Jesu fødselskirke står i brand
Fra : P.N.

Dato : 08-04-02 20:59

http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/udland/artikel&ar
t_id=3646751

Jesu fødselskirke står i brand og ikke en kristen tænker over det hvis man
læser indlæggene her i gruppen. Det fatter jeg ikke, hvis en satanist
brænder en kirke af så får det stor opmærksomhed, men Jesu fødselskirke, det
er i ligeglade med, jeg fatter det ikke. Jeg føler mig stødt over den
manglene respekt fra begge sider.
P.N.

Fra : Kurt Jensen

Dato : 08-04-02 21:35

P.N. <pip160@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8ssi6$ub4tv$1@ID-78557.news.dfncis.de...

> [...]
det
> er i ligeglade med, jeg fatter det ikke. Jeg føler mig stødt over den

Hvordan vil du vurdere denne hændelse (A) i forhold til B: drab på 1
palæstinenser og C: drab på 1 jøde ?

Det er da trods alt en død ting.

Kurt

Fra : P.N.

Dato : 08-04-02 21:54

"Kurt Jensen" <jensenk@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> det
> >

> Hvordan vil du vurdere denne hændelse (A) i forhold til B: drab på 1

Undskyld men hvad om begge parter respekterede at her ligger det sted, hvor
en verdensfrelser blev født.
det er der ingen af dem der gør hvorfor, fordi ingen af dem er kristne,
begge parter nedgør kristendommen med deres vold.
P.N.

Fra : MARK LANGDAHL

Dato : 08-04-02 23:02

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det er der ingen af dem der gør hvorfor, fordi ingen af dem er kristne,
> begge parter nedgør kristendommen med deres vold.

Skulle man så ikke være omtrent hundrede gange mere bekymret over den måde
USA hver dag udnytter u-landenes dårlige situation til at skrabe penge
sammen til sig selv? Der står ligefrem "In God we trust" på deres
pengesedler, og trods det bruges de til at sprede ondskab. Eller hver gang
du eller jeg synder... Kristendommen har vel dybest set ikke brug for, at
jøder og muslimer nedgør den, for det klarer vi kristne ganske fint selv.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Live4Him

Dato : 08-04-02 23:21

"MARK LANGDAHL" <kajqrd@get2net.dk> wrote in message
.. Eller hver gang
> du eller jeg synder... Kristendommen har vel dybest set ikke brug for, at
> jøder og muslimer nedgør den, for det klarer vi kristne ganske fint selv.

Ja, du har ret. Vi synder alle i mange ting og man må definere Israels
brutale fremfærd som værende en synd, en synd vi kan tage med i vore
forbønner for Israel og bede Gud tilgive dem, istedet, som nogen har for
vane, altid at rose Israel og klappe dem på ryggen som om de er Gud selv og
aldrig synder.

Vi skal løfte Israel op til Gud og bede om tilgivelse for deres synder.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-04-02 09:37

-Israel skyter ikke mot Fødselskirken

-Palestina-araberne skjøt og kastet granater mot israelske soldater.
Eksplosjonene førte til branner i området ved Fødselskirken, sa direktør
Daniel Seaman ved Regjeringens pressekontor til Dagen.

Av Vidar Norberg

- Israelerne ble beskutt da de sendte inn folk for å slukke brannen. Dette
er det vi så langt vet om det som skjedde, sa Seaman i går formiddag.

- Vi skyter ikke i retning av Fødselskirken. Vi besvarer heller ikke ilden.
Så det er ingen muligheter for at kirken er skadet av israelsk ild. Men
palestina-araberne har forsøkt å få oss til å åpne ild mot kirken, sier
Seaman til Dagen.

Ifølge IDF ble to israelske soldater fra grensepolitiet skadet i
ildgivningen. Da de ble evakuert besvarte Israel ilden. Radio Kol Israel
meldte at det brøt ut brann i et rom ved St. Katherines kirke. De meldte at
palestina-araberne skjøt mot israelerne fra et kirketårn. To mann ble skadet
og ilden skyldtes ifølge meldingene trolig en røykgranat som ble kastet for
å gi dekning under skytingen.

Viseutenriksminister og rabbiner Michael Melchior sa i går at han aksepterer
kirker som et sted for asyl, men det er gangsterne og mordere som har tatt
seg inn i kirken, og de tok også med seg våpen. Melchior sa at også
Vatikanet har gitt et klart budskap om at de gikk inn uten tillatelse.
Statsminister Ariel Sharon ba i går verdens nasjoner om å oppfordre
palestina-araberne til å gi opp Fødselskirken i Betlehem.

Oberst Marcel Aviv, som leder forhandlingene, sa at prester hadde fortalt
israelske offiserer at terroristene hadde tvunget seg inn i Fødselskirken og
holdt prestene som gisler. Denne versjonen ble dels bekreftet da fire
fransiskanske prester fikk lov til å forlate Fødselskirken den 5. april.

- Det er mer enn 40 brødre og 200 bevæpnede palestina-arabere der. Brødrene
har delt sin mat med dem, men den er i ferd med å ta slutt og vi har bedt om
å lov til å forlate kirken for å få nye forsyninger, sa presten Giacomom
Bini.

Fader David Jæger, som sitter i Vatikanet i Italia, sa at prestene ikke var
gisler, men oppholdt seg frivillig i kirken. Fader Abdel Masih i Jerusalem
sa at presteskapet var i kirken for å vise solidaritet med
palestina-araberne i kirken.

PLO-løgner
- Ledende palestina-arabere gjennomfører en konstant kampanje med
desinformasjon for å fjerne oppmerksomheten fra PLOs terrorhandlinger, heter
det i en melding fra Israels forsvar (IDF).

- Den 2. april hevdet palestina-arabisk fjernsyn at presten Jack Amateis ble
drept og flere titalls munker skadet under den israelske operasjonen i
Betlehem. Senere ringte Amateis Vatikanets ambassade i Israel og sa at han
var i live og nonnene i sikkerhet. Den 4. april sendte Vatikanets ambassadør
Pietro Sambi en unnskyldning til Forsvaret for de ukorrekte opplysningene,
heter det i en melding fra IDF.

- I et intervju med al-Jezira fjernsynsstasjon den 3. april hevdet Yasser
Arafat at israelske styrker angrep Santa Maria kirken og omringet
Fødselskirken, skriver IDF. Det som skjedde var at Tanzim-terroristene
flyktet inn i Santa Maria kirken for å komme seg unna israelske soldater.
Prester og nonner ble holdt fanget. Terroristene skjøt opp en bakdør og kom
seg unna.

- Arafat sa videre på fjernsynet at Israel brente en moské som var ved
Fødselskirken og ødela mange andre kirker og moskeer. Faktum er at ingen
moské foran Fødselskirken ble brent. Det var heller ingen andre kirker eller
moskeer i Betlehem som var ødelagt av Israel, skriver IDF som også gjengir
flere slike eksempler fra andre kampområder.

- I Betlehem plantet terroristene en bombe i vannsystemet ved Fødselskirken
i Betlehem. De ventet på at israelske soldater skulle nærme seg kirken slik
at de kunne sprenge bomben, forteller generalmajor Dan Harel som er leder
for IDFs avdeling for planer og operasjoner.

Israel ble tidligere beskyldt for å forsøke å sprenge opp en dør til
Fødselskirken, men også dette viste seg å være løgn. Foran helligdagen
fredag den 5. april lettet israelske styrker på portforbudet slik at
araberne kunne komme seg ut for å handle mat. Det førte til at terroristene
forsøkte å plante bomber.

Jenin & Sikem
Det har vært meget hårde kamper etter at Israel gikk inn i Jenin Kampene
raste fra hus til hus i byen. I følge ubekreftede meldinger fra natt til
mandag overgav 150 geværmenn seg, men Hamas sa at de ville kjempe til døden
mot israelerne. Etter at Israel hadde oppfordret alle til å overgi seg skjøt
de mandag morgen 20 raketter mot terroristene.

- De står med ryggen mot veggen. Vi har fanget dem og angrep for at de
skulle overgi seg. De som ikke overgir seg vil bli drept, sa brigadegeneral
Eyal Shlein.

Forsvarssjef Binyamin Ben-Eliezer sa søndag at operasjonene i Jenin og
flyktningeleiren snart er over. Israels forsvar opplyste at de har funnet
bomber, selvmordsbelter, Kassam-raketter, granater og store mengder gevær i
Jenin.

Det var også mandag morgen hårde kamper i Sikem (Nablus). Denne bibelske
byen hvor Josef er begravet er kanskje et av de verste terrorreder i Eretz
Israel. Terroristene hadde forberedt seg godt og ventet på israelske
styrker. Det var plantet bomber i veibanen. En av bombene besto av 100 kilo
sprengstoff. Også Josefs grav, en synagoge som muslimene skjendet før de
omgjorde den til en moské, var fylt opp med sprengstoff slik at israelerne
ikke kunne gå inn. Søndag 7. april skjøt israelske styrker med raketter mot
mål i Casba-markedet i Sikem. Ifølge nyhetsmeldingene var det hårde kamper
og 30 terrorister skal være drept. Det er også funnet store mengder våpen i
området.

Fra : Isja

Dato : 10-04-02 18:27

Medierne viser det billede de ønsker vi skal se... Man skal være meget
naiv, hvis man fastholder illusionen om en objektiv presse!
Stort set alle medier i Danmark har udelukkende vist et negativt billede
af Israel og fremstillet palæstinenserne som de undertrykte og
forfulgte. Det er fuldstændig vanvittigt kun at vise et så nuanceret
dilemma fra den ene side.
Den danske presse har blæst "nyheden" om Israels beskydning af
Fødselskirken ud i hovedet på os - og hvad gør de fleste? Godta'r det
kort og godt som den skinbarlige sandhed om sagen UDEN at skænke det en
tanke, HVEM der har reporteret om denne forfærdelige begivenhed.
De israelske meldinger om, at de slet ikke har skudt mod kirken, men kun
er blevet beskudt inde fra kirken er slet og ret blevet ignoreret...
De israelske meldinger om, at det var DEM der forsøgte at stoppe ilden
efter at palæstinensiske udfald havde antændt ild bliver ignoreret...
De israelske meldinger om HVEM der sidder og gemmer sig i fødselskirken
- beviselige terorister - bliver ignoreret...
Pressen har valgt side i Danmark! Og hvad pressen vælger at videre gi'
bestemmer den danske indstilling til ditto!
Er det ikke jammerligt så lidt et frihedselskende demokratisk folk som
os danskere formår at tænke selvstændigt og logisk?
Kunne det antages, at de militante palæstinensere der havde forskanset
sig i fødselskirken ikke var dummere, end at de havde regnet ud, at det
ville være et fantastisk sted at gemme sig hvis de ønskede den kristne
verdens sympati?
Er det ikke at undervurdere deres intelligens, ikke at gå ud fra den
mulighed... mon ikke de havde forudset, hvad reaktionen nødvendigvis
måtte blive fra hele den vestlige verden?

Du har ret i, at det er smerteligt, at den kristene verden
tilsyneladende ikke reagerer særlig voldsomt på, at Fødselskirken er
blevet et krigssted - men det er endnu mere smerteligt, at den kristne
verden ikke reagerer på, at Fødselskirken bliver brugt som
manipulationsmiddel til oppiskning af urimelige antagelser!!!

Kun Gud er dommer mellem Israel og Araberne - kun Han kender sandheden!

Guds fred Isja

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels

Dato : 10-04-02 22:49

"Isja" <Isja.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> De israelske meldinger om HVEM der sidder og gemmer sig i fødselskirken
> - beviselige terorister - bliver ignoreret...

he he.. bliver du vred nu??

> Pressen har valgt side i Danmark! Og hvad pressen vælger at videre gi'
> bestemmer den danske indstilling til ditto!

Korrekt.. og indtil videre er det sådan set, den eneste mulighed vi har.. er
det ikke?

> Er det ikke jammerligt så lidt et frihedselskende demokratisk folk som
> os danskere formår at tænke selvstændigt og logisk?

Så så.. vi kan kun danne meninger udfra det vi hører.. og hører vi
allesteder fra at månen er grøn ost.. så er månen grøn ost, selv om vi alle
kan se at det er en flødeost.

> [...]
> sig i fødselskirken ikke var dummere, end at de havde regnet ud, at det
> ville være et fantastisk sted at gemme sig hvis de ønskede den kristne

Sagtens..

> [...]
> verden ikke reagerer på, at Fødselskirken bliver brugt som
> manipulationsmiddel til oppiskning af urimelige antagelser!!!

Og så er den egentlig bare mursten brugt til en indbringende forretning, med
overnatningsmuligheder og det hele.

> Kun Gud er dommer mellem Israel og Araberne - kun Han kender sandheden!

Og slutningen!

Niels

Fra : MartiN

Dato : 11-04-02 20:50

Isja skrev

>"Kun Gud er dommer mellem Israel og Araberne

Det synes jeg, de stridende parter skulle skrive sig bag øret.

> -kun Han kender sandheden!

Men skønt de begge hævder at kende Gud Ord,
så regner de ham ikke for noget af betydning.

> Guds fred Isja

I Fredens Gud, Jesu Kristi Navn. Amen!