Vægtkonsulenterne
Fra : ALEXANDRA PILEGAARD

Dato : 09-04-02 14:10

Hej

Jeg har kørt fra mange, at vægtkonsulenterne skulle være rigtig gode, men
samtidig har jeg fra anden side hørt, at deres kostprogram ikke dækker alle
næringsstoffer. Der er ligefrem læger, der har frarådt den. Hvad mener I
derude ?

MVH

Alexandra

Fra : Karen

Dato : 09-04-02 19:02

On Tue, 9 Apr 2002 15:09:45 +0200, "ALEXANDRA PILEGAARD"
<lind.erichsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>næringsstoffer. Der er ligefrem læger, der har frarådt den. Hvad mener I

Hej
Jeg har svært ved at forestille mig hvilke næringsstoffer man skulle
mangle..hmm.. man får jo en hulens masse grøntsager, kød (lam,
okse,svin osv), kylling eller kalkun, ost, mælk, lever og fisk og
frugt. Mht frugt skal man hver dag spise mindst 1 stk der indeholder
C-vitamin. Jeg tror aldrig jeg har spist så sundt og varieret før,
hvilket jeg også kan aflæse på mit energiniveau, så jeg har kun haft
stor glæde af dem. Men vil da gerne høre fra nogen, der mener noget
andet mht næringssstofferne.

Du kan evt også se her www.vaegtkonsulenterne.dk

Vh Karen

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Carina Mia Boese

Dato : 09-04-02 20:17

Hej

Jeg har lige hørt fra Inge, der har opstartet vægtkonsulenterne at
fedmeforskeren Søren...........(kan ikke huske hans efternavn, men meget
anerkendt) at programmet er godt, hvis det vel og mærke følges til punkt og
prikke, og jeg mener, at generelt, så bliver programmet tjekket jævnligt af
læger.
Har selv været igang i 5 uger idag og har tabt mig 7,9 kg.
Held og lykke med det

Mvh
Carina

Fra : Ninett Green

Dato : 09-04-02 23:29

Kære Alexandra.
Du kan læse om min erfaring med DDV på www.qvinderne.dk

Kærligst Ninett Green

Fra : Hanne Mikkelsen

Dato : 10-04-02 10:56

Og du kan se mig på deres web-site.........."Før og efter"
Jeg har tabt 68 kg - og jeg har garanteret ikke manglet nogen
næringsstoffer........
KH Hanne

Fra : mus

Dato : 11-04-02 14:09

Hej jeg har også prøvet vægtkonsulenterne. Holdt ved i ca 3 mdr.
Mit problem var bare at jeg blev så uendelig træt af alle de grøntsager -
600 gram om dagen er meget. Jeg synes også det er svært at kombinere med
familie og travl hverdag. Jeg hoppede desværre fra og tog det hele på igen.
Jeg anede ikke hvordan jeg skulle håndtere overgangen til at spise sundt
uden at tage det hele på. Kunne ikke få svaret før jeg var helt færdig med
kuren - desværre. Dette gør nok jeg ikke tør prøve igen selv om jeg syntes
det var udmærket fordi man fik nemme regler at holde sig til.

Prøvede så vægtvogterne som giver mere frihed men det kræver mere
selvdiciplin at følge da man egentlig må spise alt. Man får dog samme
retningslinier som hos vægtkonsulenterne mht frugt ig grønt. Man føler mere
at man selv har kontrol over sine madvaner, hvilket er dejligt - men det kan
jo friste svage sjæle.

Så alt efter temperament er begge metoder ok efter min mening.

Fra : mus

Dato : 11-04-02 14:11

De er lidt skrappe ved vægtkonsulenterne og der er ikke meget tid til den
enkelte person.ellers er det ok. Se evt min kommentar længere nede i tråden.