Krukker
Fra : Kaj E. Sørensen

Dato : 09-04-02 19:36

Hej!
Vi har nogle store, uglasserede havekrukker, som er blevet grimme af noget
hvidligt, hårdt stads, som sidder udvendigt . Jeg antager, at det er vand og
mineraler,som er trængt igennem. Er det muligt at fjerne disse belægninger,
uden at krukkerne bliver grimme?
Hvis ja, kan man så behandle kruklkerne indvendigt med vandglas for at gøre
dem tætte - og hvordan er det nu lige, man gør det?
Gode råd modtages med tak.

mvh

Kaj

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 09-04-02 22:27

Hej

Om foråret plejer jeg at skure sådanne krukker med vand og en hård
børste/svamp. Hvis de stadig er grimme af gammel kalk m.m. lægger jeg dem
natten over i en spand med eddikesyre og vand.
Hvor meget eddikesyre afhænger af, hvor angrebne krukkerne er.

VH Birgitte