Hvem kender til SHGetSpecialFolderLocation
Fra : P.L.

Dato : 01-02-01 20:17

Hej alle!!!
I SHGetSpecialFolderLocation kan der henvises til flere forkelllige foldere/mapper bl.a.

CSIDL_DESKTOP = Windows desktop virtual folder at the root of the name space.

CSIDL_DESKTOPDIRECTORY = File system directory used to physically store file objects on the desktop
(not to be confused with the desktop folder itself).

Hvad er er egentlig forskellen på disse 2 ????

Ærbødigst
Peter

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 01-02-01 20:42

Just as I expected, "P.L." <jessie-peter@get2net.dk> came up with
this:

>CSIDL_DESKTOP = Windows desktop virtual folder at the root of the name space.

Det er det du ser lige når Windows er startet. Altså skrivebordet med
Denne Computer, Papirkurv osv...

>CSIDL_DESKTOPDIRECTORY = File system directory used to physically store file objects on the desktop
>(not to be confused with the desktop folder itself).

Den mappe der indeholder alle genveje, dokumenter osv. der ligger på
skrivebordet. Hvis man ikke har sat noget flerbruger-noget op i
Windows og man bruger Win95/98/Me (ikke sikker mht. Me) så hedder den
normalt c:\Windows\Skrivebord . Du kan jo selv prøve at "besøge" begge
steder!

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : N/A

Dato : 02-02-01 23:35

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 02-02-01 23:35

Just as I expected, "P.L." <jessie-peter@get2net.dk> came up with
this:

>Tak for dit fine svar, men hvad mener du med "Hvis man ikke har sat noget flerbruger-noget op i
>Windows og man bruger Win95/98/Me (ikke sikker mht. Me)" og hvad er Me, og hvorledes vil NT opføre
>sig ???

Plz., vil du ikke nok quote ordentligt? Altså neden under det du
svarer på! I'd be so happy!
Men jeg mener, at hvis man kun har een bruger og/eller ikke har sat
Windows op til at bruge flere forskellige indstillinger for hver
bruger. Det gør man enten i Brugere/Users kontrolpanelet (hvis man har
IE 4 eller nyere) eller Adgangskoder kontrolpanelet (siden den første
Win95).
Hvis man hat det sat op, så ligger CSIDL_DESKTOPDIRECTORY mappen i
"Windows\Profiles\<brugernavn>\Skrivebord" (hvis man har en dansk
Windows).

>Kan du du også finde fejlen i mit indlæg af den 31.01.01 - 23:51 og SHFileOperation(FOS), for den
>irriterer mig noget så grusomt.

Jeg ved nu ikke så meget om de der Shell-funktioner, så det kan jeg
sandsynligvis ikke!

Niels (aka. niLLer)

Fra : P.L.

Dato : 04-02-01 01:17