Fup og fakta om aktionen i Århus
Fra : Isja

Dato : 10-04-02 12:20

Nu har jeg set lidt med i debatten her på siderne ang. den pro-israelske
aktion i Århus i søndags, og jeg er dybt frustreret...
Jeg kunne meget godt tænke mig at stille et par spørgsmål i den
forbindelse:

Hvor mange af jer der udtaler jer, var rent faktisk TILSTEDE i Århus
søndag aften?

Hvor mange af jer der udtaler jer, har jeres meninger om begivenhederne
fra medierne/pressen?

Dette må meget gerne opfattes som et forsøg på at starte en saglig og
seriøs debat om - først og fremmest - demonstrationen i Århus, men evt.
i relation til de nuværende begivenheder i mellemøsten.

Shalom
Isja

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 11-04-02 01:33

On Wed, 10 Apr 2002 11:20:03 GMT, "Isja" <Isja.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>seriøs debat om - først og fremmest - demonstrationen i Århus, men evt.
>i relation til de nuværende begivenheder i mellemøsten.

En debat specifikt om Århus-demonstrationen mindes jeg ikke at have
læst lige i denne gruppe - det er da også svært at se hvorledes det
skulle være on-topic.

Mellemøst-konflikten i eskatologisk perspektiv diskuteres ofte her,
men den diskussion forudsætter vel ikke søndagsaftenture i Århus.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
11 apr AD 2002
Skt. Stanislaus af Krakow

Fra : Isja

Dato : 11-04-02 11:47

> [...]
>
> Mellemøst-konflikten i eskatologisk perspektiv diskuteres ofte her,
> men den diskussion forudsætter vel ikke søndagsaftenture i Århus.

Hvis du ser under nogle af de emner fra søndag/mandag vdr. Moses Hansen,
kan du let finde diskussionerne jeg hentyder til

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 11-04-02 20:57

On Thu, 11 Apr 2002 10:46:58 GMT, "Isja" <Isja.news@kandu.dk> wrote:

>Hvis du ser under nogle af de emner fra søndag/mandag vdr. Moses
>Hansen, kan du let finde diskussionerne jeg hentyder til

Nu har jeg været igennem dem og jeg kan ikke se mange referater fra
Århus-demonstrationen. Der blev henvist til Ekstra Bladets artikel,
men ingen gik i detaljer med den. Erik E-L refererede til
demonstrationen som "optøjer", Jögvan kaldte den "klart fredelig",
hvorimod BHJ ikke så overraskende mente at MH "tog kampen op for
sandheden"og det var så vidt jeg kunne se det. Sideløbende kom der en
del diskussion om MH's støtte til det siddende Sharon-regime, som PBJ
påpegede og APJ kaldte en enøjet stillingtagen.

Ikke ret meget om selve demonstrationen eller hvad der blev sagt ved
den lejlighed eller hvad der så skete. Det meste af de berørte tråde
gik (som sædvanligt) med at skændes om dåbsforståelse

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
11 apr AD 2002
Skt. Stanislaus af Krakow