løsning på email->sms hos TDM ;)
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-04-02 14:30

Jow jow, han fik lige en god ide her ;)

Når nu mail3.tdm.dk som normalt tager sig af SMS'er ikke vil svare,
mon så ikke nogen af de andre mail-hosts for tdm.dk vil svare:

host -t mx tdm.dk
tdm.dk mail is handled by 10 smtpsrv01.teledanmark.dk.
tdm.dk mail is handled by 10 smtpsrv02.teledanmark.dk.
tdm.dk mail is handled by 20 gatekeeper.teledanmark.dk.

Det virkede med den første, smtpsrv01.teledanmark.dk, send en email
til <nummer>@sms.tdm.dk gennem denne og den kommer pænt hurtigt frem
;)

Hvorvidt hastigheden på forsendelsen vil forblive så høj kan jeg ikke
sige, men det er da en start ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-02 15:57

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> wrote in

> Hvorvidt hastigheden på forsendelsen vil forblive så høj kan jeg
> ikke sige, men det er da en start ;)

en kort fornøjelse, den vej er nu ligeså langsom som den normale...
:/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-04-02 17:58

> Det virkede med den første, smtpsrv01.teledanmark.dk, send en email
> til <nummer>@sms.tdm.dk gennem denne og den kommer pænt hurtigt frem
> ;)

Hvordan det??

--
Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-02 20:50

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote in

> Hvordan det??

bare glem det, det virker ikke længere... (den er blevet ligeså sløv
som den anden...)

Men, hvis du skulle, så skulle du connecte direkte til serveren
*eller* på en måde få fortalt din mailserver at mail til @sms.tdm.dk
skal sendes gennem smtpsrv01.teledanmark.dk - det klares på DNS...

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-04-02 15:24

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> wrote:

>bare glem det, det virker ikke længere... (den er blevet ligeså sløv
>som den anden...)

Tror du ikke bare, at den relayer videre, så mailen under alle
omstændigheder skal gennem mail3.tdm.dk?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-04-02 16:27

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in

> Tror du ikke bare, at den relayer videre, så mailen under alle
> omstændigheder skal gennem mail3.tdm.dk?

nope, for da jeg prøvede første gang gik den igennem på få sekunder,
mail3.tdm.dk svarede slet ikke...

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-04-02 20:31

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> wrote:

>nope, for da jeg prøvede første gang gik den igennem på få sekunder,
>mail3.tdm.dk svarede slet ikke...

Jeg har en fornemmelse af, at mail3.tdm.dk er lidt selektiv mht.
hvem der får lov at forbinde sig til den, når den har sine dårlige
dage, så det beviser ikke nødvendigvis noget.

Jeg har f.eks. været ude for, at pasmtp.tele.dk en hel dag fik
Connection Refused, hver gang den forsøgte at aflevere mails
til mail3.tdm.dk, selv om jeg selv kunne via telnet fra min egen
ip.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Michael Kjaersgaard

Dato : 15-04-02 12:49

Ja, nu kan det hele være lige meget jf.
http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586 (forb... sviner)

--
Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-02 00:16

"Michael Kjaersgaard" <webmaster@rold.zzn.com> wrote in

> http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586 (forb...
> sviner)

tjaa, det er vel egentlig meget rimeligt - og vi vidste jo det kom...