Hvor lang tid tager det at tabe mig?
Fra : Topper

Dato : 10-04-02 02:12

Hej,

Jeg er en 101 kg tung og 188 cm lang mand, som er gået i gang med at forsøge
at tabe mig. Jeg vil gerne ned på 86-88 på langt sigt, og 95 kg ret hurtigt.

Jeg motionscykler 3 gange om ugen i 45 minutter hver gang. Maskinen
fortæller mig, at det svarer til lidt over 600 Kcal per gang.

Jeg vil gerne undgå at ændre på min kostvaner, og altså helst kun tabe
vægten via motion. Mit energiindtag svarer nok meget godt til min krops
forbrug før jeg begyndte at motionere, da min vægt har været ret konstant de
sidste 1½ år.

Mit spørgsmål er: Hvor lang tid vil det her ta'? Uger, måneder, år?

Ser frem til respons!

Fra : Puk

Dato : 09-04-02 07:23

"Topper" <terper@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
min krops
> forbrug før jeg begyndte at motionere, da min vægt har været

Jep dit energiindtag svarer sikkert ganske godt til, hvad der
skal til at holde dig på de 101kg. Når du så motionerer får du
naturligvis forbrændt noget af den energi, men jeg vil
umiddelbart tro, at du skal motionere noget mere end du allerede
gør, før du rigtig vil se resultater, hvis du ikke også skærer
ned på dit energiindtag.

Problemet er jo også, at hvis du bliver ved med at spise som du
gør nu men alligevel taber dig pga motionen, så skal du vel
motionere mere og mere blot for at vedligeholde det vægttab du
opnår. Du vil jo komme i energioverskud hvis du taber dig men
bliver ved med at spise som om du skulle vedligeholde en vægt på
101 kg og så skal der altså mere og mere motion til for ikke
alene at holde det vægttab du får men også at øge det. Det kan
sikkert lade sig gøre, men det kræver jo at du har tiden til at
motionere mere.

> Mit spørgsmål er: Hvor lang tid vil det her ta'? Uger, måneder,
år?

Det er jo meget svært at svare på, da folk jo er forskellige og
taber sig forskelligt. Det kommer jo altså også an på om du
sætter motionen op eller ej.

Mange hilsner
Puk

Fra : Topper

Dato : 10-04-02 09:30

> [...]
> alene at holde det vægttab du får men også at øge det. Det kan
> sikkert lade sig gøre, men det kræver jo at du har tiden til at

Ja, det er også noget jeg har tænkt over, men jeg tror/håber altså at mit
energibehov falder tilsvarende mit vægttab, og at jeg , som mit vægttab
skrider frem, kan spise det samme, bare at min sultfornemmelse siger i
mindre mængder. Under alle omstændigheder synes jeg, at slankekure er for
sure til at jeg vil gerne undgå dem hvis muligt.

Fra : karina nielsen

Dato : 09-04-02 19:26

Egentlige slankekure er altså ogsså temmeligt sure *S*
Jeg startede med at se, hvor jeg kunne spare noget fedt, uden at det
egentligt kunne mærkes. F.eks. blev den fede ost skiftet ud med en knap så
fed, cola light erstattede den søde cola, leverpostej og andet fedt pålæg
blev også skiftet ud etc. -Man kan gøre mange ting, der ikke føles som store
ofre.
Et andet fint råd i starten, som hjalp mig var, kun at gøre de "forbudte"
ting hver 2. gang! Dvs. jeg sprang chokoladen, chipsene eller andet over
hver anden gang jeg fik lyst. med tiden er det blevet til mindre og
mindre. -Og resultaterne viser sig; foreløbigt godt 4 kilo på ca. 5 uger, et
tempo som jeg er godt tilfreds med *SS*

Karina
Topper <terper@netscape.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1018341007.263246@kalvebod.groenjord.dk...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-04-02 20:48

> Jeg motionscykler 3 gange om ugen i 45 minutter hver gang. Maskinen
> fortæller mig, at det svarer til lidt over 600 Kcal per gang.

Hvis de 600 kcal er nøjagtig mindre end hvad du behøver - altså at du
forbruger 600 kcal mere, så vil hvert kg tage lige godt 3 uger. Dyrker du
motion for 600 kcal hver dag, vil hvert kg tage 10 dage.

Det er i øvrigt vigtigere at være i god form end at være slank - sådan bare
til orientering.

Mvh Maria

Fra : Topper

Dato : 12-04-02 01:09

Tak for svaret.

Puha, 3 uger per kilo, det har jeg ikke tålmodighed til! Jeg tror, at det
lyder mest tiltalende for mig at lave den her motion hver dag, og sørge for
at få det overstået. Jeg har dog ikke været specielt fysisk aktiv i flere
år. Er det usundt/farligt sådan pludseligt at gå i gang med at lave 45-60
min. motion hver dag i en længere (1½-2 måneds) periode? Er det f.eks måske
godt for hjertet at få nogle hviledage ind i mellem?