K100 - dæk str
Fra : VJJ

Dato : 08-04-02 20:34

Hej

Hvordan opleves forskellem mellem Metzeler Metronic 130/90 (anbefalet af
BMW) og nummeret bredere, 140/90, bag på en ´88 K100.

Johs

Fra : palle jarnbak

Dato : 09-04-02 08:42

VJJ wrote:

> Hej
>
> Hvordan opleves forskellem mellem Metzeler Metronic 130/90 (anbefalet af
> BMW) og nummeret bredere, 140/90, bag på en ´88 K100.
>
> Johs

Det er vist 140/80 du skal bruge hvis du vil have bredere dæk bagpå.

Den bliver normalt mere styrevilig/urolig med et bredere bagdæk og
mere stabil/tung med et bredere fordæk.Jeg har prøvet med 110/90 foran
for at minske følsomheden overfor hvide striber med godt resultat men
den blev lidt tung i det(ikke et stort problem med 100kg+ til at styre.
Hej Palle
K100RT
før K100RS