undres over km
Fra : JEJ

Dato : 09-04-02 19:50

utroligt så forskelligt mc´er benyttes. så en model fra 81 med 105kkm på
bagen, mens en model fra 79 af samme støbning kun havde rullet 25kkm. der er
da forskel...

--
John Bo
Lystrup

Fra : Nels Wolf

Dato : 09-04-02 20:57

"JEJ" <e@tele.dk> skrev i en meddelelse news:a8vcrj$rtr$1@sunsite.dk...
> [...]
> bagen, mens en model fra 79 af samme støbning kun havde rullet 25kkm. der
jae- og nogen motorcykler bruges så lidt at deres kilometertæller kører
baglæns....
Dette gælder tilsyneladende ofte dyre,efterspurgte modeller- især
touringmodeller såsom BMW ! Som een tidligere har bemærket her i gruppen så
er det dog utroligt så svært mange forhandelere der har BMW'er stående der
efter både 10 og 15 år på vejene aldrig har kørt over 30.000 km ?!
Man tænker sit...

Nels Wolf
(Suzuki 600 bandit)

Fra : JEJ

Dato : 09-04-02 21:15

"Nels Wolf" <nelsolewolf@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> er det dog utroligt så svært mange forhandelere der har BMW'er stående der
> efter både 10 og 15 år på vejene aldrig har kørt over 30.000 km ?!

Også min tanke... men det er vel ikke let ligefrem at stille skiven tilbage,
evt. ved at dreje hjulet den anden vej :))

Fra : Nels Wolf

Dato : 09-04-02 21:37

"JEJ" <e@tele.dk> skrev i en meddelelse news:a8vhpj$fqp$1@sunsite.dk...

> Snippe>>>
> Også min tanke... men det er vel ikke let ligefrem at stille skiven
tilbage,
> evt. ved at dreje hjulet den anden vej :))

Enhver rask dreng kan tage en el-boremaskine -der jo kan køre for-samt
baglæns- og sætte den på spedometerkablet; voila; hvilken kilometerstand
ønsker herren? Dette har været brugt i umindelig tid af snuskede
brugtbilsforhandelere.
Moderne elektroniske tællere (modsat mekaniske) kan ifølge divere bilblade
stilles med lidt elektronisk fixfaxeri og en adapter til en PC'er.

"Speedometer-garanti" = "Der er garanti for at der forefindes et speedometer
i vognen"

Nels Wolf

Fra : Buck

Dato : 10-04-02 07:27

> Også min tanke... men det er vel ikke let ligefrem at stille skiven
tilbage,
> evt. ved at dreje hjulet den anden vej :))

Jow da... jeg gjorde det i vinters ved min Honda, da jeg renoverede motoren.
Jeg skilte speedometeret af og nulstillede tælleren, og samlede
speedometeret igen.
Det kan ikke ses på nogen måde at det har været skilt af.

Ganske enkelt med en lille skruetrækker og ikke alt for tykke fingre...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : molnit

Dato : 10-04-02 16:59

> Jow da... jeg gjorde det i vinters ved min Honda, da jeg renoverede
motoren.
> Jeg skilte speedometeret af og nulstillede tælleren, og samlede
> speedometeret igen.

Og hvordan er det omkring lovgivning og det du lige gjorde der ??? Ikke
for at genere dig, men som sagt der er stor forskel på hvor goe folk er til
at renovere osv... og jeg kender personer i denne gruppe, samt uden for, som
jeg aldrig ville godtage at deres såkaldte knallertfingre gir dem lov til at
kalde deres såkaldte fusk en Nul stillings renovering... modsat jeg kender
til folk herinde fra, hvor at hvis de åbner og samler en motor, så er den
som ny, og derved ikke ville ha det mindste i mod at de lavede sådan en Nul
stilling.

Så hvornår kan man tillade sig at gøre dette ??? i dette tilfælde tænker
jeg f.eks. på min GT-380 med 49.000 km på bagen, sidste sommer blev den
åbnet, og alt gået igennem, alle pakdåser + pakninger + krumtap, 1 cyll- +
stempel blev skiftet... og næste sommer igen vil jeg så få boredet alle 3
stempler op til første overstørelse... sådan en omgang vil men med det ene
øje, give lov til at Nul stille kilometer tælleren, på den anden side... jeg
er ikke autoriseret, og min makker, som var autoriseret dengang GT'en kom på
markede er det jo heller ikke mere, så hva bevis har vi for at det er gjordt
ordentligt, andet end vores ord...

VH
Lars Molnit

Fra : origo@earthling.net

Dato : 10-04-02 17:15

"molnit" <news@molnit.com> wrote in message
> Så hvornår kan man tillade sig at gøre dette ???

Det kan man ikke.

JS

Fra : Jonas Holt

Dato : 10-04-02 22:01

> Det kan man ikke.

Helt 100% enig!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Buck

Dato : 11-04-02 08:04

Så vidt jeg ved findes der ingen lovgivning der siger at kilometertælleren
skal passe!

At jeg gør det på min egen cykel, som er købt uden nogen kilometergaranti,
og samlet af dele fra diverse stumpemarkeder kan jeg overhovedet ikke se
noget forkert i!!

Hvad får jeg ud af en tæller der står på 24kkm på en cykel der er 27 år
gammel?

Nu kunne jeg ikke drømme om at sælge min cykel, men selvom jeg gjorde er der
jo alligevel ingen der ville tro på mig hvis jeg prøvede at give
kilometergaranti for et 27 år gammelt vrag!!

Det ulovlige kommer vel først hvis man prøver at snyde en køber til at tro
cyklen har kørt mindre end den reelt har?
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : molnit

Dato : 11-04-02 09:46

"Buck" <buck.@sol.dk> wrote in message
> Så vidt jeg ved findes der ingen lovgivning der siger at kilometertælleren
> skal passe!

Ja, det kan jeg forstå på det hele..

> At jeg gør det på min egen cykel, som er købt uden nogen kilometergaranti,
> og samlet af dele fra diverse stumpemarkeder kan jeg overhovedet ikke se
> noget forkert i!!

Det var nu ikke rette mod dig, jeg stussede bare over det, eftersom jeg
mindes et ældre indlæg med en person som havde hentede en brugt motor hjem
fra tyskland, og så mente at når han har monteret den, så ku han tillade sig
at Nulle sin Kilometertæller

> Hvad får jeg ud af en tæller der står på 24kkm på en cykel der er 27 år
> gammel?

Absolut intet... når maskinen er så gammel, så er det den har kørt
ligemeget... det eneste der tæller der er hvornår den sidst blev renoveret,
og var det af en person som man ku stole på... den sidste er nok her, at med
så gamle maskiner, vil de fleste nok foretrække at renovere dem selv, det er
ihvertfald hva jeg gør...

> Nu kunne jeg ikke drømme om at sælge min cykel, men selvom jeg gjorde er
der
> jo alligevel ingen der ville tro på mig hvis jeg prøvede at give
> kilometergaranti for et 27 år gammelt vrag!!

Det gør ondt at sælge en maskine i den alder, som man har kælet for
under renovering og rep... det der tvinger mig til at sælge den er at
forsikringen ikke godtager 3 maskiner, uden det blir pisse dyrt :(

> Det ulovlige kommer vel først hvis man prøver at snyde en køber til at tro
> cyklen har kørt mindre end den reelt har?

Yepsen.... så hvis man piller ved det, skal man huske at informere om
der ikke er kilometer garanti... men i dit tilfælde, vil en køber jo ha den
pga. alder, og ikke hva den har kørt :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
Suzuki GT- 380 L

Fra : Orla Pedersen

Dato : 10-04-02 22:00

molnit skrev i meddelelsen <3cb46138$0$201$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>motoren.
>
> Og hvordan er det omkring lovgivning og det du lige gjorde der ???

Der er ingen lovgivning, men Du må stadig ikke snyde andre, så Du skal
oplyse at det er gjort ved en evt. senere handel. Det kunne jo også være, at
det oprindelige speedometer havde opgivet ånden, og måtte fornyes. Det kunne
også være et spørgsmål om at stille frem for at snyde toldvæsnet En
bilforhandler her på egnen blev straffet, fordi han "glemte" at oplyse, at
speedometret var skiftet.

mvh
Orla

Fra : Mogens Dammand

Dato : 09-04-02 21:09

Hvis det er tysk import er det meget sandsynligt at der ikke er så mange
kilometer på uret, da de bruger dem anderledes end vi gør. Købte selv en
tysker sidste år, årg. '89 med 13kkm på bagen, og jeg har lige talt med
sælger der har fundet en magen til, med kun 4500km på uret.
Med deres afgiftsystem har de jo også råd til at have dem stående.

Mogens
Transalp
DMCN#559

Fra : james

Dato : 10-04-02 08:21

> Med deres afgiftsystem har de jo også råd til at have dem stående.

Det samme gælder i Grækenland og delvis i Italien. Den står i indkørselen,
nypoleret (altid.) Så kører man en tur ned til strandvejen, parkér foran
kaféen.....sidder med solbriller på og ser på damerne. (Sammen med 150
andre...deriblandt 25 piger med deres egne solbriller....og nej, hvor er vi
allesammen stilige!) Husk at hjelmen skal ikke bruges. (Ødelægger håret.)

Der kommer en "brumme" lyd.....en motorcycle. På MC'en, er der et par
nordfra....de tænker: Hovsa, en samling MCister.
Stopper.

De indfødte tænker: GUDFADER! Deres maskine er snavset, de sveder, de har
læder på...om sommeren, for helvede! ...åh nej: bare se på deres hår!

Men så er der den anden halvdel af MCisterne...de er på fjeldvejene i Tuscana
mv og bare kører hver eneste chance....og midten af dækkene er IKKE slidt! Nej
hvor er de skrappe!

Så det kommer an på hvilken type, som har været tidligere ejer!

-james

Fra : Armand

Dato : 10-04-02 15:39

james <airthy@post5.tele.dk> skrev i en

> [...]
> De indfødte tænker: GUDFADER! Deres maskine er snavset, de
> sveder, de har læder på...om sommeren, for helvede! ...åh nej: bare se

GRILL

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-04-02 22:52

On Tue, 9 Apr 2002 20:50:20 +0200, "JEJ" <e@tele.dk> wrote:

>utroligt så forskelligt mc´er benyttes. så en model fra 81 med 105kkm på
>bagen, mens en model fra 79 af samme støbning kun havde rullet 25kkm. der er
>da forskel...

I 1996 købte jeg min Guzzi, som er fra '82, og da havde den kun kørt
9363km - den havde stadig det originale fordæk på. Derudover var der
ikke antyding af snavs at se på ledningerne under tanken og andre
udsatte steder. Så jeg er ikke i tvivl om, at kilometertallet passede.
Den kom imidlertid også direkte fra Italien og som Mogens skriver
andetsteds, så har man et andet forhold til motorcykler i lande med
mere rimelige registreringsafgifter.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : palle jarnbak

Dato : 09-04-02 23:54

JEJ wrote:

> [...]
> bagen, mens en model fra 79 af samme støbning kun havde rullet 25kkm. der er

Ja det er utroligt at et nyt speedometer kan kan hæve salgsprisen så meget.

Hej Palle.

Fra : james

Dato : 10-04-02 08:12

Jeg har en 1976, som er gået 2300 miles! ...og jeg har lige set en 1970 som har
stået siden ny i kassen fra importøren! Helt ny, altså......bare 30 år gammel!

-james

Fra : Michael

Dato : 10-04-02 10:27

JEJ <e@tele.dk> wrote in message news:a8vcrj$rtr$1@sunsite.dk...
> [...]
> bagen, mens en model fra 79 af samme støbning kun havde rullet 25kkm. der

Min GSXR 600 er 2 år gammel og har lige rundet 3000..
Den kommer kun ud at køre når det er solskin, ingen fare for regn, og for
det meste kun i weekenderne, (og der går turen for det meste kun til
Langelinie) og så fordi jeg ikke har nogen at køre med, så går det sjove
lidt af..

Så for det meste tror jeg da at der er nogen modeller der ikke har har kørt
så meget, men indrømmet, der er da nogen man er lidt i tvivl om...

Michael GSXR 600

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-04-02 14:57

Jeg vil da anbefale dig at kigge forbi www.linienmc.dk