Hvorfor kan jeg ikke sende fra anden konto~
Fra : Zorilla

Dato : 09-04-02 23:23

Jeg har sat Mail op til at min primære konto er mac.com
Jeg har samtidig en konto/mailbox hos Tele2, pop3 konto.
Jeg kan sagtens modtage både post til min mac konto samt min tele2 konto,men
jeg kan ikke sende fra Tele2 kontoen?
Altså, hvis jeg vælger "Compose", og dernæst under account ikke vælger min
mac.com konto så bliver mailen bare hængende i udboksen. Hvad mon jeg gør
forkert?
Jeg har prøvet både med og uden authenticate men ingen held. Gode råd
modtages med kyshånd.

Mvh
Peter

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-04-02 00:34

Zorilla wrote:

> Jeg har prøvet både med og uden authenticate men ingen held. Gode råd
> modtages med kyshånd.

I preferencer skal du definere get2net.dk's SMTP-server, som din
udgående mail-server, man kan kun sende mails ud gennem den ISP, som man
er koblet op imod, det er for at forhindre at spamere misbruger mailserveren.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-04-02 00:40

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> [...]
> udgående mail-server, man kan kun sende mails ud gennem den ISP, som
> man er koblet op imod, det er for at forhindre at spamere misbruger

I forlængelse af Niels fine svar: Vil du vide mere om emner, er der
mere at hente her:

http://fabel.dk/

Fabel - Foreningen for Ansvarlig Brug af EMail arbejdede på at skikre
at ISP'ernes mailservere benyttede lukkede reialys. Siderne er
vedligeholds ikk mere, men der er bl.a. nogle baggrudnsartikler om
spam og åbne/lukkede relays.

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25

Fra : Zorilla

Dato : 10-04-02 08:34

> [...]
> udgående mail-server, man kan kun sende mails ud gennem den ISP, som man
> er koblet op imod, det er for at forhindre at spamere misbruger

Også selv om man har login og password til kontoen ?
Jeg er nemlig koblet til nettet via en helt tredie udbyder via
andelsforeningens fælles adsl-forbindelse. Til den forbindelse har jeg jo
ikke login og password, da administratoren bruger mailboxen.

Er det i øvrigt også grunden til at jeg ikke kan uploade til min gratis
hjemmeside hos get2net, fordi jeg er koblet up via tiscali adsl forbindelse?
Der er jeg nemlig nødsaget til at ringe op via modem til get2net. Lidt træls
når jeg nu har en adsl forbindelse til daglig Er der en vej udenom dette
?

mvh
Peter

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-04-02 09:18

Zorilla wrote:

> [...]
> andelsforeningens fælles adsl-forbindelse. Til den forbindelse
> har jeg jo ikke login og password, da administratoren bruger

Så skal du sende dine e-mails ud gennem den ISP der leverer den fælles
ADSL-forbindelse, hvis det er WOL/Tiscali, så hedder SMTP-serveren smtp.worldonline.dk

> [...]
> Der er jeg nemlig nødsaget til at ringe op via modem til get2net.
> Lidt træls når jeg nu har en adsl forbindelse til daglig Er

Det må være dig der gør noget forkert, jeg har også en WOL/Tiscali
ADSL-forbindelse, og jeg har også en get2net og en TDC konto, og jeg kan
sagtens få FTP-adgang til disse sider via min ADSL-forbindelse.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-04-02 10:41

"Zorilla" <Zorilla@mac.com> writes:

> Også selv om man har login og password til kontoen ?

Ja, smtp-serveren (serveren til udgående post) vil kun arbejde for
dig, hvis den vil kendes ved dit ip-nummer.

> Jeg er nemlig koblet til nettet via en helt tredie udbyder via
> andelsforeningens fælles adsl-forbindelse. Til den forbindelse har
> jeg jo ikke login og password, da administratoren bruger mailboxen.

Her kommer en forklaring: Du skal skelne mellem 1) selve opkoblingen
til nettet (hvad enten det er en adsl, en dialin eller whatnot) og så
2) de services (webhotel, mailhotel m.v.) du har rundt omkring hos
forskellige udbydere.

Hvis din andelsforeningen er koblet op via Tiscali, skal du angive
Tiscalis smtp-server (udgående post) i dine præferencer for at få lov
at sende mail. Webhotel, mailhotel m.v. burde du kunne bruge som du
lyster, uanset hvordan du er koblet op. Det er dog muligt at udbyderne
holder øje med om de tjener penge på deres hoteller, og lukker de
web- og mailhoteller ned, som de ikke tjener dial-in kroner på-

-j

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-04-02 15:27

In article <kyd6x7ao2g.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> [...]
> holder øje med om de tjener penge på deres hoteller, og lukker de
> web- og mailhoteller ned, som de ikke tjener dial-in kroner på-

Det vil måske være smart at pointere, at det ikke giver nogen forskel
hvilken SMTP-server der benyttes. Brugeren kan stadig angive sin get2net
adresse i mailen, selvom mailen afsendes via Tiscalis SMTP-server.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-04-02 16:03

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> writes:

> Det vil måske være smart at pointere, at det ikke giver nogen
> forskel hvilken SMTP-server der benyttes.

ehhhh......?

Brugeren skal benytte smtp-serveren hos den udbyder, der leverer selve
opkoblingen til nettet.

> Brugeren kan stadig angive sin get2net adresse i mailen, selvom
> mailen afsendes via Tiscalis SMTP-server.

Ja, brugeren skal sætte sit mailprogram op, så det poster med
detønaksde navn og adresse.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-02 16:14

In article <ky3cxzr699.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> detønaksde

Nu vil jeg altså gerne snart have den flaske for mig selv.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-04-02 23:04

> Nu vil jeg altså gerne snart have den flaske for mig selv.

Martin, du er da vel ikke sådan en fedterøv, at du ikke vil dele med
andre, vel?

Janus' sprogfornyelse er da forfrsikende, selvom den ikke umiddelbart er
forståelig

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-02 23:10

In article <1falrrm.1csmje51phfw13N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Martin, du er da vel ikke sådan en fedterøv, at du ikke vil dele med
> andre, vel?

Whisky og kvinder er ikke noget man deler.

> forfrsikende

Sagde jeg ikke at jeg ville have den for mig selv?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-04-02 23:29

> Whisky og kvinder er ikke noget man deler.

Heller ikke fyldepenne (og kom nu ikke med nogen joke om 'fylde' og
flasker og fyldte kvinder og penne ....) :)

> Sagde jeg ikke at jeg ville have den for mig selv?

I dit selskab må det vel være passende at sige: "Fandens også, det var
en smutter ?" :)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-02 23:47

In article <1falt6p.1jwjqf01e9a53hN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Heller ikke fyldepenne (og kom nu ikke med nogen joke om 'fylde' og
> flasker og fyldte kvinder og penne ....) :)

Af børn og fyldepenne skal man høre sandheden?

> I dit selskab må det vel være passende at sige: "Fandens også, det var
> en smutter ?" :)

Ikke en sutter?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-04-02 16:35

In article <ky3cxzr699.fsf@mimer.null.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> ehhhh......?

Dårligt formuleret. Jeg skulle have skrevet: "Modtageren af mailen vil
ikke bemærke, at der bruges en anden SMTP server, da man kan angive en
hvilken som helst email-adresse i sit mail-program. Man kan altså godt
skrive, at ens email-adresse hedder kuk@get2net.dk, selvom man sender
via Tiscalis SMTP-server".

--
Mvh.