Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
forum om digitaleemner
Fra : Henrik Schandorf

Dato : 09-04-02 21:37

Kære NG.

Gentagne gange med emner der er meget enslydende, så som "hvad er det bedste
digitale kamera til 5000 kr." osv. eller "hvor er den bedste online digitale
fremkaldelse" m.m. var egentlig oplagt at ligge på et forum.

Jeg har lavet et udkast, men vil gerne høre NG om man finder det anvendelig
og om man vil bruge det?
Prøv det her - www.schandorf.dk/Bookmark.htm#fremkaldelse

Specielt synes jeg jo at et forum bl.a. kunne medvirke til skabe bedre
kvalitet og service hos en leverandør såfremt dette forum kunne blive
omfattende og stærkt. Dog vil jeg ikke videre udvikle det hvis det ikke
bruges - det er vel logisk.

Giv din mening til kende!

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf

www.schandorf.dk
mobil 6167 0147

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-04-02 22:11

Henrik Schandorf wrote:

> Jeg har lavet et udkast, men vil gerne høre NG om man finder det
> anvendelig og om man vil bruge det?

Når det det handler om tekstbaserede fora'er, så har jeg endnu til gode
at se et web-fora, der fungerer bare halvt så godt som UseNet, og jeg
tror ikke på, at din løsning er noget særligt.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-04-02 22:21

Tue, 09 Apr 2002 23:10:51 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Når det det handler om tekstbaserede fora'er, så har jeg endnu til gode
>at se et web-fora, der fungerer bare halvt så godt som UseNet, og jeg
>tror ikke på, at din løsning er noget særligt.

Nu ikke så negativ, Niels! Jeg er enig i din positive vurdering af
usenet, men også i den begrænsning, du nævner: bindingen til ren
tekst. Så andre fora kan skam være et udmærket supplement, og jeg
synes, uden at være gået i dybden, at Henriks forum ser lovende ud.

hilsen pl

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-04-02 22:31

Peter Loumann wrote:

> Nu ikke så negativ, Niels! .........cut............

Jeg er skam ikke negativ, jeg synes bare det er fjollet at bruge tid på
et web-fora, når det teknisk set fungerer meget ringere end UseNet. Og
så synes jeg det er usmagligt, når dem der driver web-fora'er fisker
efter brugere på UseNet.

Det er iøvrigt off-topic at poste en annonce for et web-fora i denne
gruppe, der må kun postes URL's når det er en henvisning til egne billeder.

Fra : Jan Jespersen

Dato : 10-04-02 15:32

> Det er iøvrigt off-topic at poste en annonce for et web-fora i denne
> gruppe, der må kun postes URL's når det er en henvisning til egne
billeder.

Puha min uvidenhed kender ingen grænser. Men er http://www.niels-ebbesen.net
en henvisning til egne billeder? Så vidt jeg kan se, er denne URL en reklame
for det du sælger? Hvis du gerne vil henvise til dine billeder hvorfor så
ikke bruge http://www.niels-ebbesen.net/galleri/frame-45.htm .?

Mvh
Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-04-02 16:41

Det er en signatur, i den er der frit slag, det kan du læse om på http://www.usenet.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Jespersen

Dato : 10-04-02 19:27

> Det er en signatur, i den er der frit slag, det kan du læse om på
http://www.usenet.dk

Tja det står der jo også.
Citat: "Der er en stor gråzone angående signaturen, der ville bevirke en
masse skænderi, hvis man angav at reklamer ikke var velkomne i dem. " Jeg
havde det også på fornemmelsen inden jeg skrev kommentaren. Men tak for
linket. Så fandt jeg endelig ud af hvad "fut" betød! Der står mange gode
ting på den side.

Mvh
Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-04-02 21:08

Jan Jespersen wrote:

> ..............cut..................................... Men tak for
> linket. Så fandt jeg endelig ud af hvad "fut" betød! Der står mange
> gode ting på den side.

Ja det er en rigtig god side, indholdet er opbygget over mange år, siden
dk.heirakiets start, og der står ikke noget på www.usenet.dk, som ikke
er gennemdiskuteret frem til et koncensus af dette medies brugere.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-04-02 23:40

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Ja det er en rigtig god side, indholdet er opbygget over mange år, siden
> dk.heirakiets start,

Not quite...

usenet.dk har eksisteret i nogle få år og blev skrevet af en mindre
arbejdsgruppe. dk.* er fra midt i firserne.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-04-02 23:58

"Peter B. Juul" wrote:

> usenet.dk har eksisteret i nogle få år og blev skrevet af en mindre
> arbejdsgruppe. dk.* er fra midt i firserne.

Jeg erindrer en forløber, med en knap så autoriseret adresse...?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-04-02 00:36

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Jeg erindrer en forløber, med en knap så autoriseret adresse...?

Joeh... Der var engang en dk-oss. Første gang den nævnes er svjks i
1996.

http://groups.google.com/groups?selm=4q5tr8%2473a%40news.uni-c.dk&output=gplain

Den nævnes så vidt jeg kan se første gang i forbindelse med
Usenet-gruppen, som var en arbejdsgruppe, der prøvede at lave et sæt
demokratiske regler for gruppeoprettelser.

Da disse regler blev godtaget af DKnet (på et eller andet tidspunkt i
august eller september 1996) overtog det administrative udvalgt, der
holdt rede på afstemningerne, navnet.

To år senere blev det opgivet grundet terror fra brugere, der ikke
ville lade være med at misbruge systemet. Så kom Styregruppen til i
stedet.

www.usenet.dk nævnes første gang i november 1998, men den viden det
indeholder er naturligvis opsamlet over mange år.

http://groups.google.com/groups?selm=3632c979.8828819%40news.image.dk&output=gplain

Den første dk.* posting jeg kan finde er fra 1989.

http://groups.google.com/groups?selm=227%40jt.dk&output=gplain
--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-04-02 08:26

"Henrik Schandorf" <karup@e-box.dk> wrote in

> Jeg har lavet et udkast, men vil gerne høre NG om man finder det
> anvendelig og om man vil bruge det?
> Prøv det her - www.schandorf.dk/Bookmark.htm#fremkaldelse

Du skal have ros for dine initiativer! Når det er sagt må jeg desværre også
sige at jeg ikke orker flere webbaserede fora. Jeg læser allerede en 2-3
stykker og så Usenet oven i og det er rigeligt for mig. Når det er sagt
skal det også nævnes, at tilslutningen til et fora uanset form, for mit
vedkommende afhænger af kvaliteten af indholdet og et skift fra min side
kræver at jeg er overbevist om en højere kvalitet af netop indholdet..

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 10-04-02 19:16

Kære NG.

Jeg takker mange gange for jeres venlige tone, i hvert fald størstedelen af
jer, og i øvrigt jeres engagement. Af hele den her diskussion kan jeg
konkludere, at der ikke er behov for et sådant forum og vil således ikke
videreudvikle en ASP løsning på egen server - desværre.

Ydermere vil jeg henstille til en moderat tone og overveje hvert enkelt ord
der bliver skrevet. Såfremt USENET skal være så værd at besøge, skulle man
kunne forvente en lødig kritik og tone. På dk.marked.privat.edb har der
været en periode hvor det var absolut ulideligt at være der på grund af folk
blev gjort til grin, råb af og knaldet over "fingerene" ved et lille
fejltrin. Selvudnævnte moralvogtere gjorde ikke livet nemt, når den lidt
uskyldige bruger sendte en lidt off-topic. En smule tolerance og
eftergivenhed ville være at foretrække næsten uanset hvad og måske skulle
man antage den holdning at man behandler andre, som man selv vil behandles.

Sluttelig vil jeg sige - du skal smile, ellers kan man ikke se, at du er
glad. Det gælder også på USENET.

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf

www.schandorf.dk (henvisning til billeder - en ukommerciel side)
mobil 6167 0147

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-04-02 00:20

Henrik Schandorf wrote:

> Sluttelig vil jeg sige - du skal smile, ellers kan man ikke se, at
> du er glad. Det gælder også på USENET.

Hvordan vil du se på det, hvis du i mange år havde deltaget i et
velfungerende fora, og at du masser af gange havde oplevet, at der kom
en bruger, og reklamerede for at han netop havde startet et endnu bedre
alternativ, og det så konsekvent viser sig, at løsningen teknisk set er
meget ringere og langsommere.

Der findes også web-fora'er som spejler deres indhold med relaterede
grupper på UseNet, de har givet anledning til masser af problemer, så
der er mange gode grunde til at gamle UseNet-brugere er meget
forbeholdne overfor web-foraer.

Derfor virker det meget trist, at du tager noget generel kritik af
web-fora'er personligt, du er jo ikke den første der får den idé, og du
er nok heller ikke den sidste.

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 11-04-02 19:18

"Derfor virker det meget trist, at du tager noget generel kritik af
web-fora'er personligt" - det forstår jeg ikke hvor du får det fra? Dine
egne konklussion, som jeg i øvrigt synes er en kende forhastet må stå for
din egen regning!

"Sluttelig vil jeg sige - du skal smile, ellers kan man ikke se, at
du er glad. Det gælder også på USENET."

Hvis du ikke kan følge ovenstående, tror jeg nok umiddelbart det VIL give
problemer på USENET - desværre

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf

PS.: Du skal smile, ellers kan man ikke se, at du er glad - www.schandorf.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-04-02 22:54

Henrik Schandorf wrote:

> ........cut....... - det forstår jeg ikke hvor du får det fra? Dine
> egne konklussion, som jeg i øvrigt synes er en kende forhastet må
> stå for din egen regning!

Du tager grueligt fejl, men det skyldes nok at du er nybegynder på
UseNet, det lidt tid at lære alle dets finesser.

Et web-fora kan aldrig blive lige så teknisk velfungerende som en
effektiv newsreader, et web-fora kører meget langsommere, man har ikke
et lige så godt overblik over trådenes forgreninger, man kan ikke søge
og finde gamle slettede indlæg i Google-groups, og man kan ikke
kill-filtrere spamere og troll'e

PS: Kunne du ikke også tage kik på http://www.usenet.dk - der kan du
f.eks. læse nogle gode råd om hvordan citerer.

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 11-04-02 23:49

Til Hr. Niels Ebbesen.

Se der gjorde du det igen - drager forhastede konklussioner. Hvordan kan du
påstå at jeg er nybegynder på UseNet? Du aner tilsyneladende ikke et kvæk om
det du udtaler dig om, og når man ikke ved noget om det så skal man holde
sin bøtte. Det er almen dannelse!

Gider næsten ikke at spilde tid på noget så arrogant som det du leverer her.
Regnede egentlig med at jeg var tolerant, men det her er dog det ringeste,
jeg har oplevet. Det kan godt være du ved en masse 100% korrekte
oplysninger, men hvis du i øvrigt ikke forstår at begå dig, med det andre
kalder "situationsfornemmelse", så kan det ikke bruges til en disse. Dvs.
100% korrekte oplysninger man ikke kan bruge til noget som helst!

Hvis jeg siger, at din konklussion om at jeg tager kritikken personligt er
en kende forhastet, og du så nedenfor skriver, at der tager jeg grueligt
fejl, så er du da inde op pille ved min personlige holdning. Du kan da ikke
vide hvad jeg tager personligt - du er for langt ude! Lad være med at drage
konklussioner om hvad folk mener og hvor meget de i øvrigt har været på
internet m.m. - du skaber kun fjender!

Om jeg citerer korrekt eller ej er jeg sådan set ligeglad med. Hvis folk
iøvrigt fatter, og det gjorde du jo tilsyneladende, hvad jeg citerer har jeg
fundet det godt nok, og er i øvrigt heller ikke blevet antastet før nu.
Mener at USENET kan køre blot ved sund fornuft og dannelse, og uden nogen
skal rende og svine andre til med deres såkaldte moralske pegefinger. OG
NIELS EBBESEN - så lad dog være med at anvende vendinger som amatører,
nybegynder, usmageligt og hvad du ellers kan finde af negativt ladet udtryk,
for det virker kun ansporende for en forplumret debat.
Hvis du skulle være i tvivl kan du gå ind på
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html under punktet - "vær
høflig" - NEJ, tag hele siden og prøv så iøvrigt at læse dine øvrige indlæg
igennem og drag en konklussion. Så synes jeg faktisk du falder uden for din
egne "bibel", og det er egenligt pinligt!
Jeg indrømmer dog at jeg selv ikke overholder standarden for den bemeldte
side, men min tolerance kom på en prøve!

Det var de sidste ord i denne MEGET kedelige debat. Holder pause fra
dk.fritid.foto for jeg gider sgu ikke sådan noget bøvl!

En bedrøvelig hilsen

Henrik Schandorf

www.schandorf.dk - trods alt og ikke kommerciel.

PS.: Jeg smiler dog alligevel for alle kan se at jeg er glad Trods alt!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-04-02 01:01

Henrik Schandorf wrote:

> [...]
> ikke et kvæk om det du udtaler dig om, og når man ikke ved noget om
> det så skal man holde sin bøtte. Det er almen dannelse!

En søgning på Google-groups afslører temmelig meget, dette sammelagt med
at du endnu ikke har lært at citere på en fornuftig måde, og at du
bliver vældig ophidset over det mindste modspil, gør at jeg ikke kan
opfatte dig som en erfaren og rutineret UseNet-bruger.

Kvæk.....:)

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 12-04-02 13:45

Hr. Niels Ebbesen.

Netop Google-groups afslører et temmeligt blakket ryg fra din side. Jeg
bliver ikke ophidset over det mindste modspil, tværtimod, men jeg trættes af
selvmodsigende argumenter!

At du betragter mig som nybegynder er noget helt andet end det du skrev før.
Til din orientering har jeg brugt news i snart syv år, så pak dig! Om jeg så
skriver som en spade, det er hvad det er, men der skal vel være plads til
alle også små med fejltagelser. Det kaldes konduite og diplomati!

Hold dig til etiketten, så ville du nok ikke skrive som du gør, og lad være
med at gøre dig bedre end du er. Du fremstår temmelig dobbeltmoralsk, når du
kommer og peger af andre.

Slut for denne gang og en trist omgang møg. Andre skal vel ikke døjes med
vores uoverensstemmelser, for det står der hvis nok også noget - ikke sandt.
Nej du behøver ikke svare!

Henrik Schandorf

Fra : ab

Dato : 10-04-02 23:42

Absolut et godt initiativ - der bliver sikkert mange klaps fra den side, der
går mere op i skonumre end fotografi - og du skal jo ikke tro, at du er
noget - klø bare på.

ab

Det er absolut også en fordel at der kommer noget fra "den rigtige side" af
landet - det er kommet til at virke lidt sidetungt.