Familiesammenføring
Fra : Kim Frandsen

Dato : 09-04-02 16:05

Hvis der er nogle her i gruppen med viden om familiesammenføringssager,
der har tid til overs til at komme med gode råd om en klagesag, må de
meget gerne smide en mail til mig.
--
Live Long And Prosper,
Kim Frandsen - kim-frandsen@fabel.dk - ICQ# 9569527

Fra : Thomas W.

Dato : 09-04-02 18:22

Kim Frandsen wrote:
> Hvis der er nogle her i gruppen med viden om
> familiesammenføringssager, der har tid til overs til at komme med
> gode råd om en klagesag, må de meget gerne smide en mail til mig.

Du kunne jo starte med at stille spørgsmålet/redegøre for sagen og dens
fakta her i gruppen, så kunne det jo være

/Thomas Wiemann

Fra : Kim Frandsen

Dato : 10-04-02 14:12

On Tue, 9 Apr 2002 19:21:36 +0200, "Thomas W."
<tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> wrote:

>Du kunne jo starte med at stille spørgsmålet/redegøre for sagen og dens
>fakta her i gruppen, så kunne det jo være

Ganske kort:

Min kone (der er fra Hong Kong, har boet i London de sidste 2 år) søgte
om opholdstilladelse den 5. februar 2002, og hun fik afslag den 9. april
2002 pga. at jeg ikke kan godtgøre at jeg råder over en bolig af
passende størrelse, ifølge Udlændingestyrelsen.
Problemet er at der var rod i min lejekontrakt, og jeg søger hjælp til
hvordan jeg kan klage.
Problemet er hvis vi søger igen, kommer det under den nye kommende
udlændingelov og der har vi ikke en kinamands chance i helvede for at
lov til at hun flytter hertil.
Vi søgte om opholdstilladelse fra 1. juli 2002, og i store træk det jeg
er ude efter at få at vide er om hvis jeg flytter 1. maj eller 1. juni
og indsender min nye lejekontrakt i en klagesag, om hun så får
opholdstilladelse?
eller vi skal søge forfra, hvilket betyder at hun aldrig kommer herover,
uanset om jeg bor i en kæmpe villa.

Fra : Lars Brink

Dato : 11-04-02 12:22

Hej!

> [...]
> opholdstilladelse?
> eller vi skal søge forfra, hvilket betyder at hun aldrig kommer herover,

Uden at kende klageproceduren er det jeg ville gøre at klage i den
oprindelige sag. Hvis det accepteres må det oprindelige tidspunkt gøres til
genstand for accept/afslag. Jeg har selv søgt til min kone den 26. februar
men endnu ikke fået svar og håber (med krydsede fingere og alt andet!) at
det går igennem.

Jeg har læst lovtæksten og 1/7-2002 ser ud til at blive den grumme dato! Så
har du tilladelsen inden da er du helt sikkert, har du ansøgt inden da er du
rimelig sikker.

Mvh,

Lars Brink