Udvikling af dll: hvordan?
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-04-02 11:32

Jeg er i gang med at udvikle en dll, men jeg er i tvivl om, hvordan jeg
skal gøre det.

Jeg har lavet en vb-test front-end applikation, der så skal kalde
funktioner i min dll. Jeg har i VB lavet et projekt med min front-end og et
projekt med min dll-kode. For at kunne teste min dlls funktionalitet har
jeg i mit front-end projekt tilføjet et "class module", der indeholder cls-
filen fra mit dll-projekt. Min tanke er, at jeg så - når jeg har testet min
class-file - laver en dll ud af den.

Jeg har dog problemer med at kunne referere til mine funktioner i min
class-file fra min front-end app ... og jeg er i det hele taget ikke sikker
på, at jeg har valgt den rigtige "approach".

Kan I hjælpe mig med det ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 09-04-02 12:41

Hej Jesper,

Åbn dit program, hvorfra du vil teste dll'ens funktioner.
Dernæst bruger du File->Add Project, og vælger dit dll-projekt.

Det er nok nødvendigt at lave dll-filen og skabe en reference i
menuen Project -> References.

Håber at jeg har været behjælpelig.

Fra : Rayman

Dato : 09-04-02 13:03

Det er ikke nødvendigt at lave DLL filen, når den er med i projekt gruppen,
så laver du blot en reference til dllnavn.vbp istedet for dllnavn.dll.
Hvis der er en fejl et sted i dit program, kan vb af og til ikke finde dine
klasser, det kan du håndtere ved at skrive dll projektets navn foran
klassens.
Husk også at sætte instancing til 2,5 eller 6, alt efter hvad du har brug
for.

Mvh. Rayman