Jep, den er god nok...
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-02-01 20:03

Så fik jeg opdateret mit OS til 9.1DK

Mvh
Gunnar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-01 11:43

Gunnar Kristiansen wrote:

> Så fik jeg opdateret mit OS til 9.1DK

Har den også kaldt "Programmer" for "Applications (Mac OS 9)" hos dig?

En af de ting jeg ikke synes om ved 9.1 DK - men det ser da ud til at
være lige så stabilt som 9.04 (har kørt perfekt hos mig), og så kan man
jo heldigvis selv omdøbe Applications mappen, dog forsvinder
"Programmer" ikonet så.

Nå ja, og inde i "Kontrolpanel -> Internet", der kalder min Mac OS 9.1
det hele for "Parv", og hvis man forsøger at omdøbe dette går
kontrolpanelet Internet simpelthen ned :(

Andre med samme problemer?

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Simple

Dato : 02-02-01 12:01

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk> wrote:

> Nå ja, og inde i "Kontrolpanel -> Internet", der kalder min Mac OS 9.1
> det hele for "Parv", og hvis man forsøger at omdøbe dette går
> kontrolpanelet Internet simpelthen ned :(

Den fejl, har jeg ikke set hos mig. Jeg vil tro, du bliver nødt til at
fjerne de tilhørende indstillinger.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-02-01 12:19

In article <3A7A8F21.2866F1D5@grafisk.dk>, Michael Rasmussen
<michael.r@grafisk.dk> wrote:

> Nå ja, og inde i "Kontrolpanel -> Internet", der kalder min Mac OS 9.1
> det hele for "Parv", og hvis man forsøger at omdøbe dette går
> kontrolpanelet Internet simpelthen ned :(

Hvis du smider internetindstilligerne ud, forsvinder problemet med
"PARV" - der har været lidt snak om det på macfixit.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Lars Lindgren

Dato : 02-02-01 13:19

Lad os endelig høre mere om jeres erfaringer og evt. problemer med
Mac OS 9.1!

Hvordan nu det her med at mapperne i "Root" omdøbes... betyder det at
man KUN kan have Systemmappe, Applications Mappe og Documents mappe på
Top-rod niveau el. kan man selv tilrette det som i tidligere Mac OS ?

(vil gerne have en struktur med :

System - Programmer - Værktøjer - Opgaver/jobs)

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-01 14:15

Lars Lindgren wrote:

> Hvordan nu det her med at mapperne i "Root" omdøbes... betyder det at
> man KUN kan have Systemmappe, Applications Mappe og Documents mappe på
> Top-rod niveau el. kan man selv tilrette det som i tidligere Mac OS ?

Man kan selv tilrette, selv har jeg en mappe direkte på hd'en der hedder
"Lagerplads" (noget skulle den jo hedde :)). I denne mappe har jeg så
forskellige undermapper så som "Ting fra Internettet", "Arbejdsopgaver"
o.s.v. af det jeg nu bruger i dagligdagen.

Denne mappe har opdateringen til Mac OS 9.1 DK ikke rørt ved, det er kun
de mapper systemet selv i sin tid har oprettet der pilles ved, så som
"Internet", "Programmer", "Hjælpeværktøjer" o.s.v. der alle flyttes ind
under (i hvert fald hos mig) "Applications (Mac OS 9)". Denne mappe kan
så omdøbes til f.eks. "Programmer", som jeg selv foretrækker.

Så man er altså ikke "så" bundet endda, og jeg vil tro det bliver det
samme med Mac OS X. Man bør bare aldrig fylde en masse filer direkte ind
i roden af hd'en, da det kan gøre systemet ustabilt (sådan er det i
hvert fald med Windows, Unix og diverse andre systemer).

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-01 13:18

Martin Edlich wrote:

> Hvis du smider internetindstilligerne ud, forsvinder problemet med
> "PARV" - der har været lidt snak om det på macfixit.

Mange tak, det hjalp

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 02-02-01 16:00

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk> wrote:

> og så kan man
> jo heldigvis selv omdøbe Applications mappen, dog forsvinder
> "Programmer" ikonet så.

Åbn informationsvinduet på mappen [marker mappe, tryk cmd-I].

Marker ikonet, og tryk på cmd-C. Du har nu kopieret ikonet, og kan lægge
det ind igen i den omdøbte mappe.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-01 16:51

Per Erik Ronne wrote:

> Åbn informationsvinduet på mappen [marker mappe, tryk cmd-I].
>
> Marker ikonet, og tryk på cmd-C. Du har nu kopieret ikonet, og kan lægge
> det ind igen i den omdøbte mappe.

Jups, det gjorde jeg også med det samme, men ikonet bliver ikke vidst i
Åbn-/Arkiver-vinduerne, som det gør med de org. (f.eks. Systemmappen) :(

Men er der nogle der har et fif til at gøre det, på samme måde som
systemet gør (så det vises overalt)?

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 02-02-01 18:08

In article <1eo7lcc.1tppagu1afdsugN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Marker ikonet, og tryk på cmd-C. Du har nu kopieret ikonet, og kan lægge
> det ind igen i den omdøbte mappe.

Men det løser jo ikke lige problemet for de af os (me, myself, and I?)
som har skrevet AppleScript baserede installscripts, som henter
mappenavnene fra systemet.

//Peter