Hvordan brændes et "pc dvd" projekt på dvd~
Fra : jakob

Dato : 10-04-02 17:05

Jeg har tænkt mig at lave et dvd projekt på en pc. Da den dog ikke har
dvd brænder var det min plan at bruge en mac til at brænde dvden. Er det
nogen der ved hvordan man kan gøre dette?

Jeg havde overvejet om man måske skulle gemme projektet fra pc som et
eller andet form for diskimage, og så bruge noget brænder software på
macen til at lægge det på en dvd, men hvordan kan jeg ikke lige få styr
på!!!!!

Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-04-02 14:41

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> eller andet form for diskimage, og så bruge noget brænder software på
> macen til at lægge det på en dvd, men hvordan kan jeg ikke lige få styr

hvis mac'en har toast titanium burde være muligt, såfremt din DVD
authering software kan gemme til et image.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Richard Nees

Dato : 11-04-02 17:59

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> [...]
> eller andet form for diskimage, og så bruge noget brænder software på
> macen til at lægge det på en dvd, men hvordan kan jeg ikke lige få styr

Et problem kunne være størrelsen på projektet.
Hvis det strækker sig over flere GB, vil det blive noget rod at splitte det
op i flere CD-R, for derefter at samle det igen på Mac'en.

Hvis det kan lade sig gøre, så tag SuperDrivet ud af Mac'en og sæt det i
PC'en.
Jeg ved at visse PC'ere også leveres med indbygget SuperDrive fra Pioneer,
så det burde være understøttet.

Mvh.
Richard Nees

Fra : Jesper

Dato : 11-04-02 19:31

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> eller andet form for diskimage, og så bruge noget brænder software på
> macen til at lægge det på en dvd, men hvordan kan jeg ikke lige få styr

Du laver en .iso af de ting du vil brænde på DVD på PC'en, overfører det
via ethernet til Mac (med SMB, FTP etc.) og så brænder du DVD imaget i
Toast Titanium 5

--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"