Det vi monske behøver
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 09-04-02 14:17

Vi behøver mon folkekirke / frikirke præster der virkelig tror på Bibelens
ord og ikke gamle trationer.
Vi behøver mennesker der er fyldt af den Helligånd der tør tage kampen op
for sandheden. Guds ord .
lige meget om det er populært eller ej det der er sandhed ud fra Bibelen.
Vi som kristne skal tage kampen op som Moses Hansen gjorde i Århus forleden.

--
Med Kærlig hilsen Fra Børge.
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 14:38

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> writes:

> Vi behøver mon folkekirke / frikirke præster der virkelig tror på Bibelens
> ord og ikke gamle trationer.

Øh...

Vi kommer ikke udenom traditioner, Børge.

Bibelens sammensætning og autoritet er traditionel.

> Vi som kristne skal tage kampen op som Moses Hansen gjorde i Århus forleden.

Jeg er enig i dit overordnede mål, men det forekommer mig, at Moses
Hansen flere gange har kastet sig ud i "profetier", som var alt andet
end netop profetier. Værst var hans anti-EU-kampagne i sin tid, der
bragte de vildeste fantasi-historier ind som fakta om EU. Han har
senere erkendt, at han gik over stregen og dermed er det selvfølgelig
tilgivet, men det er altid væsentligt at bedømme de ord, der kommer
fra en, der kalder sig profet, og har han tidligere taget fejl, er det
så meget desto mere vigtigt.

Det er ikke nok at have en sag. Sagen skal også være rigtig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 09-04-02 14:43

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
side.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 14:56

> side.

Så langt vil jeg gerne strække mig, for visse definitioner af
Israel. Men lige nu er I altså på Sharons side, og _det_ tror jeg er
en fejl.

Lad mig citere fra 1. kong. 16:

v29 Omris søn Akab blev konge over Israel i Judas konge Asas
otteogtredivte regeringsår, og Omris søn Akab regerede toogtyve år i
Samaria over Israel. v30 Omris søn Akab gjorde, hvad der var ondt i
Herrens øjne, værre end nogen før ham. v31 Da det ikke var nok for
ham at følge Nebats søn Jeroboams synder, giftede han sig med
sidoniernes konge Etba'als datter Jezabel, og han gav sig til at dyrke
og tilbede Ba'al. v32 Han rejste et alter for Ba'al i Ba'als tempel,
som han havde bygget i Samaria. v33 Akab lavede en Ashera-pæl, og
Akab gjorde mere endnu, så han krænkede Herren, Israels Gud, mere end
nogen af Israels konger, der havde været før ham.

Her har vi altså Akab, som er konge af Israel. Han gør hvad der er
ondt i Herrens øjne.

En leder af Israel handler altså _ikke_ automatisk ret.

Og Akab regerede 22 år, så at forvente - som nogen nok gør - at Gud
straks griber ind, hvis han er utilfreds med Israels ledelse, er
heller ikke rimeligt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks
The RockBear. ((^)) monopol - og skummer fløden."

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-04-02 16:37

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> ondt i Herrens øjne.
>
> En leder af Israel handler altså _ikke_ automatisk ret.

Fuldstændig enig, godt udtrykt, Peter.

Jeg kan ikke udtrykke min harme stærkt nok over
Israels adfærd. Til gengæld har jeg heller ikke nogen form for
sympati for palæstinensernes gerninger, specielt
ikke for selvmordsbombardementerne.

Hvor ville det være skønt, hvis begge parter ville
leve op til det smukkeste i deres respektive religioner,
og leve i fred med hinanden!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-04-02 16:46

> [...]
> så meget desto mere vigtigt.
>
> Det er ikke nok at have en sag. Sagen skal også være rigtig.

Ikast var rigtigt, det profetiske fandt aldrig sted, og stemplede dem der
frambragte profetierne som falske profeter.

Men ingen reagerede, MH fortsætter bare derud af og tager mange med sig.

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-04-02 16:41

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige meget om det er populært eller ej det der er sandhed ud fra Bibelen.
> Vi som kristne skal tage kampen op som Moses Hansen gjorde i Århus

Mogens Hansen har et læserbrev i Ekstrabladet i dag, hvor han bringer sin
støtte til Dansk Folkepartie.

Det finder jeg ikke en kamp for Jesus eller Guds nåde, men 2 Pet 1v5 Sæt
netop derfor al jeres iver ind på, at I til jeres tro føjer dyd, til dyden
erkendelse, v6 til erkendelsen selvbeherskelse, til selvbeherskelsen
udholdenhed, til udholdenheden gudsfrygt, v7 til gudsfrygten brodersind, og
til brodersindet kærlighed. v8 For når alt dette findes og vokser hos jer,
kan I aldrig være uden flid og uden frugt i erkendelsen af vor Herre Jesus
Kristus; v9 men den, som ikke har det, er så kortsynet, at han intet kan
se, og har glemt, at han er blevet renset for sine tidligere synder. v10
Derfor, brødre, skal I arbejde med endnu større iver på at befæste jeres
kaldelse og udvælgelse; gør I det, vil I aldrig snuble. v11 For så vil
døren til vor Herres og frelsers, Jesu Kristi, evige rige stå på vid gab for
jer.

Erik L

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 10-04-02 08:27

>Mogens Hansen har et læserbrev i Ekstrabladet i dag, hvor han bringer sin
støtte til Dansk Folkepartie<

Han hedder altså "Moses" Hansen Erik. Hvad enten du kan lide det eller ej.
Han har købt navnet for mange år siden, så der er ikke så megt at rafle
om....

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 10-04-02 15:50

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han har købt navnet for mange år siden, så der er ikke så megt at rafle

Ja, Mogens Moses Zorka Hansen (eller sådan noget)

Erik L

Fra : Isja

Dato : 10-04-02 18:51

Nu drejede det sig vist ikke om hvad Moses Hansen hedder eller ikke
hedder...

Det originale indlæg - og det denne debat vel burde dreje sig om - er
både vigtig og tiltrængt!
Vi mangler i høj grad mænd i den lille flok af genfødte kristne der er
tilbage i dette land - vel at mærke "Guds mænd"...
Vi mangler profeter og præster der ikke bare er "indviet" af et
statsligt system, men indviet af Gud!
Vi mangler kvinder der tør leve deres liv som kvinder stik imod nutidens
strømninger og krav.
Vi mangler ånd, vilje og helhjertethed...

http://www.kandu.dk/