Databaser
Fra : Harald

Dato : 10-04-02 15:16

Hej

Jeg bruger Delphi 6 prof. og windows 2000/XP.

Jeg har altid brugt Borland BDE og paradox databaser da det er utrolig let
og hurtig at lave programmer og linke til en database ved at bruge TTable,
TQuery, TDBEdit, TDBGrid1 osv.

Men jeg har på fornemmelsen at der efterhånden findes noget bedere og
hurtigere (f.eks. MySql og lign. ?), men kan man med disse andre løsninger
også linke til databasen med TTable, TQuery, TDBEdit, TDBGrid1 osv? Og hvad
skal man vælge hvis man vil undgå at skulle betale en afgift for hver solgt
program som jeg mener man skal med f.eks. Borland Interbase?

Der skal naturligvis være understøttelse for at flere brugere kan få adgang
til samme database på samme tid via. lokal netværk.

Mvh
HK

Fra : Kurt Bilde

Dato : 10-04-02 22:29

Harald wrote:

> Men jeg har på fornemmelsen at der efterhånden findes noget bedere og
> hurtigere (f.eks. MySql og lign. ?), men kan man med disse andre løsninger
> også linke til databasen med TTable, TQuery, TDBEdit, TDBGrid1 osv?

Ja, jeg kan se du anvende Delphi 6 så har du dbExpress, hvor der pt. er
en betaversion af driver til MySQL ude. DbExpress betegnes af Borland
som afløseren til BDE, men er knyttet til de klienter som producenterne
har lavet. Endelig kan du vælge Interbase Express.......

>Og hvad skal man vælge hvis man vil undgå at skulle betale en afgift for hver solgt
> program som jeg mener man skal med f.eks. Borland Interbase?

Kommer an på om du anvender Interbase i kommaciel eller OpenSource
version. Hvis OpenSource så er der ingen afgifter.

-Kurt

Fra : Thomas Due

Dato : 11-04-02 08:21