Hvad er forskellen mellem prisoverslag og ~
Fra : Ole Bay Olsen

Dato : 09-04-02 16:16

Hvad er forskellen mellem prisoverslag og et tilbud????

Jeg selv mener at et tilbud er bindende og kan kun variere +- 10% fra
udgangspunktet, mens et overslag "kun" beskriver en forventet pris men kan
variere ubegrænset.

Har jeg ret eller......

Tak for svar

MVH
Ole Bay Olsen

Fra : Peter G C

Dato : 09-04-02 16:19

Ole Bay Olsen <olebay@post1.tele.dk> skrev:

> [...]
>
> Jeg selv mener at et tilbud er bindende og kan kun variere +- 10% fra
> udgangspunktet, mens et overslag "kun" beskriver en forventet pris men kan

Nej.

Et tilbud er bindende (!) og kan ikke variere.

Et overslag er ikke et tilbud men en et løst forslag. Voldsomme
overskridelser (groft uaftsomme) af et prisoverslag accepteres ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-04-02 16:42

KLIP

> Et tilbud er bindende (!) og kan ikke variere.

Man kunne også spørge sig selv....et tilbud.....jeg tilbyder at gøre noget
netop dette/at sælge ...til denne pris....altså ingen slinger i valsen.

Hvis der *er* sliger i valsen, hvad skal man så kalde dette....et
tilbåt/tilbyt....osv......

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 09-04-02 16:49

Bjørn Jørvad <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Hvis der *er* sliger i valsen, hvad skal man så kalde dette....et
> tilbåt/tilbyt....osv......

Man kan tage et forbehold i tilbudet eller kalde det en opfordring til at
gøre tilbud.

Så er den potte ude ...

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-04-02 16:56

KLIP

> Man kan tage et forbehold i tilbudet eller kalde det en opfordring til at
> gøre tilbud.

Jep .... men det er stadig et bindende tilbud indenfor ganske snævre rammer
eks. valutakursændringer.

> Så er den potte ude ...

Jep ... den står i indkørslen...

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 09-04-02 17:00

Bjørn Jørvad <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Jep .... men det er stadig et bindende tilbud indenfor ganske snævre
> rammer eks. valutakursændringer.

Det er ikke mere bindende end hvad der fremgår af forbeholdet. Man kan jo
tage forbehold for prisændringer.

En opfordring til at gøre tilbud er jo slet ikke et tilbud.

[klip]

> Jep ... den står i indkørslen...

Hvorfor tror du jeg skrev potte?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-04-02 17:01

KLIP

> Det er ikke mere bindende end hvad der fremgår af forbeholdet. Man kan jo
> tage forbehold for prisændringer.

Enig.

> En opfordring til at gøre tilbud er jo slet ikke et tilbud.

Øøøøhhh....nej....

> Hvorfor tror du jeg skrev potte?

A´ viste det...

Hr. Bjørn

Fra : Per H

Dato : 09-04-02 20:22

On Tue, 9 Apr 2002 17:59:44 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

>Bjørn Jørvad <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev:
>
>[klip]

>Det er ikke mere bindende end hvad der fremgår af forbeholdet. Man kan jo
>tage forbehold for prisændringer.

Man kan tage mange forbehold, og der er også nødvendigt at nedskrive
præsis hvad tilbuddet indeholder, og hvad det ikke indeholder.

Som håndværker var det en skik at man kørte affaldet på
lossepladsen, men det er ikke med i mine tilbud mere, da der flere
steder slet ikke må komme en varebil med trailer, så jeg skal køre
LANGT for at komme af med det., Så det kommer extra på timeløn.

Vh Per
ICQ 8212837