Fjerne automatisk understregning af hyperl~
Fra : El Jayz

Dato : 09-04-02 10:48

Kan dette lade sig gøre, således at jeg kan lave hyperlinks på ren tekst
(uden knapper mm.) uden understregning?

--
________
/El Jayz

Hvis du ikke kan sige hvad du mener,
så mener du aldrig hvad du siger.

Fra : jopa

Dato : 09-04-02 12:03

El Jayz wrote:
> Kan dette lade sig gøre, således at jeg kan lave hyperlinks på ren
> tekst (uden knapper mm.) uden understregning?

a {
text-decoration : none;
}

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 09-04-02 13:21

jopa wrote:

Ups sorry glemte lige at det var en FrontPage gruppe. Ved ikke hvordan man
gør i frontPage, men CSS vil altid være at foretrække.
Min mening

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : hcma

Dato : 09-04-02 16:51

"El Jayz" <eljayzTRAET_AF_SPAM@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan dette lade sig gøre, således at jeg kan lave hyperlinks på ren tekst
> (uden knapper mm.) uden understregning?

Gå ind i egenskaber for siden (altså højreklik) - fanebladet Baggrund for at
ændre parametrene.
mvh
HC

Fra : El Jayz

Dato : 09-04-02 17:03

"hcma" skrev

> Gå ind i egenskaber for siden (altså højreklik) - fanebladet Baggrund for
at
> ændre parametrene.

Ja, det ved jeg, men jeg kan ikke få fjernet den automatiske understregning.

Er der nogen der ved hvordan, hvis det kan gøres?
Evt. ved at ændre i HTML-delen?

--
________

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-04-02 21:16

"El Jayz" <eljayzTRAET_AF_SPAM@Hotmail.com> skrev...
> Er der nogen der ved hvordan, hvis det kan gøres?
> Evt. ved at ændre i HTML-delen?

Ja, som Jopa allerede har skrevet:

a {text-decoration:none;}

Sættes ind mellem <head> og </head> øverst i htmlkoden.

Mvh. Camilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 21:32

Tue, 9 Apr 2002 18:03:03 +0200, skrev "El Jayz"
<eljayzTRAET_AF_SPAM@Hotmail.com>:

>Ja, det ved jeg, men jeg kan ikke få fjernet den automatiske understregning.

Du kan enten gøre, som jopa skrev, kopiere det ind i <head> (i
htmlvisning) på hver side, det er den enkleste måde, at gøre det
på.

Hvis du vil gøre det direkte i FP, så må du fortælle, hvilken
version, du har.

Det er tre forskellige måder om det er FP 98, 2000 eller 2002.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : El Jayz

Dato : 09-04-02 21:42

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> [...]
> version, du har.
>
> Det er tre forskellige måder om det er FP 98, 2000 eller 2002.

Jeg har FP2K, men det virkede ved at gøre HTML-tricket! Tak!

Men jeg vil da gerne vide hvordan det gøres direkte i FP?
--
________

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 23:08

Tue, 9 Apr 2002 22:42:19 +0200, skrev "El Jayz"
<eljayzTRAET_AF_SPAM@Hotmail.com>:

>Men jeg vil da gerne vide hvordan det gøres direkte i FP?

Det må en anden svare på, jeg ikke FP 2000, kun de to andre.

Men medmindre du konsekvent bruger css på dine sider, er det med
garanti nemmere lige at klipe og klistre det andet ind.

Fra : El Jayz

Dato : 10-04-02 09:58

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Men medmindre du konsekvent bruger css på dine sider, er det med
> garanti nemmere lige at klipe og klistre det andet ind.

Hvad er CSS?

--
________

Fra : jopa

Dato : 10-04-02 10:24

El Jayz wrote:
> "Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Hvad er CSS?

Cascading Style Sheets.
CSS kan bruges til at definere bl.a. fonte, positionering, farver, marginer,
højde, bredde, baggrundsbilleder

Nedenstående er også CSS : Det var denne du skulle sætte i din header
a {
text-decoration : none;
}

Findes udemærkede bøger om emnet bla IDG har en billigbog som fåes i de
fleste kiosker til under 100 spir

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Gudrun

Dato : 12-04-02 06:57

Dette lille script løser problemet med streger under links:

<!--a{text-decoration:none}//-->

God fornøjelse/Gudrun

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-04-02 16:20

Kære Gudrun

Prøv lige at kigge i resten af tråden, før du poster svar - der er jo ingen
grund til, at poste nøjagtig samme løsning, som allerede er postet for 2-3
dage siden, og som ovenikøbet er besvaret fra den oprindelige spørger med et
"Tak, det virker", vel?

Mvh. Camilla

Fra : Gudrun

Dato : 12-04-02 23:16

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> dage siden, og som ovenikøbet er besvaret fra den oprindelige spørger med

Er meget ked af det...

Det ser ud som om det er et generelt problem for mig, men var blevet
instrueret i brugen af disse Newsgroups af en knap så erfarne bruger, så der
var visse ting som var glippet...

Jeg skal prøve at begrænse omfanget af skaderne fremover og undskylder min
lidt klodsede optræden herinde...

Mange hilsner Gudrun

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-04-02 23:03

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> skrev...

Hej Gudrun

> Er meget ked af det...

Det skal du nu ikke være!

> Det ser ud som om det er et generelt problem for mig, men var blevet
> instrueret i brugen af disse Newsgroups af en knap så erfarne bruger, så
der
> var visse ting som var glippet...

Se, den tur har vi jo alle været igennem - bare rolig, det varer ikke længe,
før du færdes helt hjemmevant i alle de danske ng'er (forkortelse for
nyhedsgruppe). Et rigtig godt sted at starte er ng'en dk.velkommen, som
henvender sig specielt til folk, der er nye udi nyhedsgrupper. Der kan man
stille alle de spørgsmål, man overhovedet kan komme i tanke om, angående
brug af ng'er osv. Derudover kan man finde mange gode ting på
http://www.usenet.dk - bl.a. introduktion til nyhedsgrupper, om begrebet
"netikette", og selvfølgelig en liste over samtlige danske ng'er.
Og Rom blev som bekendt ikke bygget på een dag!

> Jeg skal prøve at begrænse omfanget af skaderne fremover og undskylder min
> lidt klodsede optræden herinde...

Ja ja, rolig nu - sådan var det heller ikke ment *ss* - i bund og grund
handler det naturligvis om at give folk nogle brugbare svar, pointen er så
bare, at der ikke er nogen grund til at "spilde båndbredde" (og dermed
penge - især for dem, der sidder med modems på minutbetaling) på at gentage
svar.

Klø du bare på med at svare her i ng'en - gode og rigtige svar bliver
(næsten) altid værdsat højt!

Mvh. Camilla