ip telefoner
Fra : kim

Dato : 01-02-01 15:48

Hej alle

Jeg er ved at lave et IP telefon netværk og jeg har prøvet et anlæg fra
Cisco. Dette anlæg har angående lydkvaliteten været iorden. Derimod har
serverens software ikke været iorden (Call manageren). Derfor vil jeg gerne
høre om andre har erfaringer med IP telefoner?. Er det muligt at få et
billigere system hvor det er muligt at lave kald mellem telefonerne uden
call manageren.
Det kan måske også være at nogen kender til et noget godt software som kan
downloades fra internettet?

Mvh Kim Christiansen

Fra : Kenned

Dato : 07-02-01 17:29

"kim" <kic@tele1europe.dk> wrote in
<DQee6.877$PG3.3617313820@news.euroconnect.net>:
> [...]
>gerne høre om andre har erfaringer med IP telefoner?. Er det muligt at
>få et billigere system hvor det er muligt at lave kald mellem

Det er nok svært at finde et VOIP system der ikke benytter en form for Call
Manager, da den i princippet fungerer som den traditionelle PBX
(telefoncentral), bare med IP switching.

Hvilke problemer har du oplevet med Cisco's Call Manager??

>Det kan måske også være at nogen kender til et noget godt software som
>kan downloades fra internettet?

ICQ har et system som er brugbart, ikke godt men brugbart, dog kan det ikke
bruges i en professionel virksomhed. Hvad med jeres (Tele1 Europe) egen PBX
installatør, navnet kan jeg ikke lige huske.

Philips, Matra Nortel og Siemens har, i følge rygterne, alle VOIP/TOIP
systemer der fungerer. Ingen af dem opfylder et af dine kriterier, at være
billig.

--
Kenned