Vurdering af Airoh hjelme
Fra : Mogli

Dato : 08-04-02 22:05

Hej allesammen

Så kom tiden endelig hvor der blev samt nye skive + bremseklodser på min
lille gsxr-250 og den blev luftet for første gang i år.

Her i starten af sæsonen er min kæreste og jeg blevet enige om at der skal
købes nye hjelme inden længe og kiggede en tur ind hos Frankies mc center.
Her havde de disse "Airoh" hjelme og må sige at det er en af de pæneste
modeller jeg har set - og samtidig tilpas til en su. Mit spg er om de er
noget værd, og om der er nogen der har erfaring med dem? Sagde derovre, at
pris følger kvalitet og det er selvfølgelig meget rigtig.

Her er et link til den officielle hjemmeside (Italiensk):
http://www.airohelmets.com/

Det er specielt den første hjelm der bliver vist på introsiden, jeg er
interesseret i. Mathisse.

Håber at i kan komme med nogle indlæg og egne erfaringer

Vh
Miki
GSX-R250

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 08-04-02 22:23

> [...]
> http://www.airohelmets.com/
>
> Det er specielt den første hjelm der bliver vist på introsiden, jeg er

Når du skal købe ny hjelm SKAL du først og fremmeste finde en der sidder
godt på dit hovede, men det burde en god sælger vejlede dig i, hvis han ikke
kan/gør det, så kør et andet sted hen med det samme.
En prøvetur med hjelmen er også en god ide, desværre bare ikke altid en
mulighed.

Når du så har fundet en hjelm der sidder godt på dit hovede, kan du begynde
at se på hvilke farve/stafferinger hjelmen findes i.............

Min erfaringer er at de helt billige hjelme, normalt ikke er noget værd til
MC-brug og desuden holder f.eks foret ikke ret længe i dem.

Du skal ikke spare på en hjelm, overvej lige hvad dit hovede er værd for dig
;>)

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Anneli

Dato : 08-04-02 22:40

"Mogli" <Mogli@Mogli.dk> skrev i en meddelelse
> Her havde de disse "Airoh" hjelme og må sige at det er en af >de pæneste
> modeller jeg har set - og samtidig tilpas til en su. Mit spg er >om de er
> noget værd, og om der er nogen der har erfaring med dem?

Jeg har haft en Airoh klaphjelm (ikke lige den du har kig på) jeg bestemt
ikke var tilfreds med. Den udvidede sig rigtig meget, så den nærmest kørte
rundt på hovedet og spændet gled en del. Desuden støjede den meget.

Stor hilsen Anneli - med Shoie klaphjelm og Savage :0)
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Anders Westergaard

Dato : 09-04-02 17:06

Hej
Jeg har en Airoh Pr2000 og kan kun give Anneli ret.
Hold dig fra Ariohs "klap" modeller, det er absolut ikke MC hjelme. Den jeg
har støjer, så det er en gru og har sat sig i indtrækket så den mindst er to
numre for stor. Samtidig vil jeg umiddelbart fraråde at købe en polykarbonat
hjelm til MC brug, det sparede kan vise sig dyrt i sidste ende.

Mvh

Anders Westergaard (FZR600R og Shoei XR800)