rodfræser?
Fra : MM

Dato : 10-04-02 09:42

Hej!
Jeg må vist betegnes som ny her. Vi bor på et lille nedlagt landbrug, hvor
haven er blevet totalt misligeholdt i flere år (ja altså ikke af os, vi
købte det sidste år, og efter istandsættelse indenfor er det nu havens tur)
Jeg har engang hørt om en maskine der vistnok hedder en rodfræser, som kan
fræse rødder så de bliver til flis. Altså her snakker vi om trærødder ikke
rødderne i græsplænen. Findes der virkelig sådan en mirakkelmaskine, og er
der nogen der har en idé om hvor man kan leje den henne (i midtjylland
gerne)
Jeg har ringet til Silvan, de lokale trælaster og byggemarkeder, Jem og Fix
og Bygma, men ingen af disse kender den...
Håber der er nogen herinde der kan hjælpe

--

Venlig hilsen Mia
Jamen så var det jo her jeg skulle reklamere for den rigtig fede hjemmeside,

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-04-02 10:15

On Wed, 10 Apr 2002 10:42:18 +0200, "MM" <mivse@sol.dk> wrote:

> [...]
>rødderne i græsplænen. Findes der virkelig sådan en mirakkelmaskine, og er
>der nogen der har en idé om hvor man kan leje den henne (i midtjylland

Ja, den findes skam. Og den er ret genial - den fylder ikke ret meget så
man kan få den ind i haver hvor større maskiner som f.eks rendegravere
ikke kan komme.

>Jeg har ringet til Silvan, de lokale trælaster og byggemarkeder, Jem og Fix
>og Bygma, men ingen af disse kender den...

Næh, det er en lidt mere speciel maskine som byggemarkeder nok ikke har.
Du skal nok have fat i et firma som lejer entreprenørmaskiner ud. Eller
måske ligefrem have fat i en anlægsgartner eller lign. som kan komme med
både mand og maskine.

>Håber der er nogen herinde der kan hjælpe

Altid Næsten.
http://www.gartneriet.dk

Fra : jesper riis hansen

Dato : 10-04-02 10:20

> Ja, den findes skam. Og den er ret genial - den fylder ikke ret meget så
> man kan få den ind i haver hvor større maskiner som f.eks rendegravere
> ikke kan komme.

findes de som selvkørende. Dem jeg har kendskab til er efterhængt en traktor.

De bruges normalt i skovbrug til at rydde op efter juletræer.

Du kan prøve at interforst som sælger dem og hører om de har solgt nogen
i dit område.

mvh, jesper

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-04-02 11:09

On Wed, 10 Apr 2002 11:20:07 +0200, jesper riis hansen <jrh@innomax.dk>
wrote:

>findes de som selvkørende. Dem jeg har kendskab til er efterhængt en traktor.

Ja. Se et billede af en modle på
http://www.stubservice.dk/

>De bruges normalt i skovbrug til at rydde op efter juletræer.

Jeg tror den jeg tænker på er en anden type.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Alladin

Dato : 10-04-02 23:03

Prøv at tjekke i den lokale ugeavis. I Haderslev/Vojens er der ofte en der
reklamerer med at fjerne trærødder med en rodfræser.