Utidig blomstring eller
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-04-02 22:00

Mine jordbær i drivhuset har vældig travlt med at sætte blade. Opdagede lige
til min skræk at de er ved at blomstre. Hvad er den af? Når de at blomstre
en gang mere, eller hvad? Det er aflæggere fra sidste år, der har været i
drivhuset siden. De blomstrede også lidt, sent i efteråret, er de blevet
helt ude af trit med den naturlige rytme?

Tillægsspørgsmål: Jeg har en blomme der blomstrer nu. Vil dens frugtsætning
blive påvirket af nattefrosten? Hvordan med ferskenen i drivhuset, den får
jo også frost?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : H. Grønberg

Dato : 09-04-02 18:36

Ja dit blommetræs frugtsætning kan meget vel blive reduceret betydeligt i
dennne kolde tørre april måned.
Det er jo netop når træet blomstrer at bestøvningen finder sted, det sker jo
via visse insekter ol.og de er bestemt ikke særligt aktive i det kolde vejr.
Derfor kan du meget nemt opleve at, selvom dit træ har blomstret ivrigt,
kommer der næsten ingen frugtdannelse, det skyldes altså manglende
bestøvning.

MvH

Henrik Grønberg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-02 21:17

H. Grønberg <hhg@adslhome.dk> skrev i en
> [...]
> Derfor kan du meget nemt opleve at, selvom dit træ har blomstret ivrigt,
> kommer der næsten ingen frugtdannelse, det skyldes altså manglende

Med en kraftig overhyppighed af toiletbesøg sidste sommer i erindringen,
ville jeg være godt tilfreds med halvdelen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : H. Grønberg

Dato : 11-04-02 08:55

Hej Preben.

Jeg er da ked af at høre at du måtte tilbringe halvdelenen af den pragtfulde
sommer 2001 på potten, men det skal hverken bier eller blomster vel skoses
for...eller??.......*GGGG*

G od sommer

MvH

Henrik Grønberg