Dumt spørgsmål angående grafikkort.....
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-02 21:39

Hey

Har gået og tænkt over et stykke tid, hvorfor man absolut altid plaserere
grafikchippen på undersiden af AGP kortet...

SVJV sidder AGP slottet altid øverst på bundkortet, med masser af luft
foroven...

Hvis de nu var smarte,, indførte man en standart til AGP kort. Således at
man plaserere grafikchippen øverst...

1. bedre afledningsforhold
2. Plads til bedre kølling
3. mindre støj, men vedre køling
4. OC muligheder
5. bedre muligheder for udvikling af kraftkarl af GPU, eller hur.
6,7, 8 osv?

Hvad siger I?

Fra : DeBoss

Dato : 08-04-02 22:09

Fuldstændig enig... Jeg har undret mig over nøjagtig det samme )

Dennis

Fra : Fairware

Dato : 09-04-02 10:51

for at slippe for varmen fra processoren

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 17-04-02 11:59

"Fairware" <Info@fairware.dk> wrote in

> for at slippe for varmen fra processoren

hvad? varme stiger til vejrs. så hvis GPU'en var på den anden side kunne
den nemmere slippe af med varmen...

Fra : Hans Thygesen

Dato : 10-04-02 15:39

Kan det være på grund af støv,
på mine kort ligge der lidt støv, efter som chipen bliver rat varm kunne der
moske opstå brand ??
jeg kan godt se, at det ikke er tilfældet, på de kort med blæser på.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-04-02 21:06

"Hans Thygesen" <nmb2769@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
der
> moske opstå brand ??
> jeg kan godt se, at det ikke er tilfældet, på de kort med blæser på.

Hvorfor man plasere dem i bundet, stammer jo nok fra en eller anden dum
standart... Men det er jo neppe oga støj, så var der jo heller ikke muligt
med cpu i et desktop kabinnet, hvor bundkortet ligger ned.

Fra : Esben

Dato : 11-04-02 05:25

> [...]
> 3. mindre støj, men vedre køling
> 4. OC muligheder
> 5. bedre muligheder for udvikling af kraftkarl af GPU, eller hur.

Du har helt ret.

--
Esben