Hvor gammel er en "Veteran"?
Fra : Buck

Dato : 09-04-02 15:41

Hvor gammel skal en MC være for at man kan betegne den som "Veteran"?
Nogen siger 25 år, andre siger 35 år...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Trine Jørgensen

Dato : 09-04-02 16:25

"Buck" <buck.@sol.dk> wrote in news:3cb2fd71$0$12091
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Mht. Vægtafgift er det for biler 35 år, mon ikke også det gælder MC.
Forsikringsmæssigt er jeg ikke klar over det.

/Trine
RS125

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-04-02 16:57

Buck wrote:

> Hvor gammel skal en MC være for at man kan betegne den som "Veteran"?
> Nogen siger 25 år, andre siger 35 år...

Jamen, du har helt ret. Det blev du sikkert ikke klogere af. Nogen kan
være vægtafgift, told og skat, forsikring. Vægtafgiften bliver 1/4 efter
35 år. Registreringafgift ved jeg ikke. Forsikringer er forskelligt.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-04-02 16:25

"Buck" <buck.@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor gammel skal en MC være for at man kan betegne den som "Veteran"?
> Nogen siger 25 år, andre siger 35 år...

Nu vil jeg ikke gøre dig ked af det, men jeg er sikker på at det er minimum
35 år, måske endda mere.

Rittig

Fra : molnit

Dato : 09-04-02 17:35

"Buck" <buck.@sol.dk> wrote in message
> Hvor gammel skal en MC være for at man kan betegne den som "Veteran"?
> Nogen siger 25 år, andre siger 35 år...

Hvis det er din CB 550 F1 fra 75 du mener, så høre den under Runa's
Classic forsikring, så der er din adgangs bilet til Runa.... kun et problem,
det er kun udvalgte Japane're som Runa vil godkende til deres classic
forsikring, samt at den kun må bruges til Liebhaver kørsel, samt skal være i
aflåst garage.. og bla bla bla....

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 årgang 90.
Suzuki GT-380 L årgang 75... ja, nu håber jeg bare at GT' modellerne kan
betragtes som udvalgt classic Japaner *GGG*

Fra : Jens Jessen

Dato : 09-04-02 20:34

En rigtig veteran ifølge den internationalt vedtagne regeler fra før
krigen - altså den første! Dvs. 1914.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Armand

Dato : 10-04-02 01:53

Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en
> En rigtig veteran ifølge den internationalt vedtagne regeler fra før
> krigen - altså den første! Dvs. 1914.

Jens!
Du skulle om nogen være manden der kunne fylde lidt mere kød på emnet!
:-/

Der er blevet nævnt andre sfærer hvorindenfor at designationen følger
andre aldre: Forsikring og vægtafgift hhv. registreringsafgift.
Har du ikke præcis kendskab til reglerne for disse?

--
Armand.
(der øjner muligheden for at erhverve sig sin firehjulede barndomsdrøm

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 10-04-02 07:33

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der øjner muligheden for at erhverve sig sin firehjulede barndomsdrøm

Jah´, jeg drømmer i stilhed om en gammel 911.. sniff..

/kenneth

Fra : Armand

Dato : 10-04-02 17:03

Kenneth Sørensen <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Jah´, jeg drømmer i stilhed om en gammel 911.. sniff..

- Targa!!!

--
Armand

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 10-04-02 18:49

> - Targa!!!
>
> --
> Armand

Heh, det var sjovt.

Jeg blev dog slået lidt ud da jeg for et par år siden hørte rygtet omkring
de 35 år, i stedet for 25 år.

Det gør det nemlig svært at få en 911 Turbo ind under veteranklassen.

En veteranbil med 300hk lyder egentlig også lidt skægt, nu hvor jeg tænker
efter.

/kenneth

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-04-02 09:10

> Armand.
> (der øjner muligheden for at erhverve sig sin firehjulede barndomsdrøm
> til ca. 50.000,-)

50.000 !!!!!!, FOR EN ODDER BARNEVOGN !!!!!!!, det er sq mange penge )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 10-04-02 17:04

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> 50.000 !!!!!!, FOR EN ODDER BARNEVOGN !!!!!!!, det er sq
> mange penge )

Hæ!

Næh, min barndom strakte sig nu længere end til barnevognsstadiet -
Nogle vil måske endda sige at jeg endnu ikke er kommet ud af den

--
Armand.

Fra : Jens Jessen

Dato : 10-04-02 08:54

Der er ingen regler i Danmark om hvornår et køretøj er en såkaldt veteran -
kun internationalt og de regler anvendes ikke her i kongeriget. Til gengæld
regner vi så med at de aldersgrænser som annonceblade som DBA og diverse
firsikringsselskaber sætter op er det gældende. Derfor er det nogle steder
25 år andre 35 år.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-04-02 11:33

Jens Jessen wrote:

> Der er ingen regler i Danmark om hvornår et køretøj er en såkaldt veteran -

Nå?.

> kun internationalt og de regler anvendes ikke her i kongeriget.

Nå?.

> Til gengæld regner vi så med at de aldersgrænser som annonceblade som DBA

Altså folks forgodtbefindende. Mormors kadett fra '77 sælges som veteran. Altså
er det en veteran?.

> og diverse firsikringsselskaber sætter op er det gældende. Derfor er det
> nogle steder
> 25 år andre 35 år.

Se det må være de regler der bliver spurgt til. Og der må da siges at der er
lagt regler for det. Men kan vel ikke prutte om vægtafgiften bare fordi man har
købt en bil gennem DBA med overskriften "veteran".

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 10-04-02 17:04

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
bare fordi
> man har købt en bil gennem DBA med overskriften "veteran".

Jeg har en ide om at årsagen til at der står mængder af alt for dyre
importerede Triumph's og BSA'er, er at disse har opnået en alder hvor
indregistreringsafgiften er (nærmest) bortfaldet, hvorved indkøbsprisens
størrelse in facto = gadeprisen - Men det holder måske ikke?
Har T&S ingen veteranregler, andet end dækkende for vægtafgiften??

Niels Hjortø her fra Fredericia indregistrerede en nærmest ny
Triumph-scrambler (500?), for blot 700,- kr!
Hvilke faktorer medfører at dette beløb kunne være så lavt, hvis ikke at
veteraner af en given alder tilgodeses ved indregistrering :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-04-02 18:15

Armand wrote:

> Har T&S ingen veteranregler, andet end dækkende for vægtafgiften??

Jo, jeg mener der er en 30 års grænse. Men der er vist også noget om det er
inde- eller udenfor EU. Mener der var en liste i Klasisk bil og mc.

> Niels Hjortø her fra Fredericia indregistrerede en nærmest ny
> Triumph-scrambler (500?), for blot 700,- kr!

Det er vist også den der kommer dem tilgode som roder med Ural. Inge kan se
om det er en '02 eller '60.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 11-04-02 00:02

> Jo, jeg mener der er en 30 års grænse. Men der er vist også noget om
> det er inde- eller udenfor EU. Mener der var en liste i Klasisk bil og
mc.

Jeg mente jo også at Jens Jessen, skulle være den der lå inde med viden

> Det er vist også den der kommer dem tilgode som roder med Ural.

Atter et "vist" !
Er der da ingen der har eksakt viden derom??

--
Armand.
(der hér er på herrens mark)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-04-02 11:35

Armand wrote:

> et er inde- eller udenfor EU. Mener der var en liste i Klasisk bil og
> mc.
>
> Jeg mente jo også at Jens Jessen, skulle være den der lå inde med viden

Han må om nogen være oraklet. Han nærmest har tryksværten på fingrene.

> Atter et "vist" !
> Er der da ingen der har eksakt viden derom??

Dovenskaben har endnu en gang overrumplet mig. Men jeg er overbevist om det
har stået i nævnte blad.

Ib Jakobsen