Pris på Mauser 98
Fra : Wheeler

Dato : 09-04-02 22:26

Hej NG

Hvad skal jeg byde??

En Mauser model 98 cal. 30-06 (riflen er snart 5 år) - med kikkert - meget
velholdt 2 mdr. garanti tilbage..

Jeg har været på skydebane med den - alt virker som det skal....

På forhånd tak

Wheeler

Fra : Steen Gavnbo Nielsen

Dato : 10-04-02 01:14

hej Wheeler
Hvis jeg ikke tar helt fejl, er den over 60 år gammel. piben er måske kun 5
år. mauser 98 er et krigsvåben fra anden verdenskrig. det kan være en
otterup pibe der er brugt til riflen. Så er den ok. Pris kikkert hvis den er
under 5 år, ca. halv pris af ny. levetid ca 10 år. riffel 1000- 2000 kr.
Håber jeg har været til hjælp.

mvh
steen

Fra : Steen Gavnbo Nielsen

Dato : 10-04-02 01:23

Hej alle sammen
Jeg glemte helt at sige det :
Det vigtiste ved en jagtriffel er KIKKERTEN. Alle rifler skyder STORTSET
ens, skal man spare er det på riflen, brug pengene på kikkerten.
mvh
steen

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 10-04-02 13:59

det er meget generaliseret. Du kan ikke sige der er ikke er den store
forskel på en Tac-ops Match Grade 18" - 24" med en garanti på .25 MOA. og så
en otterup pibe.

MEN det er rigtigt at kikkerten er en MEGET vigtig del af riflen.

Thomas

Fra : Dr Pille

Dato : 10-04-02 16:38

"Generelt er det vrøvl med at kunne få penge for riflen - ingen kan mere
sælge de gamle rifler - ingen vil betale riffeltilladelse til det gamle
lort.

Så forær den til en fattig student der er jagtintereseret - det er der da
mere mening i!
Glem begærligheden - og behold realiteterne om den er salgsbar.

Kikkert og beslag er en anden sag - og hvad kan den ellers passe til?

Pille

Fra : Torben F@rum

Dato : 10-04-02 17:06

"Dr Pille" <Pille@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere mening i!
> Glem begærligheden - og behold realiteterne om den er salgsbar.

Det er sguda ikke news:fritid.jagt.gavebod
Du har vist glemt at tage din medicin, snup en pille...............

Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Dr Pille

Dato : 10-04-02 22:50

> Det er sguda ikke news:fritid.jagt.gavebod
> Du har vist glemt at tage din medicin, snup en pille...............

> [...]

1 - 0 til dig - skidegodt svar --- men er du ikke en fedtfis??

Pille
adj.

Fra : Wheeler

Dato : 10-04-02 19:46

Tak for svarene...det er en Otterup-pibe...prisen blev 2200 men iincl.
patroner til værdi 500.-