Asus TNT2 v3800 .... temperatur monitor
Fra : _dentro_

Dato : 09-04-02 21:25

Nogen der kender et program så jeg kan se temperaturen på mit Asus
TNT2 v3800? - Det er fordi jeg vil slå blæseren fra, og så vil jeg
være sikker på at den ikke bliver for varm.

_dentro_

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-04-02 23:09

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev
> Nogen der kender et program så jeg kan se temperaturen på mit Asus
> TNT2 v3800? - Det er fordi jeg vil slå blæseren fra, og så vil jeg
> være sikker på at den ikke bliver for varm.

Der er ingen temp.probe på et V3800, men du kan roligt erstatte
blæseren med en gammel køleprofil - evt. endda nøjes med den eksisterende
profil. I tilfælde af overophedning vil computeren blive ustabil langt
før, du futter kortet af.

mvh
Peter

Fra : _dentro_

Dato : 10-04-02 15:53

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Der er ingen temp.probe på et V3800, men du kan roligt erstatte
> blæseren med en gammel køleprofil - evt. endda nøjes med den
eksisterende
> profil.

Hva' er det?

_dentro_

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-04-02 21:57

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev

> eksisterende
>
> Hva' er det?

Hva' er hva'?

En temp.probe = temperaturføler

En køleprofil = den rillede metaldims, der sidder mellem blæseren og
chippen på grafikkortet. (se
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=107&page=1)

En gammel køleprofil = En rillet metaldims, som du måske har tilovers fra
en gammel cpu-køler. Vælger du at bruge en sådan, skal den klistres fast
til chippen med noget termisk tape.

Termisk tape = http://www.studiedata.dk/product.asp?product=55&page=1

Studiedata = Hundedyrt postordrefirma, der bl.a. sælger køleprofiler og
termisk tape.

mvh
Peter