Nedslidte fuger i murværk.
Fra : Carsten Howard

Dato : 09-04-02 08:17

Jeg står og skal til at købe hus, første gangs køber.
I tilstandsrapporten står der under facader/gavle:

Porøse og nedslidte fuger leder mere vand ind i murværket end ønskeligt, og
det åbner mulighed for murbiangreb.
En udkradsning af fuger og nyfugning inden for de nærmeste år må påregnes.

Huset er 2 plan med et bebygget areal på 74 m2.

Så er er mit spørgsmål!
Bliver det dyrt, er det noget man sådan selv kan lave eller er det så
omfattende at man skal have en mure til det?

Fra : Erbo

Dato : 09-04-02 08:41

Man kan godt selv, men det tager lang tid.
Prøvede selv siste sommer.

VH
Jens

"Carsten Howard" <REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> skrev i en
meddelelse news:a8u4d0$cpb$1@sunsite.dk...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-04-02 08:46

> [...]
> Bliver det dyrt, er det noget man sådan selv kan lave eller er det så
> omfattende at man skal have en mure til det?

Min kærestes forældre har netop konstateret det samme. Og ja, det er 1/dyrt
at få andre til det, og 2/meget omfattende selv at gøre det - ring til en af
de lokale murere og spørg hvad han skal ha' for det.

Giv bud på huset fratrukket det som du skal af med til mureren...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 23:36

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> wrote in
news:3cb29c1a$0$58758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner
dette

> [...]
> ring til en af de lokale murere og spørg hvad han skal ha' for det.
>
> Giv bud på huset fratrukket det som du skal af med til mureren...

Hvorfor det ? Det er da ikke noget nyt for sælgeren og har da
været med i vurdering da salgsprisen er blevet sat.

Fra : Carsten Howard

Dato : 04-06-02 07:41

"Bachelor" <not.puplic@no.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det ? Det er da ikke noget nyt for sælgeren og har da
> været med i vurdering da salgsprisen er blevet sat.

Sikkert ikke!
For tilstands rapporten blev først udarbejdet sener end salgsprisen blev
fast sat.

Vi fik 30.000 kr. i nedslag og har købt huset,

Carsten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-06-02 10:03

Carsten Howard wrote:
> [...]
> blev fast sat.
>
> Vi fik 30.000 kr. i nedslag og har købt huset,

Nemlig, og sådan skal det være.
Sælger vurderer jo sikkert skaden til ét beløb, og det står så køber
frit for at sige "no way, jeg vil ha yderligere afslag"
Tilsyneladende præcist hvad der skete i dette tilfælde

Tillykke med huset endnu en gang
Jeg var forbi igår, men der så lidt tomt ud...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Carsten Howard

Dato : 05-06-02 19:51

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tilsyneladende præcist hvad der skete i dette tilfælde
>
> Tillykke med huset endnu en gang
> Jeg var forbi igår, men der så lidt tomt ud...

Tak for det!
Den store flytte bil kommer på lørdag!

Carsten

Fra : Bachelor

Dato : 05-06-02 00:03

"Carsten Howard" <SPAMcarsten.howard@ishoejby.dk> wrote in
news:adhnef$ml4$1@sunsite.dk:noget der ligner dette

> [...]
> fast sat.
>
> Vi fik 30.000 kr. i nedslag og har købt huset,

Dem havde de sikkert lagt på først :) Men så er alle jo glade.
I øvrigt lyder det lidt mærkelig at fastsætte en pris inden
man har fået en tilstandsrapport, men OK, personlig giver jeg
ikke fem flade for en tilstansrapport, det er at bedrage folk.

Fra : Carsten Howard

Dato : 05-06-02 19:49

> Dem havde de sikkert lagt på først :) Men så er alle jo glade.

Nej, det tror jeg bestem ikke.
De omtalte fuger var ikke så kritiske som først antaget, de kan godt vente
til næste år.

> I øvrigt lyder det lidt mærkelig at fastsætte en pris inden
> man har fået en tilstandsrapport, men OK, personlig giver jeg
> ikke fem flade for en tilstansrapport, det er at bedrage folk

Nu er det sådan at man tegner en ejerskifte forsikring ud fra
tilstandsrapporten, som dækker de fejl og mangler der ikke er nævnt i
tilstandsrapporten og tilstandsrapporten er ganske god til at vurder om hvor
meget der skal lave og hvad der skal bruges af penge.
Så er det også sådan at den arkitekt der laver tilstandsrapporten hæfter
juridisk for det han skiver, så jeg tror ikke han har lyst til at bedrage
folk!

Carsten

Fra : M@rk

Dato : 10-04-02 11:00

Tue, 9 Apr 2002 09:16:53 +0200, berigede "Carsten Howard"
<REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Bliver det dyrt, er det noget man sådan selv kan lave eller er det så
>omfattende at man skal have en mure til det?

Man bør måske også lige undersøge, om der allerede er sket skade jvnf:

   Porøse og nedslidte fuger leder mere vand ind i murværket end
   ønskeligt, og det åbner mulighed for murbiangreb.

Ovenstående giver mig indtryk af, at man har konstateret, at der _er_
vand i mellem inder- og ydermur - og det er da vist ikke så fedt
........... råd og svamp er vist noget grimt noget.

/Mark

PS
Hej Carsten - velkommen til - lang tid siden )

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Carsten Howard

Dato : 10-04-02 18:59

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Tue, 9 Apr 2002 09:16:53 +0200, berigede "Carsten Howard"
> <REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> dk.fritid.hus-og-have med:
>
> Man bør måske også lige undersøge, om der allerede er sket skade jvnf:

--KLIP--->

> Ovenstående giver mig indtryk af, at man har konstateret, at der _er_
> vand i mellem inder- og ydermur - og det er da vist ikke så fedt
> .......... råd og svamp er vist noget grimt noget.

Ja det er rigtigt, men så dækker forsikringen heldigvis da det er en skade
som ikke er nævnt i tilstandsrapporten.

> PS
> Hej Carsten - velkommen til - lang tid siden )

Ja, det er længe siden, hvad laver du i dennne gruppe!

Carsten Howard

Fra : H. Olesen

Dato : 11-04-02 16:08

On Wed, 10 Apr 2002 19:59:07 +0200, "Carsten Howard"
<REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> wrote:

>"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, det er længe siden, hvad laver du i dennne gruppe!

Han bor her

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : M@rk

Dato : 11-04-02 19:05

Thu, 11 Apr 2002 17:08:00 +0200, berigede H. Olesen
<esemanews@nospam.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Han bor her

Bor og bor, det er måske så meget sagt - meeen, jeg er her tit )

/Mark

Fra : M@rk

Dato : 11-04-02 19:01

Wed, 10 Apr 2002 19:59:07 +0200, berigede "Carsten Howard"
<REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Ja, det er længe siden, hvad laver du i dennne gruppe!

Misbruger alle de kloge guruer i denne gruppe, så vores Landsted en
dag kan nå et niveau, der er højere end en pram der fragter
bådflygtninge fra Taiwan

/Mark

Fra : Carsten Howard

Dato : 10-04-02 21:11

Var der nogen som havet en ide om hvad det vil koste for at få en mure til
at lave den slags?

Er der nogen som har fået udført sådan et stykke arbejde?

Carsten

Fra : Søren Kring

Dato : 12-04-02 22:19

Tja... Det er jo gavle, så der skal stillads til. Er du lidt
fiks og gider lave lidt, kan du evt. få en aftale med en
murer, at du kredser fugerne ud (der er træls og sviner) og
han fuger det op igen (det er han meeeget hurtigere til end
du)

hilsen Søren

Fra : Carsten Howard

Dato : 13-04-02 08:54

"Søren Kring" <kring.ullerup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> murer, at du kredser fugerne ud (der er træls og sviner) og
> han fuger det op igen (det er han meeeget hurtigere til end

Jeg fik et tilbud hos en lokal mure/entreprise, 50 - 60.000 uden moms!

Tilbygningen/udhuset skulle også have nyt tag fordi det ikke hælder nok og
derfor vil tage vand ind ved regn og vind fra den "rigtige" side, plus der
fugt under taget. 20.000 kr. vil et nyt tag koste.

Mon ikke man skulle få et nedslag i salgs prisen?

Nogen der har forstand på hus køb og har et realistisk bud på hvad jeg kan
forlange i nedslag?

Tag i udhus er en K3
Facade/gavl i hovedbygning er en K2

Mvh

Carsten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-04-02 09:47

"Carsten Howard" <REMOVETHIScarsten.howard@ishoejby.dk> skrev i en
meddelelse news:a98o21$2v1$1@sunsite.dk...

> Nogen der har forstand på hus køb og har et realistisk bud på hvad jeg kan
> forlange i nedslag?
>
> Tag i udhus er en K3
> Facade/gavl i hovedbygning er en K2

Lyder som et knapt så sundt hus...
Eller ihvertfald et hus som kræver en meget kærlig (og ihærdig) hånd...
Har du overvejet at finde et andet hus uden K2'er og K3'er.....?

Fra : Carsten Howard

Dato : 13-04-02 11:14

> [...]
> Eller ihvertfald et hus som kræver en meget kærlig (og ihærdig) hånd...
> Har du overvejet at finde et andet hus uden K2'er og K3'er.....?

Det er fra 1950, så man må forvente er der ting der skal laves.
Ellers er det i ok stand indvendig, skal males, tapseres og laves loft hvor
puds skaller af.

Det slemme er så facade og tag på udhus.
At facaden er en K2 er fordi der skal gøres noget inden for de næste par år
for at forhindre at der kommer skader, det er som sådan ok nu.

Carsten