Bestilling af dæk hos Reifenversand.
Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-04-02 21:39

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad forskellen er mellem de mange dæk hos
Reifenversand.

F.eks. et Pilot Sport 180/55 Z17 kan fåes i flere (5) forskellige versioner
til forskellige priser. Hvad er forskellen? Hvad skal man vælge?

Mvh.

Lasse Jensen

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 09-04-02 13:41

> Jeg kan ikke helt gennemskue hvad forskellen er mellem de mange dæk hos
> Reifenversand.

Det kunne jeg heller ikke, så jeg sendte en mail til Michelin.

> F.eks. et Pilot Sport 180/55 Z17 kan fåes i flere (5) forskellige
versioner
> til forskellige priser. Hvad er forskellen? Hvad skal man vælge?

De har nu svaret tilbage og sagt at de forskellige typer(bogstavet efter
betegnelsen) er til de mcer som kører med Pilot sport som standard.
Hvis din mc gør det skal du vælge den betegnelse der passer på din ellers
skal du bare vælge standard Pilot sport, som også er den billigste.
Her er en kopi af hvad de svarede:
Dear Sir,

Many thanks for your e-mail and interest in Michelin Tyres.
To answer your question, the tyres you quote were created for the
Original
Equipment users and are denoted by the inclusion of the letter after
the
description, Pilot Sport 'C'.
The tyre for your machine should be the standard Pilot Sport.

Two Wheel Dept Michelin Tyre plc

Håber det kan hjælpe
Rasmus ZX9R-C

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-04-02 13:48

On Tue, 9 Apr 2002 14:40:37 +0200, "Rasmus Hauch"
<rasmushauch@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Hvis din mc gør det skal du vælge den betegnelse der passer på din ellers
>skal du bare vælge standard Pilot sport, som også er den billigste.

Jeg kan tilføje ,at det eneste sted jeg har set det anvendt er på
tyske sites og det hænger nok i nogen grad sammen med de stramme
TÜV-regler,altså at man ikke bare må sætte de dæk på man har lyst
til,men kun dæk der er godkendt til MC'en.

-M