moms og sån'
Fra : Finn Poulsen

Dato : 10-04-02 16:04

Hejsa
Jeg tænker på at købe noget billig ram m.m. i Tyskland. Hvordan er det
det nu med de nye momsregler ved E-handel der er trådt i kraft d.
1.1.2002 ?-Skal jeg lægge 25% oveni beløbet som der opgives på siden?
Skal jeg trække den tyske moms fra eller ? Hvordan regnes den reelle
pris ud.
på forhånd tak
PS. Det er et firma der hedder http://www.netzmarkt.de/
vh
Finn

Fra : Zorilla

Dato : 10-04-02 19:46

On 10/04/02 17:03, in article 1fafoej.q05anh1oczw1eN%finnpoulsen@cool.dk,
"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> wrote:

> [...]
> 1.1.2002 ?-Skal jeg lægge 25% oveni beløbet som der opgives på siden?
> Skal jeg trække den tyske moms fra eller ? Hvordan regnes den reelle
For varer købt i EU gælder de i købslandet gældende skatter og afgifter. Der
kommer ingen danske afgifter oveni. I Tyskland er momsen generelt 15%. Læg
derfor mærke til om beløbet er med eller uden mvst. (jeg tror det er sådan
forkortelsen for moms er på tysk

Mvh
Peter

Fra : Finn Poulsen

Dato : 10-04-02 22:54

På told og skats hjemmeside står der at der skal svares dansk moms hvis
det pågældense (EU)firma sælger varer for mere end 280.000 kr årligt
til danmark,-gælder f.eks. for amazon.com, så det ville være rart hvis
der var et sted hvor man kunne se "sortlistede" e-handel firmaer.
vh

Fra : Zorilla

Dato : 11-04-02 07:09

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til danmark,-gælder f.eks. for amazon.com, så det ville være rart hvis
> der var et sted hvor man kunne se "sortlistede" e-handel firmaer.

Det går på firmaet der skal betale moms til Danmark, ikke forbrugeren. Man
kan jo ikke forlange at forbrugerne først skal finde ud af hvor meget et
firma omsætter før man handler. Det er muligt at fx. Amazon så forlanger en
højere pris til Danmark, dækket ind under fragt/håndtering eller lign. Ved
handel i EU lande er det indkøbslandets afgifter der er gældende, der kommer
ingen danske oveni. Tag det helt roligt.

mvh
Peter

Fra : N/A

Dato : 12-04-02 11:26

Fra : Finn Poulsen

Dato : 12-04-02 11:26

Takker, der er nok ikke mange penge at hentenår edet kommer til stykket.