" den anden igen.. men ikke så holdbar.

Og evt. kan man tage en kåbe fra en nyere XJ600 og sætte den på min??

Nogen idéer ?

Mvh
Peter

/ På sin XJ600 med en træls kåbe

Fra : JEJ

Dato : 10-04-02 16:42

"PeterW" <pwc@it.dk> wrote in message
> [...]
> jeg skal kigge.. eller "lappe" den anden igen.. men ikke så holdbar.
>
> Og evt. kan man tage en kåbe fra en nyere XJ600 og sætte den på min??

http://www.cvp-mc.dk/repair_kit.htm hos cvp horsens og sikkert også mange
andre steder.

Mvh.

Fra : PeterW

Dato : 10-04-02 16:40

> http://www.cvp-mc.dk/repair_kit.htm hos cvp horsens og sikkert også mange
> andre steder.

Det er jo bare at det sidder jo lidt i spænd! Gad vide om det kan holde??

Mvh
Peter

Fra : JEJ

Dato : 10-04-02 16:48

jaaa, jeg ved det ikke... hvis det for lov at hærde ordentlig før brug. men
hvis det er sådan noget der har sat der før, så måske ikke , ved ikke hvor
gammelt det var.
men ellers glasfiber, men det er jo en større omgang.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-02 17:27

> Det er jo bare at det sidder jo lidt i spænd! Gad vide om det kan holde??

Har brugt glasfiber på min XJ600s div ved 2 af skruehullerne, virker fint!
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : PeterW

Dato : 10-04-02 17:31

> Har brugt glasfiber på min XJ600s div ved 2 af skruehullerne, virker fint!

Det var en information jeg kan bruge til noget !! (ikke at jeg ikke
kunne bruge den anden til noget)
Er det er Rep. kit du har brugt ?

Men i denne side hvor den er gået er der jo brugt glasfiber 1 gang før!

Mvh
Peter

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-02 17:41

> Er det er Rep. kit du har brugt ?

nej, købte noget væv og noget epoxy hos en farvehandel.

Der hvor der var knækket noget, limede jeg det først med sekundlim.

Derefter sleb jeg med groft sandpapir der hvor der skulle sidde glasfiber.

Rensede med fortynder.

Puttede epoxy på, et stykke væv og brugte en pensel til at sørge for måtten
var genneblødt.

Puttede epoxy på, et lidt mindre stykke væv og brugte en pensel til at sørge
for måtten var genneblødt.

Lagde til sidste et 3. stykke måtte på som også var lidt mindre og brugte
epoxy og pensel igen.

Jeg fik tippet med at bruge forskellige størrelser væv, fra en som laver
både, han sagde så holdt det bedre.

Lagde det i solen i 1 time og så var det klaret

Gør det udenfor, det er pisse giftigt det lort

mvh

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-04-02 23:51

"PeterW" <pwc@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal kigge.. eller "lappe" den anden igen.. men ikke så holdbar.
>
> Og evt. kan man tage en kåbe fra en nyere XJ600 og sætte den på min??

Her har de en pæn ( syntes jeg ! ) 1/4 kåbe med to lygtesystem til XJ 600
S/N, til 759,00 Euro

http://www.gimbel-motorradtechnik.de/umbau/umbau.html

--
Hilsen