Download af pdf-filer?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-02-01 14:13

Har jeg normalt gjort via Netscape, hvorefter filen automatisk udpakkes
af StuffIt (5.5) og placeres på skrivebordet.

Men da jeg senest forsøgte med en (ret lang!) fil, kom Acrobat (4.0)
tilsyneladende 'på banen' under download?

Da filen var nedtaget - og der ikke så ud til at ske mere - afbrød jeg
modemforbindelsen og begyndte at kigge mig omkring efter min fil: Men
forgæves - den var simpelthen 'fordampet'!

Inden jeg nu forsøger mig igen, ville jeg godt høre, om nogen kan
diagnosticere, hvad jeg gjorde forkert, så 'spøgen' ikke behøver gentage
sig!?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-02-01 15:41

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Inden jeg nu forsøger mig igen, ville jeg godt høre, om nogen kan
> diagnosticere, hvad jeg gjorde forkert, så 'spøgen' ikke behøver gentage

Det er PDF pluginen i Nutscape, kyl den ud. Og du kan finde din PDF
Nutscape cachen, bare søg på filer der ender med.pdf så finder du den
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 01-02-01 18:18

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> skrev:

> [...]
> modemforbindelsen og begyndte at kigge mig omkring efter min fil: Men
> forgæves - den var simpelthen 'fordampet'!

Jeg har nogen gange skullet til at lede efter downloadede arkiver. Du
kan jo forsøge at bruge Finders Find dét, (eller Sherlock hvis du bruger
8.5 eller nyere). Led efter arkiver der har ændringsdato i dag. Det kan
jo være at den dukker op et eller andet skørt sted.

> Inden jeg nu forsøger mig igen, ville jeg godt høre, om nogen kan
> diagnosticere, hvad jeg gjorde forkert, så 'spøgen' ikke behøver gentage
> sig!?
Du kan i øvrigt bruge Internet Config til at fastlægge hvilken mappe
arkiver skal indlæses til fremover.

Noget helt andet er at Netscape ikke er så god at downloade med. Det
samme gælder Internet Explorer. Prøv Interarchy (tidligere Anarchie).
Den bruger systemet optimalt med bl.a. interrupts. Det kan anbefales.
Hvis et download går i stå kan det genoptages ved blot at dobbeltklikke
på den del af arkivet der ligger på harddisken. Smart, ikke?

Hvis du vælger at bruge Interarchy så er du måske bekendt med at du i
Internet Config kan vælge hvilket program der åbnes for hver arkivtype.
På den måde undgår du at Acrobat åbnes.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Lars Pallesen

Dato : 02-02-01 00:54

En Acrobat plug-in i din Netscape er nu ikke nogen dum idé. For det
første får du pdf-dokumentet at se så snart det er downloaded. Dernæst
kan du selv vælge hvor du vil gemme dokumentet.

Bare brug Acrobat-plug-in'ets egen save-funktion - det er
diskette-ikonet oppe i værktøjslinien.

Ved senere gennemsyn åbner du bare dokumentet i din almindelige "stand
alone" Acrobat reader.

Fra : thorkild

Dato : 06-02-01 20:25

Nogle gange har jeg haft et andet problem med PDF-filer - nemlig at de
ikke umiddelbart vil genkendes af Acrobat Reader som et pdf-dokument.
Jeg har så lavet en "fileTyper" der laver knytter dokumentet til Acrobat Readeren.

Hvis nogen har brug for det kan I bare e-maile mig direkte - så sender
jeg det.

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> Har jeg normalt gjort via Netscape, hvorefter filen automatisk udpakkes
> af StuffIt (5.5) og placeres på skrivebordet.

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 08-02-01 11:19

Istedet for at klikke på en pdf-fil i din browser, kan du evt. bare
ctrl-klikke og vælge save file to disk eller whatever det hedder i din
browser, så åbner du den ikke, men gemmer den direkte ned.
Du kan også vælge hvorvidt din browser skal åbne pdf'en direkte i
browservinduet eller åbne den ved at launche din Reader på maskinen, ved
i preferences i browseren at vælge Filehelpers, kigge efter .pdf og så
vælge om den skal anvende plug-in (åbnes i browservinduet) eller
programmet Acrobat Reader på din maskine. Du kan ændre det for hver
session, altefter hvad du ahr lyst til her & nu.

Spritt

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *