Pil
Fra : Kim Nielsen

Dato : 09-04-02 14:12

Hej

Har 5år gamle piletræer "Hytte", op til 5cm tykke I græsplænen
Spørgsmålet er så vil de gro videre hvis man kapper dem over lidt under
jorden?
Andre anbefalinger?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-04-02 15:45

On Tue, 9 Apr 2002 15:12:27 +0200, "Kim Nielsen" <kimn@c.dk> wrote:

>Har 5år gamle piletræer "Hytte", op til 5cm tykke I græsplænen
>Spørgsmålet er så vil de gro videre hvis man kapper dem over lidt under
>jorden?

Godt spørgsmål - jeg er faktisk lidt i tvivl. Jeg kunne godt forestille
mig at de gror videre, men på den anden side ville jeg ikke blive
forundret hvis de døde..

>Andre anbefalinger?

Vil du have dem slået ihjel? Hvis ja, så kan de ikke være specielt svære
at grave op hvis de kun er fem år.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kim Nielsen

Dato : 09-04-02 19:24

> Vil du have dem slået ihjel? Hvis ja, så kan de ikke være specielt svære
> at grave op hvis de kun er fem år.

> http://www.gartneriet.dk

OK jeg glemte at skrive at da jeg fik dem, havde de nogle år på "bagen". Og
efter flytning har de stået 5 år.
Jeg har gjort et forsøg på opgravning, rødderne stikker ret så dybt.

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 09-04-02 16:41

Et nyt spørgsmål om Pil:

Et et flettet pilehegn, hvor lang tid kan det holde. Skal det behandles på
nogen måde?

Venlig hilsen
Torben Borre Larsen
[torben@dui.dk] [www.dui.dk]

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-04-02 21:07

> Et et flettet pilehegn, hvor lang tid kan det holde. Skal det behandles på
> nogen måde?

Dødt eller belgisk ?

Døde pilehegn kan holde 4-5 år. Jeg ved ikke om de kan behandles til en
længere holdbarhed, men mon ikke en gang olie ville øge holdbarheden? Det
ville jeg satse på.

mvh Maria