Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus UZ2100 problem med overførsel
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-02 21:36

Jeg kan ikke få Windows XP tilat finde cameraet, det er tilsluttet USB, det
fungerer korrekt i Windows 98.
Når jeg starter PC med cameraet tilsluttet melder Win XP at der er fundet ny
hardware, men den kan ikke installere den, mangler driver
Er der andre der har haft det samme problem
Hilsen Aksel

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 08-04-02 21:46

Hej
Jeg bruger ikke XP, så jeg har ikke problemet. Men på
http://www.olympus.dk/digital/driver.htm er der en genvej til en XP
opdatering af programmerne.
mvh. Viggo

Fra : Leon Hulström

Dato : 08-04-02 22:37

Det er USB "mass-storage" driverne det er galt med, jeg havde et helvede hus
med dem under w2kpro.

-Leon

Fra : H. Grønberg

Dato : 09-04-02 20:55

Hej Leon.

Jeg har det samme problem med mit uz2100 i xp og mit spørgsmål til dig er
derfor: Hvordan løste du problemet, jeg er meget interesseret i det og håber
du kan give en detaljeret vejledning, som en ikke særligt edb kyndig kan
bruge, jeg er en ivrig læser af de altid gode svar, men ofte er det for en
nybegynder svært at følge helt med, men det retter sig vel med tiden...*S*

På forhånd tak

Henrik grønberg

Fra : Ganti

Dato : 10-04-02 11:53

> det
> fundet
> ny

Hej Aksel Snabela

For mig at se tyder det ikke på et decideret Win XP problem, men
derimod et WINDOWS problem, generelt når der skal installeres drivere.
Tit kan windows ikke finde netop den driver, der mangler for at finde
et bestemt program, fordi driveren ikke er lokaliseret umiddelbart,
men gemmer sig i underliggende mapper.

Skriv navnet op på den driver, som windows ikke kan finde, og start en
manuel søgning efter driveren på din cd-rom ved hjælp af søg.
Finder du din driver, skal windows blot have hjælp til at finde
biblioteket under installationsproceduren. (Eks. camera/winxp/driver)

Prøv om det kan løse problemet.

Hilsen Gitte
http://ganti.homepage.dk

Fra : Leon Hulström

Dato : 10-04-02 21:55

Hej Henrik,

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm skal
du vælge type: "Driver" og group "MAUSB-2" det er den nyeste driver fra
olympus til USB. Det fungerede for mig.

Mvh
Leon

Fra : H. Grønberg

Dato : 11-04-02 08:40

Hej Leon, hej gruppe.

Tusinde tak for rådet, det vil jeg straks prøve.

MvH