Hvad hedder de store gule snegle.
Fra : Leo Vaeversted

Dato : 09-04-02 08:51

Hejsa

Skulle der ikke være en der kunne hjælpe mig med navnet på de store gule
snegle nogen har i akvarierne.
Jeg har selv 4-5 stykker, og her til morgen har jeg fundet en stor dynge(æg)
et eller andet, men de er placeret over vandlinien, er det normalt for disse
snegle, at ligge æg på den måde.
I akvariet findes der ellers kun en sajica, og et par maller, og de gyder jo
ikke på den måde.

Så navne på sneglene, ville være en dejlig ting, da jeg så kan finde nogle
flere oplysninger.
Jeg har søgt på "lisderia" men uden held, måske fordi navnet er stavet
forkert, eller jeg bare huske det forkert, men det er hvad jeg tror de
hedder.

Forsat go dag
Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu
http://www.ruhnstet.dk
http://www.hobbylink.dk

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 09-04-02 09:05

Hej,

De hedder Mysteriesnegl, eller Ampullaria cuprina. De lægger altid deres æg
over vandlinjen, og ofte på dæksglasset eller i amaturet hvis du ikke
benytter dæksglas.

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 09-04-02 09:10

Takker.
Så lykkedes det mig også at finde noget om dem på nettet.

Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu
http://www.ruhnstet.dk
http://www.hobbylink.dk

Fra : Plesner

Dato : 10-04-02 20:07

> Skulle der ikke være en der kunne hjælpe mig med navnet på de store
> gule snegle nogen har i akvarierne.

Det kan dreje sig om adskillige arter tilhørende følgende familier:
Pomacea, Pila, Marisa, Saulea, Ampullaria eller Lanistes, Felipponea,
Asolene eller Afropomus. Prøv at besøge www.applesnail.net - det er det
ultimative sted på nettet om det emne.

M.v.h.
--