Mere om pappet...
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-04-02 20:14

Hej,

På brianholm.dk står der ang. MC-kørekort, at:
Hvis du inden for de sidste 2 år har fået kørekort til bil, så er kravet
reduceret til:
-14 lektioner i teori
-4 lektioner på lukket øvelsesplads
-8 lektioner i manøvre på vej
-5 lektioner på køreteknisk anlæg.

Er det korrekt, jeg har ikke læst om det hos andre MC-skoler...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 08-04-02 20:39

Hejsa

Jeg tør ikke sige om du kan springe noget over i lektioner osv men hvorfor
springe over hvor gærdet er lavest.. tag hele turen både for dig selv og
andre..i sager som dette kan jeg ikke se en fordel i at springe noget over
da regler bliver ændret meget i disse år.

Men det er jo op til den enkelte... bare mine tanker :)

Mvh
Morten -OFFender- Nielsen

Fra : Lone

Dato : 08-04-02 22:17

"Morten Nielsen" <morten@reds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da regler bliver ændret meget i disse år.
>
> Men det er jo op til den enkelte... bare mine tanker :)

Det er rigtigt at man kan - gentager KAN springe noget over, hvis
b-kørekortet er taget inden for de seneste 2 år. Jeg kunne ikke drømme om at
springe disse dele over, ganske enkelt af hensyn til eleven. Det er bestemt
ikke min erfaring at netop disse personer har mindre brug for lektionerne
end andre. Det er meget ofte, at disse og andre elever får en eller flere
lektioner mere end lovens mindstekrav. OG før nogen farer i blækhuset og
snakker kroner og ører - - det bliver ikke skrevet på regningen.

Det er ikke kun på papiret det er farligere at køre på mc, end i bil.

Og til Sidse - du har fået det galt i halsen -
Lægeattesten fra b-kørekortet gælder også til a-kørekort. Ring ingen steder
i den anledning. Kun hvis kørekortet skal udvides til C,D,E eller
erhvervskort, skal der en ny lægeattest til - og det er fordi kravene til
disse kategorier er skrappere.
Politiet blander sig ikke i de dele - de følger bare reglerne.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 08-04-02 23:21

Hej ...

Jeg tog MC kørekort i september ... jeg havde på daværende tidspunkt ikke
råd til at tage til bil samtidig ... men det tyder på at jeg nok bør
anskaffe mig til bil også ...
jeg syntes selv at jeg husker teorien som var det igår ... og kan bestå de
forskellige net-tests .... kan man så få "merit" som der er omtalt ? altså
når man har A kategori kan man så få merit for noget i B kategori ... jeg
kan da ihvertfal huske at jeg var på samme hold osm dem der tog A kategori
.... (incl mig selv)

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Sidse

Dato : 08-04-02 20:39

Så er det ihvertfal lavet om for nyligt! Jeg tog mc kort i september sidste
år, og der skulle man hele dynen igennem lige meget hvad,
Jeg tog sammen med en som tog til bil samtidig med og han skulle også
følge alt teori, og gennemfører alle kørelektioner på lige fod
med os andre! Det eneste jeg slap let over, var lægeerklæringen, den behøver
man
ikke, hvis bil kørekortet, er taget inden for et hvis stykke tid, men det er
politiet som
afgør det, man skal ringe til politigården, og få at vide om det er iorden!

Hilsen Sidse
Yamaha DT 175

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-04-02 13:23

Jamen hej!
Det er helt rigtigt,det er noget de har fundet ud af her sidste år...

mvh Claus

Fra : Gundersen

Dato : 09-04-02 20:57

Hejsa

Jeg har lige taget mc papet, dvs at jeg har bestået teori prøven i
fredags, men skal til køre prøve på tirsdag!

Jeg har kørt Knallerter, Scootere og mc'er til den store guld medalje,
men jeg er nu glad for at jeg ikke har sprunget noget over i
undervisningen, selv om at det kun er et ½ år siden jeg tog til bil!

Det er kun et par timer teori og lidt på vejen man kan spare, men som
regl ikke penge, så jeg tog det nu sammen med alle de andre.

Mhv Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit