Forum/gæstebog - hvordan?
Fra : Henrik Jensen

Dato : 10-04-02 08:30

Hej gode gruppe.

Jeg kan ikke lige finde det rette ord, for det jeg mangler, men
historien er denne:

Jeg har lavet en hjemmeside for et cykelløb. Ideen er så at deltagerne,
når de engang er kommet hjem og igen har fået luft, kan skrive deres
kommentarer til løbet på hjemmesiden.

Der skal være to valgmuligheder under menupunktet DIN MENING

1. Læs indlæg
2. Skriv indlæg

1eren giver vel sig selv, 2eren skal give mulighed for at indtaste navn
og kommentar, og skal derefter hoppe til 1eren.

Men hvordan laver man noget sådan i HTML? Er der nogen der har et godt
link til det, eller evt. kan poste det her?

Siden hedder http://www.bakkelobet.dk

På forhånd tak.

HB

Fra : jopa

Dato : 10-04-02 09:00

Henrik Jensen wrote:
> Der skal være to valgmuligheder under menupunktet DIN MENING
>
> 1. Læs indlæg
> 2. Skriv indlæg

Da du skriver i en FrontPage gruppe går jeg ud fra at du bruger dette prog.
Frontpage har så vidt jeg husker indbygget en funktion der hedder gæstebog,
der godt nok kræver extension, så hvis din udbyder tilbyder dette kan du jo
bruge den.
Ellers findes der et utal af gratis gæstebøger. Foretag en søgning efter
guestbooks. Ulempen med disse er at der ofte følger reklamer/bannere med,
samt at siden skal hentes fra en anden server.
Hvis du kan køre lidt PHP kan du også lave en simpel gæstebog selv, ala den
der findes på min side. Den er temmelig simpel, men opfylder formålet.
Held og lykke

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Henrik Jensen

Dato : 10-04-02 14:08

"jopa" <spammig@paradis.dk> wrote in message

> [...]
> der godt nok kræver extension, så hvis din udbyder tilbyder dette kan du jo

Jep, det er til Frontpage. Jeg kom lige i tvivl om der er extensions
hos udbyderen (jeg mener det dog ikke!)

> Ellers findes der et utal af gratis gæstebøger. Foretag en søgning efter
> guestbooks. Ulempen med disse er at der ofte følger reklamer/bannere med,
> samt at siden skal hentes fra en anden server.

Det var netop for at undgå de der åndsvage bannere og reklamer.

> Hvis du kan køre lidt PHP kan du også lave en simpel gæstebog selv, ala den
> der findes på min side. Den er temmelig simpel, men opfylder formålet.
> Held og lykke

Det er præcis det jeg er ude efter, men som du nok har gætter er jeg
ingen programmørhaj, så at kaste mig ud i et PHP-projekt er måske lidt
skudt over målet. Kan det kun lade sig gøre at lave det du har lavet via
PHP?

HB

Fra : jopa

Dato : 10-04-02 15:38

Henrik Jensen wrote:
> [...]
> ingen programmørhaj, så at kaste mig ud i et PHP-projekt er måske lidt
> skudt over målet. Kan det kun lade sig gøre at lave det du har lavet

Ja det er et meget simpelt PHP script der generere til et par tekstfiler. Da
det ikke kræver mysql/
database skulle du formentlig kunne køre det selv om du ikke har PHP hos din
udbyder.
(tror jeg)

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-04-02 11:18

"jopa" <j@jp-web.dk> wrote in message

> [...]
> det ikke kræver mysql/
> database skulle du formentlig kunne køre det selv om du ikke har PHP hos din

He igen.

Det lyder jo spændende. Hvordan får jeg så fat i det script (spurgte han
med et listigt smil). Og en idiotsikker forklaring på hvordan det
virker?

HB

Fra : jopa

Dato : 11-04-02 11:25

Henrik Jensen wrote:
> Det lyder jo spændende. Hvordan får jeg så fat i det script (spurgte
> han med et listigt smil). Og en idiotsikker forklaring på hvordan det
> virker?

http://www.hotscripts.com/PHP/

Der ligger færdige scripts der blot skal tilrettes
God fornøjelse.

--

jopa
www.jp-web.dk