Sende email fra VB-program
Fra : Morten Snedker

Dato : 09-04-02 14:57

Hejsa,

Jeg har lavet et VB-program som bl.a. har til formål at sende en
email. Det går for så vidt også fint nok. Problemet er blot, at der er
tale om et batch-program, som skal stå og passe sig selv og automatisk
sende emails. Så snart jeg forsøger at sende emailen (objMail.Send),
popper nedenstående meddelelse op:

"Et program prøver automatisk at sende e-mail på dine vegne. Vil du
tillade det?"

Kan den pop-up de-aktiveres, så den bliver ædt "rå" ?

mvh
Morten Snedker

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 09-04-02 14:59

"Morten Snedker" <morten.nospam@dbconsult.dk> skrev i melding
> [...]
> tillade det?"
>
> Kan den pop-up de-aktiveres, så den bliver ædt "rå" ?

Hva med heller å prøve å søke etter SMTP på
http://www.planet-source-code.com/ ? SMTP er den protokollen du benytter når
du sender en epost ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Morten Snedker

Dato : 10-04-02 14:22

>Hva med heller å prøve å søke etter SMTP på
>http://www.planet-source-code.com/ ? SMTP er den protokollen du benytter når
>du sender en epost ...

Tak for Jeres svar. Jeg er komme frem til en nogenlunde fornuftig
løsning ved brug af SMTP...men: jeg har brug for at kunne vedhæfte en
txt-fil, som indeholder en flad data-struktur.

Hvordan sender jeg mail med attachment gennem smtp ? Så vidt jeg kan
se ved søgning på Google, så er det noget med noget POP3-noget..

Nogle som kan guide mig den rigtige vej?

Mvh & på forhånd tak,

Morten Snedker

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 10-04-02 16:02

On Wed, 10 Apr 2002 15:21:48 +0200, Morten Snedker wrote:

> [...]
> ved søgning på Google, så er det noget med noget POP3-noget..
>
> Nogle som kan guide mig den rigtige vej?

Du kan jo begynne med å søke etter MIME (BASE64) på
<http://www.planet-source-code.com>

--
Snutten
Fjern helge og .invalid fra mailadressen før du svarer via mail.

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 09-04-02 15:12

On Tue, 09 Apr 2002 15:57:16 +0200, Morten Snedker wrote:

> [...]
> tillade det?"
>
> Kan den pop-up de-aktiveres, så den bliver ædt "rå" ?

Tror ikke det. Har sikkert sammenheng med "security update" fra
Microsoft som du har installert på din PC (hindre muligheten
for så sende mail fra VB-scripts etc.)

Du kan jo titte på dette eksemplet;
<http://www.hbsoft.com/files/smtp.zip>

Spesielt Sendmail of Waitfor rutinen + SMTP-komponenten.

Fra : Jesper

Dato : 09-04-02 15:45

> Kan den pop-up de-aktiveres, så den bliver ædt "rå" ?

Hvad med (OE6)
Options -> security -> Warn me if other app. try to send email as me

Mvh Jesper