Ad ingefær
Fra : zcully

Dato : 10-04-02 16:09

Hej

Jeg er normalt ikke specielt til ingefær, men ved at hvis man blander det
rigtigt i en ret kan retten faktisk smage temmelig godt!!
Men hvor kan man bruge ingefær??
Kender i nogle gode retter?

/Zcully

Fra : Andrew

Dato : 10-04-02 17:11

Sushi

Fra : -Carina

Dato : 10-04-02 17:17

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er normalt ikke specielt til ingefær, men ved at hvis man blander det
> rigtigt i en ret kan retten faktisk smage temmelig godt!!

Jeg har ofte marineret andebryster i soya og revet ingefær. Det er rigtig
godt.

-Carina

Fra : Henrik

Dato : 10-04-02 17:34

Brug frisk ingefær f.ex. i:
Wok/stir-fry sammenhæng sammen med hvidløg og chilli,
Til dampning af blåmuslinger,
Marinader til den kommende grill-sæson.

H.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-04-02 17:36

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er normalt ikke specielt til ingefær, men ved at hvis man blander det
> rigtigt i en ret kan retten faktisk smage temmelig godt!!

afhænger lidt af om det er frisk ingefær eller pukver i en dåse ...
nuvel; Det er ret godt til kylling og kalkun i wok'en ... endvidere er kan
fisk være glade for det.

Fra : Tulla

Dato : 10-04-02 18:26

> [...]
>
> Jeg er normalt ikke specielt til ingefær, men ved at hvis man blander det
> rigtigt i en ret kan retten faktisk smage temmelig godt!!

forloren hare
--
Mvh Tulla

Fra : sune vuorela

Dato : 10-04-02 22:30

On Wed, 10 Apr 2002 17:09:13 +0200, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg er normalt ikke specielt til ingefær, men ved at hvis man blander det
>rigtigt i en ret kan retten faktisk smage temmelig godt!!

wokmad med masser af grøntsager -

Snit grøntsager (gulerod, peberfrugt, champignong. andet hvad du kan
lide) i strimler der passer til at blive spist med pinde i en
m,undfuld. Lynstag grøntsagerne i små portioner med noget krydderi.
F.eks chinese 5 spice blend (fenikkelfrø, stjerneanis, kanel, nelliker
og szechuanpeber) til nogle af de små portioner. Eddike til andre og
ingefær til nogle tredje. Ca lige ofte med alle 3. Steg noget kød. Put
grøntsagerne ned i wokken igen og tilsæt en sauce af følgende:

½ liter boullion /terning+vand), en dåse tomatpure, et par spsk soya
og en enkelt spsk worchesterdhiresauce - og evt. en dåse kokos_mælk_
(for guds skyld ikke kokosfløde)

kog op og server. Server ris til!

--
Sune