Tilbud på gulv.
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 10-04-02 16:30

Hej

Jeg fik et "tilbud" på at få ordnet mit gulv, gulvet skulle høvles, slibes,
ludbehandles og ha' en gang olie.

Jeg får en regning som jeg ikke tænker nærmere over da den er på den aftalte
pris, nu har jeg så fundet ud af at gulvet ikke er blevet ludbehandlet før
olie-behandlingen og der står også ganske rigtigt kun olie-behandling på
regningen.

Men jeg fik et tilbud, det er skrevet bag på hans visitkortet og der står
lud og olie-behandling og den pris jeg betalte, ingen underskrift og nogle
værre kragetær :)

Hvordan står jeg i denne situation ?

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 10-04-02 16:32

Lars Helmer Andersen <lha@GoAwayofficeconsult.dk> skrev:

[klip]

> Hvordan står jeg i denne situation ?

Fint - men hvad vil du? Vil du have reduceret prisen eller ombehandlet
gulvet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 10-04-02 16:54

> Lars Helmer Andersen <lha@GoAwayofficeconsult.dk> skrev:
>
> [klip]

> Fint - men hvad vil du? Vil du have reduceret prisen eller ombehandlet
> gulvet?

Jeg vil gerne have det gjort som det var aftalt, og det betyder at han
minimum skal slibe gulvet igen for at få olien af , derefter skal der gives
lud og olie.

Jeg vil derfor gerne høre hvordan jeg står med det visitkorts tilbud før jeg
henvender mig til ham.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 10-04-02 16:58

> [...]

> gives lud og olie.
>
> Jeg vil derfor gerne høre hvordan jeg står med det visitkorts tilbud før

Du står egentlig godt nok. Men opdagede du ikke noget undervejs?

Du bliver nødt til at forklare lidt mere om detaljerne i forløbet fra
bestilling til den endelige aflevering.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 11-04-02 13:17

> Du står egentlig godt nok. Men opdagede du ikke noget undervejs?
>
> Du bliver nødt til at forklare lidt mere om detaljerne i forløbet fra
> bestilling til den endelige aflevering.
>
> /Peter

Nej, det var lidt mørkere end jeg regnede med, men gik ud fra at det var
fordi det var et gammelt gulv.

Grunden til at jeg ville have lud først var netop for at lysne det gamle
gulv før olien, jeg havde set resultatet på et andet gulv som dog var nyere
og mente at det var netop det jeg ville have, det forklarede jeg manden og
han gav mig tilbud på lud og olie. Men sagde at et gammelt gulv måske
stadigt ville være mørkere end tænkt efter denne behandling, netop fordi det
var gammelt.

Det var først da jeg blev nødt til at slibe et sted på gulvet at jeg kunne
se at der ikke var brugt lud først. Jeg tjekkede regningen og som sagt før
var der kun skrevet olie behandling på. Jeg havde dog stadigt visitkortet
med tilbuddet på ellers ville jeg bare havet afskrevet det under egen dumhed
;)

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 11-04-02 16:14

> [...]

> var der kun skrevet olie behandling på. Jeg havde dog stadigt visitkortet
> med tilbuddet på ellers ville jeg bare havet afskrevet det under egen

Prøv at henvende dig venligt til den, der har udført arbejdet og forklar
problemet. Du har som udgangspunkt krav på at få gulvet som aftalt. Men prøv
med en venlig henvendelse først.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G Christensen

Dato : 11-04-02 17:20

Peter G C wrote:

> Prøv at henvende dig venligt til den, der har udført arbejdet og forklar
> problemet. Du har som udgangspunkt krav på at få gulvet som aftalt. Men prøv
> med en venlig henvendelse først.

Ups, jeg aner en realitets påvirkning, nej, ganske enig.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 12-04-02 10:49

> Prøv at henvende dig venligt til den, der har udført arbejdet og forklar
> problemet. Du har som udgangspunkt krav på at få gulvet som aftalt. Men
> [...]

Selvfølgelig henvender jeg mig på en ordentlig måde først, jeg regner da med
at det var en overseelse fra hans side.
Men jeg gider bare ikke at stå og være mundlam. Hvis man ved hvad man
snakker om kan der undgås mange misforståelser og tingene har ikke en ligeså
stor chance for at udvikle sig til en sag, desuden vil det jo tage måneder
før det er overstået i det tilfælde, plus jeg ikke har lyst til at have en
sur håndværker til at lave mit gulv :)

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 12-04-02 15:13

Lars Helmer Andersen wrote:

> [...]
> før det er overstået i det tilfælde, plus jeg ikke har lyst til at have en

Efter lidt personlig selvrangelse, og overvejelser over de tilfælde,
hvor jeg har haft tilsvarende problemer,
så vil jeg vist idag være hård til det brutale overfor en håndværker,
der tilbyder noget, og leverer noget andet.

Beskrivelse af oplevelser kan ydes, hvis det ønskes.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-02 21:25

Erik G Christensen <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev:

[klip]

> Beskrivelse af oplevelser kan ydes, hvis det ønskes.

Ja tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com