2 hurtige spørgsmål
Fra : Skam & Skule

Dato : 09-04-02 16:22

Lige et hurtigt spm.

Er Italien med i CISG og hvor kan jeg finde noget om hvilke lande der er
med i CISG?

Skam & Skule

Fra : Peter G C

Dato : 09-04-02 16:36

Skam & Skule <moz@oncable.dk> skrev:

> Lige et hurtigt spm.
>
> Er Italien med i CISG

Ja.

> og hvor kan jeg finde noget om hvilke lande der er
> med i CISG?

Jeg kiggede og kiggede på www.retsinfo.dk og finder intet om, hvem der har
tiltrådt konventionen. Karnov var min redning. Hvis jeg finder noget andet
poster jeg det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 09-04-02 16:39

Skam & Skule <moz@oncable.dk> skrev:

> Er Italien med i CISG og hvor kan jeg finde noget om hvilke lande der er
> med i CISG?

http://www.biu.ac.il/law/cisg/signatoriesEng.htm

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-04-02 17:17

Hejsa

Italien er, som det nævnes, kontraherende part til konventionen, idet
Italien har ratificeret konventionen den 11. december 1986. Selve
konventionen trådte i kraft den 1. januar 1988.

Når der skal søges efter oplysninger om konventionen, vil det
erfaringsmæssigt, som absolut hovedregel, være en god idé, at finde ud af, i
hvilket regi konventionen er vedtaget, og fortsætte søgningen derfra. At
bruge Retsinformation vil meget sjældent være anbefalelsesværdigt, når det
kommer til andre oplysninger end dem, der specifikt vedrører Danmark. I
dette tilfældes findes bekendtgørelse nr. 60 af 14. juni 1990 om Danmark og
andre landes tiltrædelse af....". Herudover findes der i tillæg hertil
yderligere 3 bekendtgørelser om andre landes tiltrædelser af konventionen.
Imidlertid er den seneste bekendtgørelse fra 1995, hvilket altså ikke giver
svar på, hvilke lande, der har tiltrådt konventionen efter dette tidsrum.
Derfor bør man ligeledes være opmærksom på, hvornår den liste med
kontraherende parter, man er i besiddelse af, senest er opdateret.

Det link I har fået af en anden skribent er, så vidt jeg erindrer, senest
opdateret primo januar 2002. Herved fremgår det ikke af dette, at Israel har
tiltrådt konventionen den 22. januar 2002, hvorefter status er, at
konventionen pr. marts 2002 har i alt 61 kontraherende parter.

I øvrigt bemærkes, at konventionen er medtaget som bilag til lov nr. 733 af
7. december 1988.

/Karina

Fra : Torben F@rum

Dato : 09-04-02 21:13

Har du prøvet
http://www.google.com/search?q=CISG&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr= ????

Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.